Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  30/11/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 30/11/2004
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
Εξομοιωτής δοκιμών-οδήγησης της Renault
Ο νέος εξομοιωτής Ultimate είναι προϊόν μακροχρόνιας έρευνας και θα βοηθήσει σημαντικά τη διαδικασία εξέλιξης οχημάτων της Γαλλικής εταιρείας. Το φάσμα των δυνατοτήτων του είναι τουλάχιστον ευρύ ενώ η κατασκευαστική του φιλοσοφία τού προσδίδει χαρακτηριστικά που μέχρι σήμερα δεν διέθεταν οι εξομοιωτές οδήγησης. Η ανάλυση της δυναμικής συμπεριφοράς είναι ένας από τους βασικούς σκοπούς ύπαρξης αυτής περίτεχνης κατασκευής που χαρίζει τη δυνατότητα ανάλυσης και ρύθμισης πλήθους χαρακτηριστικών όπως η επιτάχυνση, το φρενάρισμα η συμπεριφορά της ανάρτησης το σύστημα διεύθυνσης κ.ά. Ο έλεγχος αλλά και η επιλογή των επιθυμητών ρυθμίσεων είναι απολύτως απαραίτητος και θα συμβάλλει τα μέγιστα στην εξέλιξη του πρωτότυπου μοντέλου για την τελική διαμόρφωση των οδηγικών χαρακτηριστικών του μοντέλου που θα περάσει στην παραγωγή.
Κατασκευή-δυνατότητες
Η μοναδική αρχιτεκτονική της κατασκευής του εξομοιωτή είναι λογικό να προσφέρει πλήθος δυνατοτήτων. Πρόκειται για μια ελαφριά κατασκευή που στηρίζεται σε έξι ηλεκτροϋδραυλικούς άξονες μεταβλητού μήκους που έχουν και ευχέρεια κίνησης προς όλες τις κατευθύνσεις ενώ το σύνολο της κατασκευής μπορεί να κινηθεί οριζόντια και κάθετα κατά 7 μέτρα πάνω σε ειδικούς οδηγούς-ράγες. Το cockpit είναι πλήρως μεταβλητό και μπορεί να δεχθεί πλήθος οργάνων στην εκάστοτε επιθυμητή θέση και διάταξη (είναι πασιφανές το όφελος στην εύρεση της ιδανικής εργονομίας) ενώ ο οδηγός βιώνει την εικονική οδήγηση μέσω μιας κυλινδρικής οθόνης με οριζόντιο άνοιγμα 150 μοιρών και κάθετο 40 μοιρών. Βέβαια υπάρχει και η επιλογή όρασης μέσω ενός κράνους εικονικής πραγματικότητας που παρέχει τρισδιάστατη εικόνα υψηλής ανάλυσης. Όπως είναι φυσικό τα στοιχεία κίνησης, ήχου και εικόνας αλλάζουν κατ΄ επιλογή μέσω του συστήματος SCANeR II, επιλέγοντας συγκεκριμένο τύπο κίνησης όσο πιο κοντά στις πραγματικές συνθήκες. Φυσικά δεν εξετάζονται μόνο οι αντιδράσεις των ρυθμίσεων σε ένα όχημα αλλά και η ανθρώπινη παράμετρος αφού το Ultimate παρέχει πλήθος πληροφοριών για τις αντιδράσεις του οδηγού και την ικανότητα προσαρμογής στα συστήματα που δοκιμάζονται.

Κοινοπραξία
Η εξέλιξη του Ultimate αποτελεί τμήμα του European Eureka project Σ! 1493, ενός προγράμματος στο οποίο ηγείται η Renault με τη συμβολή του εργαστηριού Φυσιολογίας της αντίληψης και της δράσης (LPPA), τη γερμανική εταιρεία Rexroth-Hydradyne (που κατασκεύασε την κινητή πλατφόρμα) και της βρετανικής εταιρείας SEOS που ανέλαβε όλο το σχεδιασμό της εικονικής πραγματικότητας. Η εξέλιξη ξεκίνησε το 2001 και σύμφωνα με στοιχεία το κόστος υπερέβη τα 2 εκ. ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της εικονικής οδήγησης ο χειριστής μπορεί να διαλέξει μεταξύ μιας κυλινδρικής οθόνης με οριζόντιο άνοιγμα 150 μοιρών (φώτο πάνω) ή μιας ειδικής μάσκας εικονικής πραγματικότητας με τρισδιάστατη εικόνα υψηλής ανάλυσης (φώτο κάτω).