ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
 

Ηλεκτρικά μικρά στην πόλη -Μετά το diesel σκοτώνουν τη βενζίνη!

 Σχολιάστε 
108.037 Επισκέψεις στο άρθρο (5/9/2025)
Ηλεκτρικά μικρά στην πόλη -Μετά το diesel σκοτώνουν τη βενζίνη!
4 Φωτογραφίες »

Τα μικρά ηλεκτρικά είναι πλέον φθηνότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
Στην πόλη δε θες μεγάλη μπαταρία ενώ 2 φορτίσεις τον μήνα αρκούν.
Όσα ευρώ θες για το μετρό μια μέρα, με το μικρό ηλεκτρικό κινείσαι μια βδομάδα.
Κάνεις μανούβρες, πας σβέλτα και δεν κουράζεσαι με τις αλλαγές ταχυτήτων στα σταμάτα-ξεκίνα.
Ξεχνάς τα ακριβά service, η συντήρηση κοστίζει λιγότερο από ενός βενζινοκίνητου.

autotriti team

Τα μικρά ηλεκτρικά είναι πλέον φθηνότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα

Είναι γεγονός πως τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην αρχή της εποχής της ηλεκτροκίνησης, δηλαδή πριν 3-4 χρόνια, ήταν απλησίαστα σε λεφτά για το ευρύ κοινό, χωρίς μάλιστα να υπάρχουν επιλογές στη μικρή κατηγορία, στα αυτοκίνητα πόλης δηλαδή.

Η τεχνολογία όμως προχωράει, οι οικονομίες κλίμακας άλλαξαν και σε συνδυασμό με την εισβολή των Κινέζων στην αγορά, αφενός οι επιλογές στα «σοβαρά» ηλεκτρικά μικρά με 5 πόρτες και μήκος τα 4 μέτρα είναι αρκετές, αφετέρου οι τιμές τους είναι συχνά χαμηλότερες και από αυτές των αντίστοιχων βενζινοκίνητων μικρών παρά το «πετσόκομμα της κρατικής επιδότησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων (θυμίζουμε πως η επιδότηση έπεσε από τα 9 στα 3 χιλιάρικα). Δες εδώ όλες τις τιμές των ηλεκτρικών.

Βλέπουμε λοιπόν αρκετές ολοκληρωμένες επιλογές, όπως το Hyundai Inster και το Citroen e-C3, γύρω ή και κάτω από τα 20 χιλιάρικα να υπόσχονται παραδεισένιες αστικές μετακινήσεις και όχι άδικα.

Στην πόλη δε θες μεγάλη μπαταρία ενώ 2 φορτίσεις τον μήνα αρκούν

Στους δρόμους υπάρχει μποτιλιάρισμα και πολλά σταμάτα ξεκίνα. Σε αυτήν την καθημερινότητα λοιπόν το ηλεκτρικό παίζει στην έδρα του γιατί όταν φρενάρει γεμίζει η μπαταρία και δεν καταναλώνει ενέργεια. Κατ’ επέκταση δεν χρειάζονται μεγάλες μπαταρίες. Και μικρή μπαταρία σημαίνει μικρό κόστος αγοράς, λιγότερο βάρος οδηγικά και μικρότερος χρόνος φόρτισης, είτε στο σπίτι -wallbox, είτε σε ένα δημόσιο φορτιστή.
 
Για παράδειγμα, με μια μπαταρία των 40 kWh ένα μικρό ηλεκτρικό είναι πολύ ΟΚ για να έχει πραγματική αστική αυτονομία γύρω στα 400 χιλιόμετρα. Άλλωστε στην καθημερινότητα, από τη δουλειά και τα ψώνια, μέχρι μια μικρή βραδινή βόλτα κάνουμε γύρω στα 35 χιλιόμετρα, νούμερο που μπορεί να αντιστοιχεί σε μια φόρτιση ανά δύο βδομάδες.

Όσα ευρώ θες για το μετρό μια μέρα, με το μικρό ηλεκτρικό κινείσαι μια βδομάδα

Ένα ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο στις μετακινήσεις στην πόλη βγαίνει πολύ οικονομικό. Για παράδειγμα, με τα εισιτήρια μιας ημέρας στο μετρό (2,4 ευρώ) κάνεις με ένα ηλεκτρικό όχημα τις καθημερινές σου μετακινήσεις για μια εβδομάδα.

