Τι σας κρατάει από το να μετατρέψετε το αυτοκίνητό σας σε υγραεριοκίνητο;

21542 Επισκέψεις στο άρθρο

Ξαναείδατε το κόστος μετατροπής από την πρώτη φορά; Γιατί έχουν πέσει πολύ. Ξαναείδατε τις τεχνολογίες; Γιατί έχουν αλλάξει πολύ. Τώρα τι σας κρατάει από το να αλλάξετε το καύσιμο από βενζίνη σε υγραέριο;

 

Το υγραέριο ξεκίνησε λίγο περίεργα στην Ελλάδα. Από τη μία η βροχή νέων μέτρων που έκανε τη βενζίνη ακριβότερη, από την άλλη η ίδια βροχή μείωνε εισοδήματα και έκανε το γέμισμα του ρεζερβουάρ σχεδόν αδύνατο. Μπορεί η τεχνολογία του υγραερίου να χρησιμοποιείται χρόνια στο εξωτερικό, όμως στην Ελλάδα φάνηκε πως ήρθε απότομα, σχεδόν όσο απότομα ήρθε και η βροχή των μέτρων.

Σα να ήταν το υγραέριο μία σπασμωδική κίνηση αντίδρασης απέναντι στην αυξανόμενη δυσκολία αγοράς βενζίνης στο πρατήριο. Και αλήθεια είναι πως τις πρώτες μέρες η μετατροπή ενός βενζινοκινητήρα να καίει υγραέριο ήταν και ακριβή και περίπλοκη. Πολλοί αποθαρρύνθηκαν στο πρώτο εκείνο κύμα, φεύγοντας από τα συνεργεία δύσπιστοι ή απογοητευμένοι.

Όμως από τις πρώτες μέρες του υγραερίου στην Ελλάδα έχουν περάσει αρκετές. Έτσι έχουν έρθει πλέον όλες οι τεχνολογίες μετατροπής για κάθε κινητήρα. Δεν υπάρχουν «πειραματισμοί» και «πατέντες» αφού η άνεση του χρόνου επέτρεψε στους εγκαταστάτες να δοκιμάσουν τις λύσεις για συγκεκριμένους κινητήρες και οι ίδιοι και να καταλήξουν στο τι δουλεύει και με ποιόν τρόπο.

Συγχρόνως οι νέες τεχνολογίες εξελίχθηκαν μαζί με τους κατασκευαστές και έτσι κάθε πιθανό πρόβλημα εξαλείφτηκε στα πρώτα στάδια και δεν έμεινε να «δοκιμαστεί» στο αυτοκίνητο του πελάτη. Τα συνεργεία στην Ελλάδα είχαν χρόνο να εκπαιδευτούν καλύτερα, το προσωπικό τους να λάβει μέρος σε σεμινάρια και να αποκτήσει την απαραίτητη τεχνογνωσία ώστε να καλύπτει όλες τις τεχνολογίες και τους κινητήρες.

Από την άλλη τα συστήματα υγραεριοκίνησης εξελίχθηκαν αρκετά ώστε να γίνουν αυτόματα, να μη απαιτούν δηλαδή καμία εμπλοκή από τον οδηγό, και έτσι να ρυθμίζουν τη λειτουργία του κινητήρα για βέλτιστη απόδοση και ελάχιστη δυνατή κατανάλωση. Η αναλογία και η χρήση καυσίμου ρυθμίζεται μόνη της και το μοτέρ διατηρείται πάντα στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που αυξήθηκε η εμπιστοσύνη και η αυτοπεποίθηση των συνεργείων με αποτέλεσμα από τη μία οι εγκαταστάσεις να γίνονται σε λιγότερο χρόνο και από την άλλη να δίνονται εγγυήσεις καλής λειτουργίας.

Και μετά είναι το κόστος. Σε σχέση με ένα χρόνο πριν η τιμή εγκατάστασης έχει μειωθεί σημαντικά, κάτι που σημαίνει ότι η απόσβεση τώρα γίνεται ταχύτερα. Και δεδομένου ότι παρά τις ταραχές στην οικονομία η τιμή του υγραερίου δεν έχει αλλάξει σε σχέση με αυτή της βενζίνης, η εμπιστοσύνη στο ότι το σύστημα θα αποδώσει και οικονομικά έχει επίσης αυξηθεί.

