Τιμολογιακά, η Nissan προσφέρει το Pulsar στις diesel εκδόσεις του σε ένα ποσόν που ξεκινά από τα 17.290 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση.

Γενναιόδωρο στις διαστάσεις του, το Nissan Pulsar έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,7 μ.) και ύψος (1,52 μ.) της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Γενναιόδωρο στις διαστάσεις του, το Nissan Pulsar έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο (2,7 μ.) και ύψος (1,52 μ.) της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Σχετικά μικρές κλίσεις στις στροφές για το Pulsar, το οποίο ακόμη και σε πίεση διατηρεί την τροχιά του χωρίς να έχει απότομες αντιδράσεις.

Nissan Pulsar: Η επιστροφή στα μικρομεσαία

97.049 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2015)

Στα γρήγορα:
• 1,5 diesel με 110 PS
• 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ.
• Χωρίς τέλη κυκλοφορίας
• Από 17.290 ευρώ

+ Ποιότητα, χώροι, άνεση, ποιότητα κύλισης, κατανάλωση-μηδενικά τέλη, απόδοση κινητήρα-επιδόσεις

- Εμφάνιση χωρίς ρίσκα, μέσα και έξω

Το Pulsar είναι το μοντέλο εκείνο μέσω του οποίου η Nissan επιστρέφει από το 2006 και το τέλος του Almera (το Tiida του 2007 ήταν ένα διαφορετικό project, μη ευρωπαϊκό), στα μικρομεσαία χάτσμπακ αυτοκίνητα που προβάλλουν… παραδοσιακές αξίες, όπως η άνεση, η ευρυχωρία και η αξιοπιστία. Τοποθετείται στη γκάμα κάτω από το Qashqai, διαθέτοντας τους ίδιους κινητήρες βενζίνης (1,2 turbo) και πετρελαίου (1,5 dCi), αλλά και τα ίδια προηγμένα στοιχεία τεχνολογίας ασφαλείας του Nissan Safety Shield (προαιρετικό). Εμείς, υποδεχόμαστε το νέο Pulsar στη χώρα μας δοκιμάζοντας την έκδοση με τον 1,5 diesel κινητήρα, η οποία αναμένεται να συγκεντρώσει και το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων του μοντέλου.


Κλασικό χάτσμπακ
Σχεδιαστικά, το Pulsar εφαρμόζει κλασικές χάτσμπακ γραμμές, σε ένα 5θυρο αμάξωμα που υιοθετεί αρκετές σχεδιαστικές λεπτομέρειες από τη νέα γενιά του Nissan Qashqai. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα συναντούμε την ίδια, «V-Shaped» γρίλια της Nissan με μεγάλο το λογότυπο της φίρμας, ενώ πίσω, τα πολύ μοντέρνα φωτιστικά έρχονται και αυτά σχεδόν απευθείας από τον crossover «αδελφό» του Pulsar, όπως και το τρίτο πίσω πλαϊνό τζάμι. Από εκεί και πέρα, αυτό που αποτελεί εντύπωση στο Pulsar είναι οι μικροί πρόβολοι εμπρός-πίσω και οι τραβηγμένοι στα άκρα τροχοί, κάτι που έρχεται ως απόρροια του μεγαλύτερου μεταξονίου της κατηγορίας (2,7 μέτρα). Σε πρακτικά επίπεδα, το μακρύ μεταξόνιο σε συνδυασμό με το ύψος των 1,52 μέτρων (το υψηλότερο της κατηγορίας), εξασφαλίζουν αρκετά οφέλη στους εσωτερικούς χώρους του αυτοκινήτου.


Με 17.290, αλλά με αρκετά καλό εξοπλισμό
Τιμολογιακά, η Nissan προσφέρει το Pulsar στις diesel εκδόσεις του σε ένα ποσόν που ξεκινά από τα 17.290 ευρώ με έκπτωση και απόσυρση.
Το ποσόν αυτό με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας κρίνεται «τσιμπημένο», ωστόσο από την αρχική του έκδοση το Pulsar έρχεται με αρκετά καλό εξοπλισμό (στάνταρ ESP-6 αερόσακοι, ηχοσύστημα και cruise control με χειριστήρια στο τιμόνι, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, air condition κ.λπ.). Για τις εκδόσεις του με τον 1,2 turbo βενζινοκινητήρα των 115 ίππων, το Pulsar στο ίδιο επίπεδο εξοπλισμού κοστίζει 14.990 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο ή 16.490 ευρώ με το κιβώτιο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων).



