Παγκόσμιες πωλήσεις 2018 H Α-Class είναι το πιο επιτυχημένο μικρομεσαίο στον κόσμο. Η Audi με δυσκολία ακολουθεί το ρυθμό ενώ η BΜW έχει νικηθεί κατά κράτος.

ΑUDI A3 SPORTBACK

Mε βάση το Q3 παίρνουμε μια ιδέα και για το πώς θα δείχνει το εσωτερικό του νέου Α3.

BMW ΣΕΙΡΑ 1

Με αρκετό από 3άρα: καλή ποιότητα και κορυφαία δικτύωση.

MERCEDES A-CLASS

Το σημείο αναφοράς της κατηγορίας: με κορυφαίες φωνητικές εντολές και φουλ digital χαρακτήρα.

Ποιος ο νέος βασιλιάς των premium μικρομεσαίων;

14.156 Επισκέψεις στο άρθρο (26/7/2019)

Στα τέλη της χρονιάς θα λανσαριστεί το νέο Audi A3. Ας δούμε ένα πρώτο «θερμό επεισόδιο» κόντρα στη νέα Σειρά 1 και τη Mercedes A-Class, προτού αρχίσουν οι κανονικές εχθροπραξίες.

Kι όμως η αξία και η σημασία τους παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα: τα μικρομεσαία μοντέλα παραμένουν ένας κρίσιμος πυλώνας του σχεδιασμού των εταιρειών. Στην Ελλάδα το μερίδιο φτάνει σχεδόν το 15% ενώ σε άλλες, μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης η κλάση των μικρομεσαίων οικογενειακών φτάνει έως το 20% Είναι χαρακτηριστικό ότι, παρόλη την επίθεση των SUV, τα μικρομεσαία, όπως μας έλεγαν υψηλόβαθμα στελέχη μιας εταιρείας, είναι σημάδι ωριμότητας της κάθε φίρμας και εμπνέουν εμπιστοσύνη στον αγοραστή.

Αν το δούμε παγκοσμίως, μέχρι και τα premium μικρομεσαία είναι αληθινά blockbuster.

H Α-Class έχει το προβάδισμα με τη Mercedes να πουλάει 400.000 αυτοκίνητα το χρόνο – γεμάτα 100.000 παραπάνω από την Audi και το Α3 και σχεδόν τα διπλά πάνω από τη BMW και τον `Ασσο της.

Η κατηγορία αυτή αλλάζει και ανανεώνεται αν και ειδικά σε ότι αφορά αυτήν τη λίγκα των πιο ακριβών, η τράπουλα έχει μπερδευτεί πλήρως και τα χαρτιά έχουν ξαναμοιραστεί. Η A-Class είναι φρέσκια και έχει δείξει ότι είναι πράγματι πολύ καλή πρόταση, όσο δείχνουν και οι τιμές της. Η BMW ξεκινά με τη νέα Σειρά 1 ένα καινούριο κεφάλαιο, με την κίνηση εμπρός και καλύτερους χώρους. Και το φθινόπωρο θα ακολουθήσει ο ίδιος ο θεμελιωτής της κλάσης των πολυτελών μικρομεσαίων, το Audi A3, ήδη στην τέταρτη γενιά του. Και κάπως έτσι, θα γίνει ακόμα πιο δύσκολο το ερώτημα: Ποιος φτιάχνει το βασιλιά της κατηγορίας των μικρομεσαίων; 

