11 φωτογραφίες »

Peugeot 3008

576.682 Επισκέψεις στο άρθρο (10/2/2021)

Έδειξε τα δόντια του 
Με ακόμα πιο ελκυστικό design και πιο premium προσανατολισμό, το ανανεωμένο Peugeot 3008 απέδειξε το τσαγανό του και σε πιο «άγριες» καταστάσεις. Είναι αλήθεια πως οι άνθρωποι της Peugeot δεν είχαν πολλά να αλλάξουν στην τρέχουσα γενιά του 3008, το οποίο έγινε το πρώτο SUV που κέρδισε τον τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς». Έτσι έκαναν πιο εντυπωσιακό το ήδη ξεχωριστό του design, τόνισαν τον premium προσανατολισμό με περισσότερες τεχνολογίες και στάνταρ εξοπλισμό και λάνσαραν την ανανεωμένη έκδοση, που είχαμε μαζί μας στην απόδραση προς τις χιονισμένες κορυφές των βουνών πάνω από τα Καλάβρυτα. Το μοντέλο της δοκιμής ήταν αυτό με τον 1,5 BlueHDi πετρελαιοκινητήρα των 130 ίππων και των 300 Νm ροπής, ενώ ήταν εξοπλισμένο με το εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Grip Control και ελαστικά 4 εποχών (Goodyear Vector M+S).

Με diesel ροπή και υψηλή ποιότητα κύλισης
Στα δύσκολα δε βρεθήκαμε φυσικά με τηλεμεταφορά, αλλά μέσω της Εθνικής Οδού. Εκεί ο μοντέρνος 1,5 BlueHDi έδειξε τον ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα του, αλλά και την χαμηλή του ανάγκη για καύσιμο (γύρω στα 5,8 λτ./100 χλμ. ενώ με χρήση της ECO λειτουργίας έπεσε ακόμα πιο χαμηλά). Η ποιότητα κύλισης, το χαμηλό επίπεδο θορύβου, η προσοχή στο φινίρισμα και η σωστή θέση οδήγησης τονίζουν τον premium προσανατολισμό του μοντέλου, που παραμένει σταθερό, άνετο και ασφαλές χάρη στα προηγμένα ηλεκτρονικά, όπως το adaptive cruise control και την ενεργή διατήρηση λωρίδας ακόμα και σε καμπές. Ανεβαίνοντας προς τα Καλάβρυτα και μετά προς το χιονοδρομικό, ο δρόμος που φιδοσέρνεται ήταν ότι καλύτερο για τσεκάρισμα της οδικής συμπεριφοράς στην άσφαλτο. Σε γενικές γραμμές χαρακτηρίζεται από ουδετερότητα ακόμη και υπό πίεση, ενώ την ευχάριστη εικόνα του σε οδηγικό επίπεδο, έρχεται να συμπληρώσει η αίσθηση από το μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις διαδρομές της ανάρτησης, το αμάξωμα δεν κλονίζεται από κλίσεις σε γρήγορους ρυθμούς κίνησης, εμφανίζοντας στο όριο μια ελαφρά τάση υποστροφής, που λόγω των M+S ελαστικών έρχεται πιο νωρίς σε σχέση με θερινά ελαστικά, αλλά που ποτέ δεν εκδηλώνεται απότομα ή απρόβλεπτα. 

«Survivor» χάρη στο Grip Control και τα Μ+S ελαστικά
Με δεδομένη την απουσία τετρακίνησης, οι εκτός δρόμου δυνατότητες του 3008 «ορίζονται» κυρίως από το σύστημα Grip Control. Αυτό ελέγχει την ελκτική πρόσφυση των μπροστινών κινητήριων τροχών μέσω των πέντε διαφορετικών προγραμμάτων (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) και σε συνδυασμό με τα ελαστικά Goodyear Vector έκανε δουλειά. To 3008 δεν είχε κανένα πρόβλημα να ακολουθεί την τροχιά στο χιόνι, ενώ ακόμα και στο απάτητο κατάφερε να πάει αρκετά μακριά πριν πέσει στα... βαθιά και κολλήσει με την κοιλιά. Στη διαδικασία του σλαλομ-αλλαγής πορείας σε χιονισμένο δρόμο, το ESP φρέναρε σωστά τους κατάλληλους τροχούς, ενώ το τιμόνι «άκουγε» τις εντολές με αποτέλεσμα το σωστό ελιγμό. Χωρίς να θεωρείται off road animal, το 3008 θα κινηθεί με άνεση σε εκτός δρόμου πατημένες διαδρομές και αντίθετα με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του, δεν θα δείξει να «υποφέρει». Θα θέλαμε πάντως να υπάρχει έστω ρεζέρβα ανάγκης αντί κιτ επισκευής για να νιώθεις μεγαλύτερη σιγουριά στο χώμα. Στη λασπωμένη, από λιωμένο χιόνι και πάγο, ανηφόρα χάρη και στη ροπάρα του κινητήρα και την πρόσφυση των M+S ελαστικών δεν είχε απολύτως κανένα πρόβλημα, ενώ στην αντίστοιχη απότομη κατηγορία το σύστημα ελέγχου της κατάβασης (Hill Assist Descent Control) πρόσφερε άνεση, μηδενικό άγχος και έξτρα ασφάλεια.

Η γνώμη μας 
Με ελκυστικό σχεδιασμό, ικανότητες εντός και εκτός δρόμου, όντας πρακτικό και ευρύχωρο, το Peugeot 3008 αποτελεί μια από τις κορυφαίες και πιο ολοκληρωμένες επιλογές της C-SUV κατηγορίας. Η τιμή του πάντως είναι υψηλή ειδικά στις εκδόσεις με το χρήσιμο Grip Control και τα 4 Season ελαστικά. 

ΠροηγούμενηΕπόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

VW LEASEPRO
test center