Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  21/12/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 21/12/2004
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Focus C-Max με κινητήρα υδρογόνου
Στο δρόμο για τη λύση του ενεργειακού προβλήματος και την υπεράσπιση της οικολογίας βρίσκεται η Ford εφοδιάζοντας το Focus C-Max με έναν νέο εξελιγμένο κινητήρα υδρογόνου εσωτερικής καύσης. Και το όνομα αυτού Focus C-Max H2 ICE.
Τη βάση για να εξελιχθεί το H2 ICE αποτέλεσε ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,3 λίτρων της εταιρείας απόδοσης 110 ίππων και οι μετατροπές που έγιναν είναι σημαντικές. Το Ford Focus C-MAX με H2 ICE διαφέρει από το βασικό όχημα κυρίως στον τρόπο "συσκευασίας" του κινητήρα. Η μπαταρία έχει μετακινηθεί από το θάλαμο του κινητήρα και έχει τοποθετηθεί κάτω από την πίσω θέση. Επιπλέον, υπάρχουν ιδιαίτερα συστήματα ασφαλείας και αισθητήρες ώστε να ταιριάζουν με τη διαφορετική τεχνολογία του ντεπόζιτου καυσίμων. Το όχημα κάνει χρήση συμπιεσμένου υδρογόνου σε αέρια μορφή το οποίο είναι αποθηκευμένο σε πίεση 350 bar, σε τρεις δεξαμενές. Οι δύο από αυτές βρίσκονται στο πορτ μπαγκάζ και η τρίτη είναι τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του οχήματος. Δύο ρυθμιστές πίεσης μειώνουν την πίεση του αερίου στα 5.5 bar στην πολλαπλή εισαγωγής του κινητήρα. Συνολικά οι τρεις δεξαμενές έχουν χωρητικότητα 119 λίτρων και επαρκούν για να δώσουν στο H2 αυτονομία περίπου 200 χιλιομέτρων. Ένας υπερσυμπιεστής επιτρέπει στο Ford Focus C-MAX H2 ICE να έχει παρόμοιες επιδόσεις με το μοντέλο που εφοδιάζεται με τον αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης. Συμπιέζοντας τον αέρα της εισαγωγής, ο υπερσυμπιεστής αυξάνει τον όγκο του μείγματος καυσίμου στο θάλαμο καύσης. Κατά τη διάρκεια της συμπίεσης, ο αέρας θερμαίνεται και στη συνέχεια ψύχεται από τους δύο ψύκτες, ένας από τους οποίους είναι τοποθετημένος πίσω από τον εμπρόσθιο προφυλακτήρα και ο άλλος στη μέση του θαλάμου του κινητήρα. Ο ψυχρός συμπιεσμένος αέρας τροφοδοτεί τον κινητήρα καύσης ώστε να συνδυαστεί με το υδρογόνο στους κυλίνδρους. Η αναλογία υδρογόνου/αέρα στο Ford Focus C-MAX H 2 ICE μπορεί να προσαρμοστεί σε μια ευρεία γκάμα εφόσον η αναφλεξιμότητα του υδρογόνου στον αέρα ποικίλλει από 4 έως 70 τοις εκατό του όγκου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει η δυνατότητα να γίνει χρήση τόσο φτωχών, όσο και πλούσιων μειγμάτων υδρογόνου/αέρα, γεγονός που επιτρέπει να επιτευχθεί ο καλύτερος έλεγχος της κατανάλωσης καυσίμου και να μην υπάρχουν εκπομπές καυσαερίων.
Έρευνα
Το Κέντρο Ερευνών της Ford στο Aachen ανέπτυξε αυτό το όχημα επίδειξης τεχνολογίας ώστε να αναλύσει την τεχνική και περιβαλλοντική της δυναμική. Στην προσπάθειά της να επιτύχει παρατεταμένη ευελιξία, η Ford θεωρεί τον κινητήρα υδρογόνου εσωτερικής καύσης ως ένα σημαντικό βήμα προς ένα μέλλον κίνησης με υδρογόνο. Ένα άλλο σημαντικό σχέδιο που οδηγεί προς ένα μέλλον βασισμένο στο υδρογόνο είναι η Clean Energy Partnership (CEP - Κοινοπραξία Καθαρής Ενέργειας), η οποία ιδρύθηκε από τη Γερμανική Κυβέρνηση. Η Ford είναι ένας από τους εννέα διαφορετικούς βιομηχανικούς εταίρους που συμμετέχουν στο τριετές σχέδιο. Μέσα στο πλαίσιο της CEP, η Ford θα παράσχει τρία οχήματα με κυψέλες καυσίμων για τους καταναλωτές.
Ένας τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2,3 λίτρων αποτέλεσε τη βάση για εξελιχθεί το σύστημα κίνησης με υδρογόνο του Focus C-Max H2 ICE.

Από τις τρεις δεξαμενές υδρογόνου, οι δύο βρίσκονται στο χώρο αποσκευών (φωτό) και η μία είναι προστατευμένη στο πάτωμα του οχήματος.