ΝΤΙΖΑΙΝ
Τα χρόνια της τρέλας έχουν περάσει! Τουλάχιστον για τη BMW και τη Mercedes. Aμφότερες ψάχνουν για πιο ισορροπημένα σχήματα και έχουν μεγάλα βήματα προς τη mainstream κατεύθυνση. Έντονα πλαϊνά νεύρα, όπως στις προηγούμενες γενιές της Σειράς 1 ή ένα σύνολο από έντονες ακμές και γωνίες, όπως στην περασμένη A-Class; Αυτά είναι πια στο παρελθόν. Η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική για την Audi, το τωρινό Α3 της οποίας θα περάσει στην ιστορία μάλλον σαν η γενιά του… χασμουρητού. Βέβαια, με την παρουσία του αρχισχεδιαστή Μαρκ Λίχτε, αυτό θα αλλάξει. Το νέο μοντέλο αναμένεται σαφώς πιο εξωστρεφές σχεδιαστικά, πιο μοντέρνο και πιο δυναμικό – κι ας διχάσουν οι γραμμές του λίγο περισσότερο από ότι της Mercedes ή της BMW. 

Κρίσιμο επίσης ότι, οι τρεις μονομάχοι θα μοιάζουν πλέον σημαντικά πιο πολύ, αφού με τη στροφή στην προσθιοκίνηση απέκτησε και η BMW παραπλήσιες αναλογίες με τον ανταγωνισμό της. 

ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΟΙ ΧΩΡΟΙ 
Η μέχρι τώρα πρώτη μας επαφή με τη νέα γενιά της Σειράς 1 (AutoΤρίτη, 14/2019) έχει δείξει ότι, η αλλαγή της δομής του πλαισίου έχει ευνοήσει το επίπεδο των χώρων. Σαν αίσθηση, πριν κάνουμε δηλαδή τις κλασσικές μετρήσεις μας, η Σειρά 1 φαίνεται να είναι στην ίδια βαθμίδα με τους αντιπάλους της. Δεν πρόκειται για έκπληξη, αφού το μήκος στα 4,32 μ. και το μεταξόνιο στα 2,67 μ. φέρνουν το νέο μοντέλο πολύ κοντά στον ανταγωνισμό σε ό,τι αφορά τις βασικές διαστάσεις. Η A-Class είναι στα 4,41 μ. μήκους και 2,73 μ. μεταξονίου ενώ το Audi θα βρεθεί κάπου στα 4,35 μέτρα με το μεταξόνιο να μένει στα σημερινά επίπεδα των 2,64 μέτρων. Τα πορτ-μπαγκάζ θα παίζουν ως εξής: 380 λίτρα για τη Σειρά 1, 370 όπως ξέρουμε για την A-Class και σχεδόν 400 περιμένουμε για το νέο Audi. Φαίνεται λοιπόν ότι, για κανέναν από τους τρεις αντιπάλους δε θα αποτελεί το επίπεδο των χώρων ένα λόγο απόρριψης. Πρόοδος λοιπόν, διότι τα premium μικρομεσαία δεν ήταν πάντα έτσι. 

ΕΚΔΟΣΕΙΣ 
Τόσο η Audi όσο και η BMW έχουν σφίξει γερά τη γκάμα των μικρομεσαίων τους και έχουν κόψει ή θα κόψουν την τρίθυρη έκδοση σε Α3 και Σειρά 1 αντίστοιχα. Πολύ πιο ασφαλείς να συνεχίσουν είναι οι τετράθυρες εκδόσεις και των τριών κατασκευαστών, οι οποίες είναι κρίσιμες ειδικά για αγορές όπως της Αμερικής ή της Κίνας. Η BMW το φθινόπωρο θα μας δείξει και τη Σειρά 2 Gran Coupe, ακριβώς όπως και το χάτσμπακ μοντέλο, με την κίνηση εμπρός και τετρακύλινδρους κινητήρες. Αυτός θα είναι ο ανταγωνισμός για την A-Class Sedan ή/και τη CLA. Από την πλευρά της η Audi έχει κόψει και το κάμπριο μοντέλο, την ώρα που η BMW σχεδιάζει να συνεχίσει κανονικά τόσο η Σειρά 2 Coupe όσο και η Cabrio – εδώ όμως με πίσω την κίνηση και τον κινητήρα κατά το διαμήκη άξονα, ώστε να χωράει στο πλάνο και ο εξακύλινδρος σε σειρά. Κι ενώ τα στέισον δεν απασχολούν την Audi και τη BMW, η Mercedes έχει να επιδείξει μια CLA Shooting Brake, ως μια σπορτίφ combi επιλογή. Επιπλέον, υπάρχει και η B-Class ως μια ακόμα πιο πρακτική, οικογενειακή επιλογή.

