Αλογα και επιδόσεις θέλουν τον τρόπο τους

8280 Επισκέψεις στο άρθρο

Βελτίωσε με ασφάλεια και όσο πιο φθηνά γίνεται το αυτοκίνητό σου, ώστε να πάρει τα πάνω του και να ανταγωνίζεται ακόμα και νέα μοντέλα. Το turbo που παραμένει ο βασιλιάς, το φίλτρο αέρα που θέλει την αλλαγή του, αλλά και βελτίωση εξαγωγής.

 
Όταν ακούς βελτίωση σκέφτεσαι το turbo

Έχουν περάσει αρκετά χρόνια από τότε που το τούρμπο εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην αυτοκίνηση. Έκτοτε και μέσα σε αυτά τα χρόνια έχει εξελιχθεί τρομερά, όπου ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα έρχονται υπερτροφοδοτούμενα από το εργοστάσιο.

Οι τουρμπίνες ή συμπιεστές εξάτμισης, είναι συσκευές υπερτροφοδότησης αέρα. Τροφοδοτούν τον κινητήρα με συμπιεσμένο αέρα, αντί να τον αφήνουν να λειτουργεί με τον αέρα σε ατμοσφαιρική πίεση, κάτι που επιτρέπει στον κινητήρα να αυξήσει πολύ την απόδοσή του. Μια τουρμπίνα καταφέρνει να συμπιέζει τον αέρα χρησιμοποιώντας μια φτερωτή συμπίεσης αέρα, που περιστρέφεται γρήγορα – κάποιες φορές με πάνω από 100.000 σ.α.λ.

Η φτερωτή συμπίεσης παίρνει κίνηση από την ροή καυσαερίων που περιστρέφει μια δεύτερη φτερωτή, που είναι συνδεδεμένη με τον συμπιεστή μέσω ενός σταθερού άξονα. Ακούγεται απλό, και θεωρητικά είναι. Το να κάνεις όμως ένα τούρμπο να λειτουργεί αποτελεσματικά, πρέπει να ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα και με την χρήση που γίνεται. 

Turbo για απόδοση, αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος

Γιατί λοιπόν να χρησιμοποιήσεις συμπιεστή εξάτμισης αντί για μηχανικό συμπιεστή; Όλοι οι τύποι αύξησης της ιπποδύναμης έχουν τα πλεονεκτήματά τους, αλλά συνολικά, ιδιαίτερα στον χώρο της βελτίωσης, το τούρμπο είναι ο βασιλιάς.

Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες έχουν, σε σχέση με τα τούρμπο, πλεονεκτήματα λόγω της απλούστερης λειτουργίας τους και της καλής απόκρισης. Ωστόσο είναι πιο δύσκολο να τους βελτιώσεις σε ισχύ και ροπή σε σύγκριση με τους κινητήρες με τούρμπο.

Οι κινητήρες με μηχανικό συμπιεστή (κομπρέσσορα) έχουν παρόμοια απόκριση με τα ατμοσφαιρικά και καλή απόδοση ιδιαίτερα στο χαμηλό φάσμα στροφών. Όμως παράγουν λιγότερη δύναμη συνολικά από εκείνα με συμπιεστή εξάτμισης, ενώ είναι και από πλευράς βελτίωσης είναι δυσκολότερα στην τοποθέτηση και την τροποποίηση.

Συνολικά λοιπόν, παρότι υστερούν σε απόκριση σε σχέση με τις άλλες επιλογές, τα τούρμπο προσφέρουν τεράστια κέρδη σε απόδοση με συγκριτική ευκολία, αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος.

Το φίλτρο αέρα είναι η πρώτη βελτιωτική κίνηση

Η αλλαγή του εργοστασιακού φίλτρου αέρα, είναι η πρώτη βελτιωτική κίνηση που μπορεί να κάνει κάποιος στο αυτοκίνητο του και μάλιστα με λογικό κόστος. Ως γνωστόν, η ομαλή και πλούσια ροή αέρα εντός του θαλάμου καύσης είναι σημαντική για την απόδοση του κινητήρα. Και αυτό γιατί ο αέρας αναμειγνύεται με το υγρό καύσιμο με αποτέλεσμα και τα δύο μαζί να φτάνουν στο χώρο καύσης του κινητήρα.

Εκεί, με τη βοήθεια του σπινθήρα των μπουζί γίνεται η ανάφλεξη που με τη δύναμη που παράγει προσφέρει κινητική ενέργεια. Αυτό μεταφράζεται ως εξής: Όσο περισσότερο μείγμα αέρα - οξυγόνου εισέρχεται μέσα στο κινητήρα, τόσο καλύτερη καύση επιτυγχάνεται εντός του κινητήρα. Έτσι, ένα πιο «ελεύθερο» φίλτρο προσφέρει στον κινητήρα μεγαλύτερες ποσότητες αέρα, άρα και περισσότερο οξυγόνο έχοντας, υπό κάποιες συνθήκες, καλύτερη καύση που ισούται με μεγαλύτερη απόδοση.

Στην αγορά εκτός από ελεύθερο φίλτρο θα βρείτε φιλτροχοάνες, οι οποίες έχουν την ιδιότητα να τραβάνε με δύναμη τον αέρα και όχι απλά να τον φιλτράρουν, καθώς και το φίλτρο «σκούπα», το οποίο βοηθά τον αέρα να αναπτύξει ταχύτητα ώστε να εισέρχεται στο χώρο καύσης με μεγαλύτερη πίεση, προσφέροντας καλύτερα αποτελέσματα.

Βελτίωση εξαγωγής σημαίνει μεγαλύτερη ροή καυσαερίων και ουσιαστικά αυξημένη δύναμη

Η εξάτμιση ξεκινά από την πολλαπλή που διαθέτει ανάλογο αριθμό σωλήνων με τους κυλίνδρους του κινητήρα. Οι σωλήνες αυτοί ενώνονται και καταλήγουν σε ένα τμήμα, από όπου και ενώνονται με τον καταλύτη που φιλτράρει τις βλαβερές ουσίες της καύσης του κινητήρα.

Έπειτα συναντάμε το μεσαίο καζανάκι και το τελικό, με το πρώτο να είναι υπεύθυνο για τη ροή των καυσαερίων και το τελευταίο να περιορίζει το θόρυβο που καταλήγει στο περιβάλλον. Μία βελτιωτική εξάτμιση απελευθερώνει την -περιορισμένη από τον κατασκευαστή- ροή των καυσαερίων με αποτέλεσμα να μπορεί ο κινητήρας να αυξήσει αυτόματα τη δύναμη που παράγει.

Ανάλογα τον κινητήρα του αυτοκινήτου αλλά και το πόσο «φιμωμένος» είναι, ανάλογη είναι η επιπλέον δύναμη που θα αποδώσει. Η δύναμη αυτή μπορεί να εμφανιστεί σε δύο τομείς: στην αύξηση της ιπποδύναμης ή της ροπής που παράγει το μοτέρ.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