Η ιδέα της απενεργοποίησης των κυλίνδρων σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση δεν είναι καινούρια. Υπάρχει από τα τέλη του 19ου αιώνα, ωστόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία εφαρμογή βρήκε στις αρχές της δεκαετίας του `80.

H τεχνολογία απενεργοποίησης των κυλίνδρων σε ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν εφαρμόζεται μόνο σε μεγάλου κυβισμού μοτέρ, αλλά και μικρότερα, 4κύλινδρα σε σειρά.

Τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων ACT

Διαβάστηκε από 9330 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 17/3/2017

Δεν αναφερόμαστε στο Start&Stop, αλλά στο σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων που «κλείνει» κάποιους κυλίνδρους όταν δεν χρειάζεται για να πέσει η κατανάλωση. Η ιδέα είναι παλιά, όμως σήμερα ήρθε η στιγμή της επιτυχημένης εφαρμογής της. Ας δούμε πως λειτουργεί.

 
Η ιδέα της απενεργοποίησης των κυλίνδρων σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης προκειμένου να μειωθεί η κατανάλωση δεν είναι καινούρια. Υπάρχει από τα τέλη του 19ου αιώνα (hit-and-miss engines), ωστόσο στην αυτοκινητοβιομηχανία εφαρμογή βρήκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80.

Συγκεκριμένα, ήταν η Cadillac η οποία παρουσίασε έναν 6λιτρο V8 κινητήρα (LS2 V8-6-4) στον οποίο απενεργοποιούνταν οι 2 ή οι 4 κύλινδροι για μείωση της κατανάλωσης. Την ίδια περίοδο (1981) η Alfa Romeo σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Γένοβα παρουσίασε μία έκδοση της Alfetta όπου απενεργοποιούνταν οι 2 από τους 4 κυλίνδρους του 2λίτρου κινητήρα των 128 ίππων και η κατανάλωση έπεφτε κατά 25% σε σχέση με τον ίδιο καρμπυρατεράτο κινητήρα. Μάλιστα, συνολικά κατασκευάστηκαν 10 μοντέλα τα οποία δόθηκαν σε οδηγούς ταξί, όμως τελικά το project δεν προχώρησε. Όπως δεν προχώρησε πολύ και το αντίστοιχο project της Mitsubishi (Modulated Displacement, 1982) παρόλο που είχε πιο ευρεία εφαρμογή. Καλύτερη τύχη είχε μία δεκαετία μετά η Mercedes η οποία παρουσίασε το 2001 στις S600 και CL600 την τεχνολογία Active Cylinder Control (ACC), οι οποίες φορούσαν ένα V12 5,8 λίτρων με σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων. Ωστόσο, το 2002 οι κινητήρες αυτοί βγήκαν από την παραγωγή.

Και ερχόμαστε στο σήμερα, όπου η τεχνολογία απενεργοποίησης των κυλίνδρων σε ένα κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν εφαρμόζεται μόνο σε  μεγάλου κυβισμού μοτέρ, αλλά και μικρότερα, 4κύλινδρα σε σειρά. Αυτή τη στιγμή, η πιο επιτυχημένη εκδοχή είναι αυτή του Volkswagen Group γιατί αφενός «δουλεύει» επιτυχώς, αφετέρου εφαρμόζεται σε ένα μικρού κυβισμού κινητήρα που απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό. Γιατί υπήρχε και πιο πριν στους W12 κινητήρες, όμως αυτοί αφορούν πολύ λίγους…

Ας δούμε, λοιπόν, πως λειτουργεί το σύστημα απενεργοποίησης των κυλίνδρων του VW γκρουπ, αλλά και τις πολλαπλές εκφάνσεις του, δηλαδή σε ποια μοντέλα συναντάται και πως τα καταφέρνει ο 1,4 TSI των 150 ίππων από μοντέλο σε μοντέλο.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • 日本 旗

    Εδω απενεργοποιουνται ολοι οι κυλινδροι λογω αστοχιας υλικου! Στους 2 κολλησαμε?...

      33
  • Tasos

    Oταν οι Γερμανοι πουλανε τεχνολογια,οι Γιαπωνεζοι κανουν ανακλησεις και ψαχνουν να βρουν αεροσακους για τα κουβαδακια τους!