Κινητήρας-Κιβώτιο: Γρήγορος συνδυασμός με χαμηλή κατανάλωση
Ο πετρελαιοκινητήρας του Pulsar είναι ένας από τους πιο γνωστούς, αλλά και πιο αξιόλογους compact diesel της αγοράς. Πρόκειται για το 16βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 1.461 κ.εκ. της Renault-Nissan, στην πλέον αναβαθμισμένη εκδοχή του με 110 ίππους και κυρίως, αυξημένη ροπή 260 Nm διαθέσιμων από τις 1.750 σ.α.λ.

Ο κινητήρας αυτός συνοδεύεται από ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που διαθέτει σχετικά μακριά κλιμάκωση ώστε να προσφέρει οικονομία κίνησης χωρίς να «πνίξει» τις επιδόσεις, ενώ προσφέρει και αρκετά καλή αίσθηση από τον επιλογέα. Στην πράξη, ο κινητήρας αποδεικνύεται ιδιαίτερα «ζωντανός», με μεστό τράβηγμα από χαμηλά και αρκετά γραμμική απόδοση της προσφερόμενης δύναμης και ροπής, μέχρι το υψηλότερο φάσμα περιστροφής του.

Οι επιδόσεις που προσδίδει στο Pulsar είναι πολύ καλές για την κατηγορία, με το 0-100 χλμ./ώρα να απαιτεί μόνο 10,2 δλ. και τις ρεπρίζ να είναι αντίστοιχα σβέλτες. Στο κομμάτι της κατανάλωσης, η Nissan ανακοινώνει μέση τιμή μόνο 3,6 λτ./100 χλμ., με τον οδηγό να επιτυγχάνει με ευκολία σε καθημερινές συνθήκες ένα νούμερο κοντά στα 5,0 λτ./100 χλμ. Επιπλέον αυτού, το Pulsar κατάφερε να επιτύχει πολύ καλά αποτελέσματα οικονομίας και στις μετρήσεις μας στην εθνική, με το ιαπωνικό μικρομεσαίο να καίει 5,0 λτ./100 χλμ. με ταχύτητα 138 χλμ./ώρα. Χαμηλές είναι τέλος και οι εκπομπές ρύπων (94 γρ./χλμ.), κάτι που συνεπάγεται μηδενική επιβάρυνση από τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.


Εσωτερικό: Καλοφτιαγμένο και ποιοτικό
Στο θάλαμο των επιβατών του Pulsar με την πρώτη ματιά αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι η στιβαρότητα των υλικών, το προσεγμένο φινίρισμα και η γενικότερη προσοχή που έχει δοθεί κατά τη συναρμογή όλων των πλαστικών και των διαφόρων διακοπτών και χειριστηρίων. Τα μαλακά πλαστικά δεν είναι μεν τόσο ευρείας χρήσης όσο σε άλλα μικρομεσαία μοντέλα ή ακόμη και στο Qashqai (υπάρχει σχετικά αφρώδες υλικό μόνο στο πάνω τμήμα του ταμπλό), ωστόσο η γενικότερη εντύπωση που αφήνει ποιοτικά το εσωτερικό του Pulsar, υπερβαίνει το μέσο όρο της κατηγορίας.

Από εκεί και πέρα, στο σχεδιαστικό κομμάτι το εσωτερικό του μικρομεσαίου Nissan διατηρεί μια σχετικά λιτή εικόνα, με την στρογγυλεμένη κεντρική κονσόλα να εξέρχεται ελαφρώς του ταμπλό, φιλοξενώντας τα χειριστήρια του κλιματισμού, το ηχοσύστημα και τους κεντρικούς αεραγωγούς. Το τριάκτινο τιμόνι, εφοδιασμένο με τα χειριστήρια για το ηχοσύστημα, το trip computer και το cruise control, έρχεται απευθείας από το Qashqai, όπως και ο πλήρης και ευανάγνωστος πίνακας οργάνων. Από την άλλη, στο Pulsar η Nissan δεν κάνει χρήση ηλεκτρικού χειρόφρενου όπως στο Qashqai, αφού στη θέση του υπάρχει το κλασικό χειρόφρενο. Δεν λείπουν πάντως και κάποιες πιο premium λύσεις, όπως το button εκκίνησης του κινητήρα πάνω στο τούνελ της κεντρικής κονσόλας, που αντικαθιστά την παραδοσιακή μίζα.