Με αυτά τα δεδομένα, εσάς τι σας κρατάει και δεν αλλάζετε καύσιμο στο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο; Είναι η τιμή; Έχει πέσει, και υπάρχουν αρκετά χρηματοδοτικά προγράμματα; Είναι ο φόβος της αύξησης της τιμής του υγραερίου; Τα δείγματα μέχρι στιγμής είναι ότι δεν υπάρχει φόβος αλλαγής στη σχέση του με αυτό της βενζίνης;

Είναι η εμπειρία των συνεργείων; Η τεχνολογία που χρησιμοποιούν; Μήπως είναι καιρός να ξαναδείτε το θέμα του υγραερίου με φρέσκια ματιά; Τι λέτε;

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • panos

    Ο λόγος που δεν βάζω υγραέριο είναι το θέμα της αξιοπιστίας. Πως θα είναι ο κινητήρας έπειτα από 90.000χλμ;;; Επίσης δε θέλω να πηγαινοέρχομαι στα συνεργεία από λάθη του προγραμματιστή-εγκαταστάτη. Για τον κινητήρα μου (tsi) μπορώ να βάλω μόνο σύστημα τελευταίς γενιάς και άρα πολύ υψηλής τιμής. Προτιμώ να κυκλοφορώ με το λεοφωρείο.

      1
  • lefteris

    εγώ πάντως δεν θα το διακινδύνευα. Ακούω συνέχεια τις τελευταίες μέρες απο γνωστούς για κινητήρες που "κλώτσησαν" με ανεπανόρθωτες βλάβες

      1
  • karou...

    μα" φυσικα η αθανατη Ελληνικη "πατεντια". το περιπου", το "ελα τωρα", το "ολα το ιδιο ειναι", το "εδω ειμαι εγω" κτλ...

      1
  • steve...

    τι γινεται με το υδρογονο;;ξερει κανεις;;;καποιο αφιερωμα απο το περιοδικο ισως;;;γιατι οι μεγαλες αυτοκινητοβιομηχανιες αργουν τοσο πολυ στην εξελιξη των κινητηρων υδρογονου;;χρειαζεται ενημερωση πανω στο ζητημα.

      1
  • dimit...

    Εχω βαλει στο δευτερο αυτοκινητο renault clio 1.4 εδω και ενα χρονο το συστημα της lovato. Το δευτερο μηνα μετα απο ενα ταξιδι 600χλμ και με υψηλες ταχυτητες 150, 170 χλμ οταν γυριζε απο βενζινη σε υγραεριο υπηρχε εντονη μυρωδια υγραεριου. επιδιορθωθηκε μετα απο δυο επισκεψεις στον εγκαταστατη. Προχθες αλλαχθηκε ενας αισθητηρας πριν τα μπεκ στα18000 χλμ εντος εγγυησης. γενικα ειμαι ευχαριστημενος ειδικα οτα ν παω στο πρατηριο και το γεμιζω με 49 ευρω εχοντας φιαλη 64 λιτρων. Επιθυμια μου ειναι να βαλω και σε ενα vw golf 1.6 fsi με κωδικο κινητηρα blf αλλα τα π δεν ειναι τοσο απλα λογω τπυ αμεσου ψεκασμου. Κατ αρχην δεν υπυρχει συστημα που να λειτουργει αποκλειστικα με υγρο ψεκασμο οσο δε για τον αεριο ψεκασμο οσες εταιρειες εχουν ασχοληθει λειτουργουν τα συστηματα τους ψεκαζοντας υγραεριο σε συγκεκριμενο ευρος στροφων απο τις 1500 εως 4500 περιπου με αποτελεσμα στην κινηση της πολης να καιει αποκλειστικα σχεδον μονο βενζινη . Τις τελευταιες ημερες αναζητωντας την καλυτερη λυση βρηκα τελικα δυο εταιρειες που ασχοληθηκαν με το συγκεκριμενο τυπο κινητηρα μια πολωνικη η οποια λειτουργει σε ολο το φασμα των στροφων με υγραεριο σε αερια μορφη ψεκαζοντας παραλληλα και βενζινη για τη ψυξη των ακιδων των μπεκ αναλογα με τις συνθηκες που βρισκεται ο κινητηρας (επιταχυνση αποτομη επιβραδυνση κλπ) και μια ιταλικη η οποια απο το ρελαντι μεχρι τις 5000 στροφες λειτουργει με αεριο ψεκασμο και κατοπιν με βενζινη. Η τιμη τους ειναι απο 1400 ευρω και ανω. Αναμενω ακομη λιγο να σιγουρευτω οτι ειναι ετσι τα πραγματα να μπουν και κανα δυο αλλες εταιρειες με αναλοες προδιαγραφες λειτουγιας και μετα τοποθετηση του καλυτερου φθηνοτερου στον σωστοτερο εγκαταστατη.

