4 φωτογραφίες »

Ενώ οι αναλογίες της φαίνονται σχεδόν ίδιες με το τρέχον μοντέλο, το νέο 500e είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το 500.

Πρεμιέρα για το ηλεκτρικό Fiat 500e

4.321 Επισκέψεις στο άρθρο (4/3/2020)

Μια νέα εποχή ξεκινάει για το Fiat 500 μέσω της νέας αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσης του διάσημου μοντέλου, η οποία έκανε και επίσημα πρεμιέρα με την ονομασία Fiat 500e.


Να ξεκαθαρίσουμε πως το νέο Fiat 500e δεν αντικαθιστά το τρέχον μοντέλο, απλά αποτελεί την ηλεκτρική έκδοση, η οποία κατασκευάστηκε από την αρχή. Η Fiat θα ξεκινήσει την παραγωγή του μοντέλου στο εργοστάσιο στο Τορίνο, ενώ το υπάρχον Fiat 500 θα συνεχίσει την παραγωγή του στην Πολωνία.
 
Ξεκινώντας από το εξωτερικό μέρος, όπως εύκολα γίνεται ορατό το ηλεκτρικό 500 ακολουθεί ακριβώς την ίδια σχεδίαση με το παραδοσιακό μοντέλο. Φυσικά νέα στοιχεία έχουν κάνει την εμφάνισή τους, όπως οι προβολείς LED και η πιο κλειστή μάσκα, αφού ο ηλεκτροκινητήρας δεν απαιτεί τον ίδιο εξαερισμό με τις μονάδες που κινούνται με κινητήρες καύσης.  Μία ακόμα ενδιαφέρουσα αλλαγή είναι το λογότυπο της Fiat που έχει φύγει από μπροστά και στη θέση του έχει περάσει ο αριθμός 500. Το πίσω μέρος είναι πιο στρογγυλεμένο, ενώ τα πίσω φώτα σχηματίζουν το γράμμα Ε όταν φωτίζονται για να τονίσουν την ηλεκτρική φύση του μοντέλου.
 
Ενώ οι αναλογίες της φαίνονται σχεδόν ίδιες με το τρέχον μοντέλο, το νέο 500e είναι ελαφρώς μεγαλύτερο. Το μήκος και το πλάτος αυξάνονται κατά 6 εκατοστά ενώ το μεταξόνιο είναι σχεδόν 2 εκατοστά πιο μακρύ.
 
Στο εσωτερικό το ταμπλό επεκτείνεται οριζόντια και ενσωματώνει την οθόνη αφής 10,25 ιντσών, καθώς και μια σειρά κουμπιών στο ύφος των πλήκτρων πιάνου. Ο πίνακας οργάνων αντικαθίσταται από ψηφιακή οθόνη 7 ιντσών, ενώ το τιμόνι αποκτά επίπεδη βάση, τη στιγμή που το επίπεδο πάτωμα προσφέρει λίγο περισσότερο χώρο για τους επιβάτες.
 
Παρούσα είναι και η τεχνολογία με το νέο σύστημα πολυμέσων Uconnect 5 να συνδέεται στο διαδίκτυο, όπως και με το smartphone του οδηγού. Το 500e είναι διαθέσιμο με μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης οδηγού, όπως αυτόματη πέδηση, παρακολούθηση τυφλών σημείων, προσαρμοζόμενο cruise control κ.α. Παράλληλα υπάρχουν και τρία οδηγικά προφίλ: Normal, Range, Sherpa. Το τελευταίο περιορίζει σε μεγαλο βαθμό τις ανέσεις και τις επιδόσεις, στο όνομα της μεγαλύτερης διάρκειας ζωής της μπαταρίας.
 
Το νέο 500e χρησιμοποιεί ένα μόνο ηλεκτρικό κινητήρα συνδυασμένοι με πακέτο μπαταριών 42 kWh. Το μοτέρ προσφέρει ισχύ 120 ίππων, ενώ η Fiat λέει πως κάνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 9 δευτερόλεπτά. Η κορυφαία ταχύτητα ανέρχεται στα 150 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία κίνησης στα 320 χιλιόμετρα. Όταν έρθει η ώρα για φόρτιση, το 500e μπορεί να γεμίσει μέχρι το 80% σε 35 λεπτά χρησιμοποιώντας έναν φορτιστή 85 kW. Η φόρτιση στο σπίτι από συμβατική πρίζα διαρκεί συνήθως περίπου 14 ώρες.
 
Το νέο Fiat 500e μπορεί να παραγγελθεί από σήμερα καθώς η μάρκα ξεκινά μία πρώτη ειδική έκδοση (First Edition) 500 μονάδων με το κόστος να ανέρχεται στις 37.500 ευρώ.

Hyundai
KIA