Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  8/6/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 8/6/2004
ΦΡΕΝΑ-ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Οπίσθια ανάρτηση
Συγκεκριμένα η διάταξη της πίσω ανάρτησης στην οποία θα αναφερθούμε στο παρόν τεύχος χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον σε μικρά και μικρομεσαία γαλλικά αυτοκίνητα των αμέσως προηγουμένων γενεών όπως τα Citroen Xsara, Renault Megane, Peugeot 106 αλλά και στο υπάρχον Peugeot 206. Πρόκειται για αναρτήσεις με δύο ή τρεις αντιστρεπτικές ράβδους (η 3η μέσα στον άξονα), κεντρικό άξονα και ψαλίδια χωρίς ελατήρια.

Τι μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα σε αυτήν τη διάταξη ανάρτησης
• Η φθορά των ρουλεμάν στο σημείο της ένωσης των ψαλιδιών με τον άξονα.
• Να στραβώσουν από χτύπημα τα ψαλίδια.
• Να στραβώσει ο κεντρικός άξονας από χτύπημα.

Συνέπειες και ενδείξεις από προβληματική πίσω ανάρτηση
• Τα ρουλεμάν στο σημείο σύνδεσης του άξονα με τα ψαλίδια είναι ευάλωτα στην υγρασία και μπορεί να οξειδωθούν. Σε αυτή την περίπτωση παράγεται θόρυβος (βουητό). Γενικώς δε δημιουργείται πρόβλημα εκτός αν αδιαφορήσετε για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τότε θα φθαρεί και ο άξονας.
• Στην περίπτωση που χτυπηθεί το ψαλίδι και στραβώσει μειώνονται η σταθερότητα και η κατευθυντικότητα ενώ από το χτύπημα μπορεί να στραβώσει ο πίρος στο σημείο ένωσης του ψαλιδιού με τον τροχό αλλά και ο πίρος στο σημείο ένωσης του ψαλιδιού με τον άξονα. Και σε αυτήν τη συνηθισμένη περίπτωση οι συνέπειες είναι μειωμένη ευστάθεια και κατευθυντικότητα.
• Από πολύ ισχυρό χτύπημα ή ακόμα και τρακάρισμα ο κεντρικός άξονας μπορεί να στραβώσει δημιουργώντας προβλήματα στην ευστάθεια και την κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου.
Στη φωτό βλέπετε με κόκκινο χρώμα τις αντιστρεπτικές ράβδους επάνω και κάτω από τον άξονα. Η κάθε μια αντιστοιχεί σε έναν τροχό. Σε κάποιες περιπτώσεις υπάρχει αντιστρεπτική και μέσα στον άξονα.

Στην περίπτωση που το ψαλίδι χτυπηθεί είναι πιθανότερο να στραβώσει ο πίρος στο σημείο σύνδεσης με τον άξονα ή ο πίρος στο σημείο σύνδεσης με τον τροχό παρά να στραβώσει το ίδιο το ψαλίδι.