      1
  • vaska...

    Η επικείμενη εξίσωση του πετρελαίου θέρμανσης με το κίνησης.Τέρμα η νοθεία στο diesel και πτώση της τιμής του περαιτερω.Μονόδρομος πλέον η πετρελαιοκίνηση

      2
  • diese...

    Που το ξαναθυμήθηκατε το υγραέριο πάλι νομίζαμε ότι είχαμε γλυτώσει από τους μικρούς μάγους; Δεν έχω χρήματα για πέταμα ώστε να επισκευάζω τον κινητήρα μου στα 100.000 km.

      1
  • sotos...

    1.θα πρεπει να βαλω καπου τη ρεζερβα, 2.με τα διοδια και τις τιμες των σερβις και με τις φθορες στα ελαστικα (550 ευρω η αλλαγη) τα χλμ που εκανα δεν τα κανω πια.εκανα 35000 το χρονο και τωρα κανω με το ζορι 8000.και με συντηρητικη οδηγηση.πχ 3. θα αργησω πολυ λοιπον να κανω αποσβεση και δεν μου εγγυαται κανεις οτι η τιμη θα παραμεινει σταθερη στη μιση της βενζινης (εστω και μεχρι το 2017 που λενε οτι υπαρχει μια συνθηκη)(εδω πεσανε μισθοι γινανε ολα λαμπογυαλο θα τους πειραξει να καταργησουν μια συνθηκη όταν θελησουν η όταν δουν οτι ο κοσμος στρεφεται στο αεριο?) 4.αν ακριβυνει (αργα η γρηγορα θα γινει) θα κουβαλαω ενα έξτρα βαρος μαζι μου και δεν θα μπορω να το αφαιρεσω (διορθώστε με αν κανω λάθος) 5. αν θελω να το πουλησω και εχει ακριβύνει το υγραεριο και εχει φτασει τη βενζινη ποιος θα παρει αυτοκινητο με κιτ υγραεριου; 6. δεν μου εγγυαται κανεις το μοτερ και δεν θελω να του βαλω χερι....αλήθεια τοτε που ξεκινησε το υγραεριο δεν ειδα κανενα να γραφει να περιμενουμε να δοκιμαστει η συνταγη πριν να βαλουμε.... και καποιοι όπως και εσεις λετε την πατησανε (εχω γνωστο που το εβγαλε προβλημα ατμοσαιρικός κινητηρας 1400cc 7.οταν θα χρειαστει να αλλαξω αυτοκινητο (οταν αναγκαστω γιατι αλλιως κλαψτα) θα κοιταξω για πετρελαιο οπου εκει ειναι η πραγματικη οικονομια χωρις πειραματισμούς

      1
  • pani...

    Τα οικογενειακά μας αυτοκίνητα είναι με κινητήρες 1.4 multiair turbo. Φοβάμαι πολύ την αξιοπιστία που θα έχουν οι κινητήρες και είναι γνωστό ότι η εγγύηση που δίνουν οι εγκαταστάτες είναι για το σύστημα και όχι για το μοτέρ. Οι επισκευές στα σύγχρονα μοτέρ είναι πανάκριβες ενώ θεωρώ πως οι εγκαταστάτες ακόμη πειραματίζονται με τους σύγχρονους turbo κινητήρες και τους 1000 αισθητήρες που έχουν γύρω από την καύση. Πολλές φορές αρκούνται με το να τους ξεγελάνε στις ενδείξεις σφάλματος από το να προσαρμόζουν την καύση του αερίου στις παραμέτρους ασφαλούς λειτουργίας του κινητήρα.

      1
  • 1qe2r...

    πριν 1,5 χρονο εβαλα αεριο euro 4 στο nissan primera 1.8 μοντελο 2007.μετα απο 20,000 χλμ αρχισε να καιει λαδια, οταν πηγα στην nissan θεοχαρακη μου ειπαν οι τεχνικοι οτι για να αρχησει να καιει λαδια αυτος ο κινητηρας θα πρεπει να κανει τουλαχιστον 450,000 με 500,000 χλμ.και μου ειπαν οτι το προβλημα του οχηματος δημιουργηγηκε απο το αεριο.τα χλμ που ειχε το οχημα ηταν 120,000 και το λαδι που εκεγε 1 λιτρο στα 1000 χλμ.

      1
  • drspi...

