ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  16/11/2010
Νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Renault
Νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Renault
Ευκολία και οικονομία
Διαβάστηκε από 2786 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:16/11/2010
Ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κατασκεύασε η Renault, το οποίο αυξάνει την οικονομία, αλλά προσφέρει άνεση και σπορτίφ αίσθηση.
Oλοένα και με περισσότερα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη εφοδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τα νέα τους μοντέλα. Αυτού του είδους τα κιβώτια τα πρώτα χρόνια έκαναν την εμφάνισή τους συνήθως στις κορυφαίες σπορτίφ εκδόσεις αυτοκινήτων κάθε φίρμας, αλλά πλέον έχουν αρχίσει και τοποθετούνται και σε πιο μικρές. Έτσι, και η Renault κατασκεύασε ένα νέο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων αυτής της κατηγορίας με την ονομασία "EDC" (Efficient Dual Clutch), το οποίο θα κάνει την εμφάνισή του στην οικογένεια του Megane. Τα μοντέλα αυτά θα είναι τα πρώτα που θα ανήκουν στο πρόγραμμα "Renault eco2", ενώ μελλοντικά θα εισαχθούν και άλλα μοντέλα της εταιρείας. Βασικό χαρακτηριστικό των κιβωτίων διπλού συμπλέκτη είναι η αμεσότητα στη λειτουργία τους αλλά και η βελτίωση της οικονομίας, δηλαδή της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και των εκπομπών ρύπων.
Τοποθετημένο στον κινητήρα πετρελαίου dCi 110 DPF του Megane, το EDC θα είναι το πρώτο αυτόματο κιβώτιο το οποίο θα ακολουθήσει τα χαρακτηριστικά του προγράμματος ecο2 της Renault, μιας και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των αυτοκινήτων που θα το φέρουν, θα είναι λιγότερες ή ίσες από 130 γρ./χλμ.

Η λειτουργία του EDC
Οι αλλαγές του υγρού τύπου κιβωτίου EDC είναι άμεσες, λόγω των δύο συμπλεκτών που υπάρχουν, με τον πρώτο να αναλαμβάνει τις "μονές" σχέσεις και το δεύτερο τις "ζυγές".
Οι επιλογές λειτουργίας που δίνει στον οδηγό το EDC της Renault είναι η πλήρως αυτόματη λειτουργία αλλά και η σειριακή μέσω του επιλογέα. Για να βελτιωθεί η οικονομία και η κατανάλωση, επιλέχθηκε ένα σύστημα υγρού τύπου για κάθε σχέση του κιβωτίου. Ο πρώτος συμπλέκτης είναι υπεύθυνος για την επιλογή των "μονών" ταχυτήτων (1η, 3η, 5η), ενώ ο δεύτερος για την επιλογή των "ζυγών" (2η, 4η, 6η), ενώ παράλληλα συμπεριλαμβάνει και την επιλογή της όπισθεν. Οι ταχύτητες φέρονται από τέσσερις άξονες: δύο ομόκεντρους αρχικούς άξονες (κάθε ένας του οποίου συνδέεται με ένα συμπλέκτη) και δύο δευτεροβάθμιους. Η αντιστοίχηση κάθε ταχύτητας γίνεται μέσω συγχρονιστών, όπως ακριβώς και στα χειροκίνητα κιβώτια. Αυτοί οι συγχρονιστές, όπως οι συμπλέκτες, χρησιμοποιούνται από τους ηλεκτρικούς ενεργοποιητές, που ελέγχονται στη συνέχεια από μια μονάδα ελέγχου.

Τα πλεονεκτήματα του EDC
Το EDC διαθέτει τις συνηθισμένες επιλογές ενός αυτόματου κιβωτίου, αλλά και την εναλλαγή σχέσεων μέσω χειροκίνητης λειτουργίας.
Σύμφωνα με τη Renault, με την τοποθέτηση του αυτόματου κιβωτίου με διπλό συμπλέκτη (EDC) επιτυγχάνεται έως και κατά 17% μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και 30 γρ./χλμ. εκπομπές CO2, σε σχέση με ένα απλό συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Τοποθετημένο στον κινητήρα πετρελαίου dCi 110 DPF της φίρμας, το EDC θα είναι το πρώτο αυτόματο κιβώτιο το οποίο θα προϋποθέτει τα χαρακτηριστικά του προγράμματος ecο2 της Renault, μιας και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα είναι λιγότερες ή ίσες από 130 γρ./χλμ.