Και φυσικά, ούτε λόγος να γίνεται: πάνω στην ίδια βάση χτίζονται και οι αντίστοιχες SUV εκδόσεις. Η Audi θα φέρει, εκτός από το Q3, το Α3 ως Cityhopper (ΑutoΤρίτη 26/2019), η Mercedes θα έχει τη GLA αλλά και τη νέα GLB ενώ η BMW θα στηριχτεί και μελλοντικά στο δίδυμο των Χ1/Χ2. 

KINHΤΗΡΕΣ
Όποιος τώρα θέλει εκτός από το κύρος, να εστιάσει και στις επιδόσεις, θα εκπλαγεί. Από πλευράς Mercedes η γκάμα ξεκινά από τους 95 ίππους της A 160 d ενώ, μπορεί να ανέβει έως τους 306 ίππους της A 35 ή τους 421 της επερχόμενης Α 45.

Στη Σειρά 1, η παλέτα των επιλογών είναι ακόμη λίγο περιορισμένη. Αρχικά θα υπάρχουν τρεις ντιζελ από 116 έως 190 ίππους και δύο εκδόσεις βενζίνης στους 140 και 306 ίππους. Και οι δύο μικρότεροι κινητήρες είναι τρικύλινδροι και προέρχονται από τη Mini.

H Audi από την πλευρά της, έχει σχεδιάσει να «ηλεκτροδοτήσει» ολόκληρη τη γκάμα της. Η απόδοση θα ξεκινά από 120 ίππους (έκδοση 30 TDI) και θα φτάνει έως τους 310 ίππους του S3. Αργότερα θα ακολουθήσει ένα RS 3 με σημαντικά πάνω από 400 ίππους. Στις επιλογές θα προστεθεί και μια έκδοση φυσικού αερίου με 131 ίππους, όπως πληροφορούμαστε από το εξωτερικό.

Και οι τρεις αντίπαλοι της συγκεκριμένης κλάσης θα είναι σταδιακά διαθέσιμοι και σε Plug-in υβριδικές εκδόσει, οι οποίες θα κινούνται ηλεκτρικά για περίπου 50 χλμ.. 

ΤΙΜΕΣ 
Δεν υπάρχει σαφής ένδειξη στον συγκεκριμένο τομέα, ώστε να μπορούν να γίνουν και οι απαραίτητες συγκρίσεις. Η BMW δεν έχει δείξει ακόμα τιμές για τη νέα Σειρά 1 στην Ελλάδα, ενώ η Audi δεν έχει παρουσιάσει καν το νέο Α3. Δικαίως όμως δε μπορεί να περιμένει κανείς ότι σε αυτό το επίπεδο θα βρει κάποια πολύ προσιτή τιμή εκκίνησης. Αυτό σε ό,τι αφορά τη βάση. Διότι το… ταβάνι, με τις εκδόσεις που προαναφέραμε μπορεί να ανέβει σε δυσθεώρητα ύψη. 

Η άποψή μας
Είναι συναρπαστικό: από το φθινόπωρο, όταν θα δούμε και το νέο Α3, οι τρεις premium μικρομεσαίοι θα βρεθούν σε μια πολύ σφικτή κόντρα μεταξύ τους. Η A-Class είναι πια πολύ ώριμη, η Σειρά 1 παρέχει χώρους και το Audi θα δείχνει πια κι απ΄έξω πόσο όμορφο είναι και μέσα. 

Hyundai
vw