    Το πρώτο πράγμα που με φρενάρει είναι η ανεπάρκεια των συνεργείων και η αδυναμία να ξεχωρίσεις τον επαγγελματία από τον άσχετο. Δυστυχώς αυτά τα συστήματα τα όποια προβλήματα, ως επί το πλείστον, δεν τα παρουσιάζουν αμέσως, αλλά στην πορεία, οπότε το ρίσκο είναι μεγάλο.

      1
  • xatzi...

    ΦΟΒΑΜΑΙ ΠΙΘΑΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗ ΛΙΠΑΝΣΕΩΣ ΤΩΝ ΒΑΛΒΙΔΩΝ.ΕΠΕΙΣΗΣ ΠΟΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΑΕΡΙΟ Η ΥΓΡΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ?

      1
  • timol...

    Είχα αυτοκίνητα με αέριο στο εξωτερικό, εδώ και 20 χρόνια, και η χρήση του εκεί, ήταν απόλυτα ασφαλής, λόγω θεσμικής θωράκισης και πρακτικών. Εδώ, δεν το σκέπτομαι διότι: 1. η τιμή της βενζίνης είμαι βέβαιος θα κατέβει, όπως ήδη έχει καταδειχθεί πρόσφατα, 2. δέν είμαι πεπεισμένος ότι στην Ελλάδα οι τεχνικοί, ακόμη και αυτοί των εξειδικευμένων, καταστημάτων μπορούν να διασφαλίσουν την μακροσκελώς καλή λειτουργία του οχήματος και κυρίως ότι δεν θα υπάρξει άλλη αβαρία μετά απο π.χ. χρήση του αερίου για 30.000 χλμ. (το έχω δεί, φυσικά δεν είναι κανόνας), 3. Θα ήθελα να δώ τις εξελίξεις με ΔΕΠΑ για την χρήση του φυσικού αερίου για χρήση σε αυτοκίνητα, το οποίο αν μη τι άλλο είναι ακόμη πιό προβληματικό, λόγω μη δυνατότητας υψηλής συμπίεσης με ασφάλεια, 4. Ο χώρος που καταλαμβάνει η δεξαμενή, στο χώρο αποσκευών, στο αυτοκίνητό μου, μου δημιουργεί θέμα, 5. Το γεγονός ότι υφίσταται διάτρηση το σύστημα εισαγωγής με εκτενή επέμβαση στον ψεκασμό, αλλά και αναπρογραμματισμός των κατανομέων μου δημιουργεί ...ψυχολογικό πρόβλημα ανασφάλειας (!) 6. Τό ότι όχι ακόμη πολλά πρατήρια διαθέτουν το καύσιμο 7. Το ότι μερικά καταστήματα για χάρη προσφοράς διαθέτουν συστήματα παλαιότερης γενιάς, ενώ τα καλύτερα είναι αυτά τελευταίας γενιάς για τεχνικούς λόγους (π.χ. ξήρανση των χιτωνίων, κλπ.) 8. Περιμένω να βρώ χρόνο να εξετάσω πιό ενδιαφέροντα και φθηνότερα συστήματα εξοικονόμησης, όπως αυτά μεταλλαγής του νερού σε υδρογόνο πρός άμεση καύση, 9. Με την απλή τοποθέτηση ενός διπλού μαγνήτη ο οποίος κοστίζει μόλις 35 ευρώ, τοποθετείται σε δευτερόλεπτα εξωτερικώς και απλά παραλληλίζει τα γραμμομόρια βενζίνης, επιτυγχάνει κανείς σημαντική οικονομία τουλάχιστον 15-18%, και άρα γιατί να μπεί στην περαιτέρω διαδικασία σε άγνωστα νερά (πάντα σε σχέση με την ελληνική πραγματικότητα), 10. Με την χρήση του αερίου, διαπιστώνει κανείς κάποια πτώση στην απόδοση του κινητήρα, ανάλογα με το μοντέλο κλπ., αν και τελευταία αυτός ο τομέας έχει βελτιωθεί σημαντικά, 11. Ο κινητήρας καθίσταται πολύ πολυπλοκότερος, και επομένως κάθε περαιτέρω συντήρηση καθίσταται αυτοματως πολυπλοκότερη έστω μερικώς, αλλά ελλοχεύει και ο κίνδυνος να φύγει κάποιο σωληνάκι, ή κάτι και να έχει κανείς περαιτέρω αχρείαστους προβληματισμούς, 12. Δεν μου αρέσει η μυρωδιά του γκαζιού, 13. Το αυτοκίνητό μου είναι 16-βάλβιδο, και έχω την υποψία ότι αν προβώ σε προσαρμογή συστήματος αερίου, απλά θα δυσκολέψω την κατάσταση, γενικότερα 14. Τα συστήματα είναι ακόμη αρκετά ακριβά, και τα χιλιόμετρα που διανύω ετησίως, δεν θα μου επιτρέψουν να κάνω επιτυχή απόσβεση πρίν την τριετία, 15. Κάθε περίπου 5 χρόνια ανανεώνεται η τεχνολογία των συστημάτων αυτών, αναιρώντας μερικώς ή συνολικά την τεχνολογία των προηγούμενων συστημάτων, τουλάχιστον σε επίπεδο εξαρτημάτων αυτών, και άρα, θεωρώ ότι στη δεκαετία θα έχω σημαντικό θέμα επισκευών, ανταλλακτικών αυτών, κλπ., και εν γένει ότι λόγω αυτών των ζητημάτων θα στοιχίσει τελικά όσο το συμβατικό καύσιμο, και άρα - Γιατί να το κάνω ? Ευχαριστώ