Με μια ματιά τα πλεονεκτήματα του μικρού ηλεκτρικού στην πόλη

Πλεονέκτημα Γιατί έχει σημασία
Οικονομική αγορά Τα μικρά ηλεκτρικά πλέον κοστίζουν λιγότερο από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα.
Ιδανικό για την πόλη Δεν χρειαζεσαι μεγαλη μπαταρία, ενώ 2 φορτίσεις τον μήνα, αρκούν.
Ελάχιστο κόστος μετακίνησης Όσα ευρώ ξοδεύεις στο μετρό για μία μέρα, με το μικρό ηλεκτρικό κινείσαι μια ολόκληρη εβδομάδα.
Ευελιξία & άνεση Κάνεις εύκολα μανούβρες, κινείσαι σβέλτα, παρκάρεις εύκολα, δεν κουράζεσαι με τις αλλαγές ταχυτήτων στα «σταμάτα-ξεκίνα».
Χαμηλή συντήρηση Ξεχνάς τα ακριβά service – η συντήρηση κοστίζει πολύ λιγότερο από ενός βενζινοκίνητου.

Πιο συγκεκριμένα, όταν φορτίζεις στο σπίτι η φόρτιση μιας 40άρας μπαταρίας (σ.σ. τέτοια έχουν συνήθως τα μικρά ηλεκτρικά) κοστίζει περίπου 6 ευρώ και με αυτά κάνεις στην πόλη 400 χιλιόμετρα. Μιλάμε δηλαδή για 1,5 ευρώ για κάθε 100 χλμ.. Το αντίστοιχο κόστος για τη βενζίνη, η κατανάλωση της οποίας στην πόλη -στην καλύτερη περίπτωση ενός συμβατικού βενζινοκίνητου- είναι 7-8 λτ./100 χλμ. είναι κάπου στα 13-14 ευρώ ανά 100 χλμ.. Μάλιστα, ακόμα και με ταχυφόρτιση που είναι πιο ακριβή από το να φορτίζεις στο σπίτι (0,6 ευρώ /kWh) το κόστος του ηλεκτρικού είναι το μισό (περίπου 6 ευρώ ανά 100 χλμ.). Και σχεδόν το 85% των ετήσιων χιλιομέτρων μας γίνονται σε αστικές συνθήκες…

Κάνεις μανούβρες, πας σβέλτα και δεν κουράζεσαι με τις αλλαγές ταχυτήτων στα σταμάτα-ξεκίνα

Τα ηλεκτρικά είναι αυτόματα, δεν έχουν χειροκίνητο κιβώτιο και είναι ήσυχα στην καμπίνα. Τι καλύτερο λοιπόν για άνεση και ευκολία στην κίνηση, χωρίς μάλιστα να γεμίζεις το περιβάλλον με καυσαέρια και ντουμάνια; Σε μια πόλη δηλαδή γεμάτη κόρνες και μηχανές που μουγκρίζουν, η ησυχία και ευκολία ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι πολυτέλεια που θα έπρεπε να είναι δεδομένη. Κάνεις την καθημερινότητά σου σαν να κάθεσαι σε μια πολυθρόνα και βγαίνεις «ατσαλάκωτος» ακόμα και από το πιο εκνευριστικό μποτιλιάρισμα. Αντίθετα, αν είσαι κολλημένος στην κίνηση με ένα χειροκίνητο, το πιθανότερο είναι ο ίδιος να… χτυπήσεις μπιέλα.  

Επιπλέον δεν πρέπει να ξεχνάμε και άλλα πλεονεκτήματα, όπως η άμεση ροπή που σε βοηθά να έχεις ένα ευχάριστο «πέταγμα» στις εκκινήσεις και στις προσπεράσεις, αλλά και η κορυφαία ευελιξία λόγω μικρού κύκλου στροφής που προκύπτει από την αρχιτεκτονική των ηλεκτρικών (σ.σ. το τιμόνι τους κόβει συνήθως περισσότερο από τα αυτοκίνητα με συμβατικούς κινητήρες) και κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι.

Συνέχεια του άρθρου >>>

FAQ – Συχνές Ερωτήσεις για μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης

1. Είναι τα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα πιο οικονομικά από τα βενζινοκίνητα;

2. Χρειάζεται μεγάλη μπαταρία για ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης;

3. Πόσο κοστίζει η μετακίνηση με μικρό ηλεκτρικό σε σχέση με το μετρό;

4. Είναι εύκολη η οδήγηση και το παρκάρισμα ενός μικρού ηλεκτρικού;

5. Είναι ακριβά τα service ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;