7 φωτογραφίες »

Ριζικές αλλαγές στη σχεδίαση, αλλά και τα θεμέλια της επόμενης γενιάς του Peugeot 3008, που αναμένεται να λανσαριστεί το 2023. (Πηγή εικόνας: AutoExpress)

Νέο Peugeot 3008 το 2023

24.894 Επισκέψεις στο άρθρο (29/7/2020)

Χτισμένη πάνω στη νέα πλατφόρμα eVMP που θα κάνει πρεμιέρα το 2023 θα είναι η νέα γενιά του Peugeot 3008, η οποία αναμένεται να προσφέρει στην ηλεκτρική της εκδοχή αυτονομία έως και 640 χλμ.

Η στροφή του Peugeot 3008 στη δεύτερη γενιά του προς τα SUV, από την κατηγορία των πολυμορφικών με Crossover χαρακτηριστικά που ήταν πρωτύτερα, του βγήκε σε καλό, όπως δείχνουν άλλωστε και οι αριθμοί των πωλήσεων, αλλά και η αναγνωρισιμότητα που έχει το μοντέλο στην υπάρχουσα γενιά του. Αυτό το διάστημα κυκλοφορούν φήμες περί μιας αισθητικής ανανέωσης του 3008 και μάλιστα κυκλοφορούν στο διαδίκτυο κάποιες εικόνες, οι οποίες λέγεται ότι είναι διαρροή των όσων πρόκειται να δούμε το επόμενο διάστημα (μπορείτε να δείτε τις εικόνες στην γκαλερί).

Ωστόσο, εμείς πάμε ένα βήμα παραπέρα, στην επερχόμενη νέα γενιά του μοντέλου, η οποία αν και αργεί ακόμα θα φέρει πολλές αλλαγές στο μικρομεσαίο SUV της γαλλικής φίρμας. Το μελλοντικό 3008, το οποίο θα λανσαριστεί σε 3 και πλέον χρόνια από σήμερα, εντός του 2023, θα βασιστεί σύμφωνα με πληροφορίες σε ένα νέο δάπεδο, εξελιγμένο ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα, που θα ακούει στην ονομασία eVMP και θα αποτελέσει μία ριζικά αναβαθμισμένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής EMP2, στην οποία βασίζονται τα τωρινά ηλεκτρικά των Γάλλων (βλ. e-208 και e-2008). Μάλιστα, το 3008 θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα χτιστεί πάνω στη νέα πλατφόρμα, βοηθώντας την εταιρεία να μειώσει τα κόστη παραγωγής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την τελική τιμή του μοντέλου.

Σημείο κλειδί στην υπόθεση του νέου δαπέδου είναι οι εναλλακτικές που μπορεί να προσφέρει σε κινητήρια σύνολα για το 3008 και τα υπόλοιπα μοντέλα που θα επιλέξει ο Όμιλος PSA για να χτίσει πάνω στην eVMP. Η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας θα επιτρέπει τη χρήση κινητήρων εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel), Plug-In Hybrid ή Mild Hybrid συνόλων και φυσικά αμιγώς ηλεκτρικών εκδόσεων. Ως εκ τούτου, το επόμενο 3008 θα έχει να προσφέρει πιο πλήρη γκάμα από ποτέ, απαρτιζόμενη από τις γνώριμες επιλογές βενζίνης PureTech 1,2 λτ. και diesel BlueHDi 1,5 λτ., μία αναβαθμισμένη Plug-In υβριδική επιλογή (τώρα προσφέρεται με κινητήρα βενζίνης 1,6 λτ. και ηλεκτροκινητήρα σε 2κινητη και 4κίνητη έκδοση), μία ήπια υβριδική λύση με σύστημα 48V και -φυσικά- μία ηλεκτρική έκδοση. Όσον αφορά στην τελευταία, η νέα διάταξη του δαπέδου θα επιτρέπει τη χρήση περισσότερων και μεγαλύτερης χωρητικότητας μπαταριών με τα πρώτα σενάρια για την αυτονομία να κυμαίνονται στα 640-650 χλμ..

Ριζικές αλλαγές αναμένονται και στο στιλιστικό κομμάτι για το μελλοντικό 3008, εκεί που, σύμφωνα με τον επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης της Peugeot, Gilles Vidal, η ομάδα του θα «παίξει» λίγο με την οροφή δημιουργώντας ένα πιο coupe μοτίβο. Δϊνοντας μεγαλύτερη κλίση της οροφής προς τα πίσω, θα θυσιαστεί κάποιος χώρος στο πορτ-μπαγκάζ και ίσως γίνουν κάποιες παραχωρήσεις στον «αέρα» για τα κεφάλια των πίσω επιβατών ωστόσο αυτό δεν αναμένεται να αποτελέσει πρόβλημα καθώς το αισθητικό αποτέλεσμα θα αποζημιώνει. Από εκεί και έπειτα, οι Γάλλοι αναμένεται να διατηρήσουν την πιο πρόσφατη σχεδιαστική γλώσσα της Peugeot αντλώντας έμπνευση από τα τελευταία δημιουργήματά τους, τα νέα 208 και 2008. Μεγάλοι αεραγωγοί, φώτα ημέρα-χαυλιόδοντες και επιθετικής σχεδίασης φώτα εμπρός. Έντονες καμπύλες, φώτα α λα 2008 και γραμμές από 208 στο πλάι και πίσω. Για το εσωτερικό είναι δεδομένη η χρήση της πιο πρόσφατης εκδοχής του i-Cockpit με την τρισδιάστατη απεικόνιση στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μία μεγάλη οθόνη αφής για το infotainment να δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό. Η διάταξη ενδέχεται να διαφέρει κάπως, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν σαφείς ενδείξεις προς κάποια κατεύθυνση.

Καταλήγοντας, με το μελλοντικό Peugeot 3008 να απέχει περίπου 3 χρόνια από σήμερα και να μην υπάρχει κάποια επίσημη τοποθέτηση από τη μάρκα για το ανανεωμένο μοντέλο, είναι μία καλή ευκαιρία να επωφεληθείτε των Peugeot Summer Sales με εκπτώσεις σε όλα τα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου και του 3008, 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και 2 χρόνια οδικής βοήθειας.

Πατήστε πάνω στην εικόνα και δείτε τις φωτογραφίες που έχουν διαρρεύσει για το ανανεωμένο Peugeot 3008

BRIDGESTONE TURANZA 6
test center