      1
  • info...

    ΈΧΩ ΑΥΤ/ΤΟ ΑΜΈΣΟΥ ΨΕΚΑΣΜΟΎ ΕΞΑΚΎΛΙΝΔΡΟ 3600κ.ε. ΜΟΥ ΕΊΠΑΝΕ ΠΩ Σ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡ¶ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΈΛΘΕΙ ΑΚΌΜΗ ΤΟ ΚΙΤ ΥΓΡΑΕΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΈΝΩ ΜΕΤ¶ ΤΟΝ ΟΚΤΏΒΡΙΟ ΕΊΝΑΙ ΑΛΗΘΙΑ

      1
  • c.bin...

    Προτιμώ να περιμένω λίγο και να το κάνω υδρογονοκίνητο. Πιο καθαρό και φθηνό καύσιμο συν αύξηση ισχύος κινητήρα....

      1
  • yiako...

    Ειναι η τελευταία σκέψη που θα έκανα ποτε. Εχω το Scirocco με τον TSI και μάλιστα έχω και πρόγραμμα. Μου είναι αδύνατο να καταργήσω το πρόγραμμα και να βάλω LPG. Αφήστε που για τον συγκεκριμένο κινητήρα το κόστος είναι 2500 ¤ + ΦΠΑ. Μένω εκτός Αθηνών και έχω εφοδιαστεί με ένα C1, το οποίο είναι και πολύ οικονομικό και ευκολοδήγητο. Το Rocco βγαίνει μόνο σε ταξίδια και βόλτες στα βουνά.

      1
  • louka...

    Συμφωνω απολυτα με οσα γραφετε!Ο μονος λογος ο οποιος δεν εχω βαλει ακομα στο δικο μου ειναι οτι κατοικω στη Χιο,οπου δεν εχουμε υγρεριο!Ξερει αραγε κανεις γιατι;

      1
  • georg...

    δεν υπαρχει ακομα κιτ υγραεριου για το αυτοκινητο μου. Αμεσος ψεκασμος + τουρμπο = προβλημα. στο αμεσο μελλον σιγουρα θα βγει καποιο κιτ υγραεριου. Αν ομως η τιμη του εινει 1500 + ευρω δεν θα το βαλω . θα περιμενω να πεσει στα 1000 και τοτε θα το βαλω σιγουρα

      1
  • irakl...

    Περιορισμός των περιττών μετακινήσεων και οικονομική οδήγηση νομίζω αρκούν.Αν δυσκολευόμαστε να δώσουμε το 50ρικο στο πρατήριο,το 1000ρικο για τη μετατροπή που θα το βρούμε?

      1
  • a.kou...

    Οι λόγοι που δεν το αποφασίζω να μετατρέψω το ΧΙΟΥΝΤΑΙ ΑΤΟΣ σε υγραεριοκίνητο ειναι οι εξής: 1. Είναι πολύ λίγα τα πρατήρια που πουλάνε υγραέριο. 2. Στην Ελλάδα ζούμε και δεν ξέρω αν αύριο αυξήσουν και σε αυτό τον ΕΦΚ και μετά χτυπάω το κεφάλι μου στο τοίχο 3. Έχω κάποιους ενδοιασμούς για το αξιόπιστον της μετατροπής 4. Η απόσθεση θα γίνει αργά γιατί ούτως ή άλλως το ΑΤΟΣ δεν καίει πολύ βενζίνη (περίπου 7 λίτρα στα 100 χλμ σε κίνηση στη πόλη) 5. Δεν αισθάνομαι και τόσο καλά όταν έχω πίσω στο πορτ μπαγκαζ μια δεξαμενή με ένα τόσο εύφλεκτο αέριο.

      1

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)