      3

προϊοντα αυτοκινητου - TUNING - ΒΕΛΤΙΩΣΗ

  • Η λύση στην εξάτμιση

    Η εταιρεία Karabelas Exhaust, από το 1978 δραστηριοποιείται στον κλάδο της εξάτμισης  οχημάτων. Ασχολείται εκτός των άλλων με την παραγωγή και πώληση ολοκληρωμένων συστημάτων εξατμίσεων, για επιβατικά αυτοκίνητα και ειδικές κατασκευές για οποιοδήποτε αυτοκινούμενο ή μη μηχάνημα.
    Καράμπελας Exhaust- 2105911848
    Περισσότερα
  • Και χειροποίητες εξατμίσεις

    Η Maikon Horse Power αποτελεί τον απόλυτο οδηγό για τη σωστή επιλογή εξάτμισης-καταλύτη. Θα βρείτε προσφορές σε τελικό σιλανσιέ, BMC φίλτρα για πολλά μοντέλα αυτοκινήτων, καθώς και μπαρόμετρα.
    Maikon Horse Power-  210- 2323655 Περισσότερα
  • Μόνο οι καλύτερες εξατμίσεις

    Η εταιρία Δρακάτος  και Σια ΕΕ, πρωτοπορεί στο τομέα της εξάτμισης σχεδόν 30 χρόνια και διαθέτει μόνο τα καλύτερα. Καταλύτες κεραμικοί και μεταλλικοί, φίλτρα μικροσωματιδίων, εξατμίσεις, κρεμαγιέρες και σπιράλ. Με ανταγωνιστικές τιμές και αυθημερόν παράδοση πανελλαδικά βασιζόμενη στις εξαιρετικές τιμές εκπληρώνει κάθε απαίτηση με εγγυημένο αποτέλεσμα. Περισσότερα
  • Ο επαναπρογραμματισμός είναι η ειδίκευσή της

    Η εταιρεία «TMG PERFORMANCE» εξειδικεύεται στον επαναπρογραμματισμό εγκεφάλου αυτοκινήτων, έχοντας 15ετή εμπειρία στον χώρο βελτίωσης. Ο επαναπρογραμματισμός εγκεφάλων πραγματοποιείται με τα υψηλότερα στάνταρ της αγοράς, προσφέροντας οδηγική απόλαυση, ασφάλεια και απόλυτη αξιοπιστία. 
    Περισσότερα
  • Εξατμίσεις και καταλύτες υψηλής ποιότητας

    Στην «ΣKΡΙΒΑΝΟΣ DEVELOPMENT» μπορείς να βρεις πολλαπλή εξαγωγής για SAXO-PEUGEOT, VW-AUDI, OPEL OPC, SPART 1000cc TURBO, INTEGRALLE, COOPER S και FIAT COUPE  20VT. Ό,τι θέλετε για τη βελτίωση του αυτοκινήτου σας θα το βρείτε με μία επίσκεψη.
    Τηλ. 210 90 25 919
    Περισσότερα
  • Προγραμματίζει σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς

    Η επιχείρηση «Microchips Tuning» βρίσκεται στο χώρο της βελτίωσης από το 2003. Εχει την εμπειρία και την τεχνογνωσία να προγραμματίσει σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς. Τα αποτελέσματα και οι ικανοποιημένοι πελάτες είναι η απόδειξη της ποιότητας. Χρησιμοποιεί τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα για τις αναβαθμίσεις.
    Τηλ. 2104838357
    Περισσότερα
  • Με εγγύηση ποιότητας!

    Service αυτοκινήτων, ανταλλακτικά, επισκευές, διεκπεραίωση ΚΤΕΟ, ηλεκτρονικός έλεγχος και προετοιμασία αγωνιστικών αυτοκινήτων. Αυτά είναι λίγα από τα όσα σημαντικά παρέχει η «Anaflexis» στους πελάτες της. Εγγύηση ποιότητας και άριστης δουλειάς!
    Anaflexis-2107565694
    Περισσότερα
  • Στους αγώνες είναι πρώτος!

    Η «Linea Sport» είναι μια επιχείρηση που ασχολείται με το χώρο των βελτιώσεων και προετοιμασίας για αγώνες ταχύτητας. Με μεγάλη εμπειρία, προσφέρει αξιοπιστία στους πελάτες της και το αποτέλεσμα είναι σίγουρα μοναδικό. Οι τιμές είναι προσιτές!
    Τηλ. 2102832840
    Περισσότερα