Πρακτικότητα-Εργονομία
Στο εσωτερικό του Pulsar στόχος της Nissan είναι να τονιστεί η γενικότερη ευρυχωρία και άνεση, που προσφέρει το νέο της μικρομεσαίο. Έτσι, τα εμπρόσθια καθίσματα είναι άνετα και πλατιά, με σχετικά μέτρια πλευρική στήριξη, όμως υψηλή τοποθέτηση που βοηθά στη γενικότερη ορατότητα, σε συνδυασμό και με τις σχετικά μεγάλες περιμετρικές γυάλινες επιφάνειες. Επίσης, θήκες για μικροαντικείμενα δεν θα λείψουν από το εσωτερικό του Pulsar , με δύο γενναιόδωρες ποτηροθήκες να είναι τοποθετημένες δίπλα από τον επιλογέα του χειρόφρενου, μαζί με ένα καλυπτόμενο ντουλαπάκι ακριβώς από πίσω, αλλά και μια έξτρα θήκη για μικροαντικείμενα, μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων. Για τους λάτρεις της τεχνολογίας, υπάρχουν τέλος όλες οι απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας με το ηχοσύστημα (θήρες USB και AUX, Bluetooth κ.λπ.).


Στο δρόμο: Με έμφαση στην άνεση – Πολύ καλή ασφάλεια
Το Pulsar δεν βασίζεται πάνω στο ίδιο πάτωμα με το Qashqai, αλλά αντίθετα χρησιμοποιεί ως βάση του τη μικρή πλατφόρμα «V» της Nissan. Βέβαια, με μεταξόνιο 2,7 μέτρων, κάθε άλλο παρά «μικρή» χαρακτηρίζεται η πλατφόρμα αυτή, η οποία επιπλέον αυτού δίνει τη δυνατότητα στο ιαπωνικό μικρομεσαίο να διατηρήσει σε λογικά επίπεδα το βάρος του (1.307 κιλά στη diesel έκδοση).

Περνώντας στην ανάρτηση, εδώ συναντούμε την κλασική αρχιτεκτονική με Γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, με τους μηχανικούς της Nissan να ενσωματώνουν αντιστρεπτικές δοκούς εμπρός-πίσω, προς όφελος της συνολικής ακαμψίας. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι ηλεκτρικό, ενώ και τα φρένα αποτελούνται από αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και δίσκους πίσω.

Ανετο, ποιοτικό και ασφαλές στο δρόμο
Το Pulsar, από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα διανύσει κανείς μαζί του, δείχνει ότι δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην παροχή άνετων και «ήσυχων» μετακινήσεων. Η ανάρτηση, με μαλακή ρύθμιση, διαχειρίζεται με εξαιρετική αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος κατά το πέρασμα από αυτές, χωρίς να τις αφήνει να μεταφερθούν στο εσωτερικό. Την ίδια στιγμή, η πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας φροντίζει ώστε να διατηρούνται εκτός οι παρασιτικοί θόρυβοι και μόνο ένας μικρός αεροδυναμικός θόρυβος από τους μεγάλους πλαϊνούς καθρέπτες, θα γίνει ελαφρά αισθητός σε ταχύτητες άνω των 100-120 χλμ./ώρα.

Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης έρχεται ως το κερασάκι στην τούρτα, για να τονίσει για μια ακόμη φορά τον άνετο και ποιοτικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Για αυτούς που θα θελήσουν να αναζητήσουν τα σπορτίφ στοιχεία του Pulsar, το αυτοκίνητο αποδεικνύεται ουδέτερο στις αντιδράσεις του και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, εκμεταλλευόμενο στοιχεία όπως το μακρύ μεταξόνιο, αλλά και το στάνταρ ESP.

Το τιμόνι από την πλευρά του, δεν είναι τόσο γρήγορο και βαρύ όσο θα το θέλαμε, ωστόσο η αίσθηση που προσφέρει είναι ικανοποιητική, όπως και η πληροφόρησή του. Τα φρένα από την άλλη, είναι σε θέση να σταματήσουν άμεσα το Pulsar σε μια «κακιά στιγμή», με το 100-0 μ. να επιτυγχάνεται στα πολύ καλά 38,1 μ.


200 διαθέσιμα στοιχεία για NISSAN  PULSAR
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

peugeot
citroen