Το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που θεωρούνται ιδιαίτερα καρκινογόνες ουσίες.

Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη.

Το φυσικό αέριο αποτελεί ένα νέο καύσιμο και την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή πρωτογενούς ενέργειας διεθνώς και αποτελεί τη «γέφυρα» διαχρονικής μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας.

To φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.

Διεθνές ενδιαφέρον για την ελληνική αεριοκίνηση

5315 Επισκέψεις στο άρθρο

Το φυσικό αέριο χαράσσει την δική του «πράσινη» γραμμή στην ανάπτυξη και μετατρέπει τον κλάδο των μεταφορών σε έναν τομέα προστιθέμενης αξίας για την οικονομία με κριτήριο την εξοικονόμηση ενέργειας και κόστους και την προστασία του περιβάλλοντος. H ελληνική αγορά της αεριοκίνησης αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια με γοργούς ρυθμούς χάρη στις συντονισμένες προσπάθειες που επιτελεί τα τελευταία χρόνια η ΔΕΠΑ για να ανοίξει τον δρόμο στην αεριοκίνηση με επενδύσεις σε υποδομές και εξασφάλιση ανταγωνιστικών τιμών και εγγυήσεων για τους ιδιώτες και επαγγελματίες οδηγούς.

 
H τεχνολογία FISIKON – εμπορική ονομασία του CNG στην ελληνική αγορά- είναι δοκιμασμένη, και προσφέρει τις ίδιες δυνατότητες με τις πιο διαδεδομένες σήμερα επιλογές.
Σήμερα λειτουργούν 7 σταθμοί ανεφοδιασμού στην χώρα, FISIKON, ενώ έχει δρομολογηθεί η ίδρυση 12 δημοσίων σταθμών ανεφοδιασμού σε 5 βασικές πόλεις (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλος, Λαμία). 

Τα πλεονεκτήματα της αεριοκίνησης
- Οικονομία έως και 70% σε σχέση με άλλα καύσιμα
- Μηδενικές εκπομπές μικροσωματιδίων PM
- Το
φυσικό αέριο αποτελεί ένα νέο καύσιμο και την ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή πρωτογενούς ενέργειας διεθνώς και αποτελεί τη «γέφυρα» διαχρονικής μετάβασης από τις συμβατικές στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας.
- To φυσικό αέριο ΔΕΝ μπορεί να νοθευτεί καθώς παρέχεται υπό πίεση με ειδικούς αγωγούς κατευθείαν από το εθνικό σύστημα μεταφοράς στα πρατήρια.
- Το φυσικό αέριο δεν περιέχει θείο, ίχνη μετάλλων και τοξικά πρόσθετα μολύβδου ή βενζολίου που θεωρούνται ιδιαίτερα καρκινογόνες ουσίες.
- Με τη χρήση του φυσικού αερίου εκλύονται -25% CO2, -35% μικροσωματίδια, -75% αρωματικοί υδρογονάνθρακες και -53% οξείδια του αζώτου (ΝΟx) σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη. 

Επενδύσεις εκατομμυρίων από εγχώριους και διεθνείς παράγοντες της αγοράς φυσικού αερίου
Η κινητικότητα που παρουσιάζεται η αγορά αεριοκίνησης στην Ελλάδα, διαφαίνεται από το ύψος των επενδύσεων που γίνονται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Η ΔΕΠΑ έχει καταφέρει να εξασφαλίσει τον ανεφοδιασμό των οχημάτων ιδρύοντας πρατήρια σε κομβικά σημεία της χώρας ενώ συνάπτει συνεργασίες με διεθνείς ομίλους, με αποτέλεσμα η ελληνική αγορά να προσελκύει το ενδιαφέρον ξένων επενδυτών.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου newmoney.gr, παρά τη ρευστή πολιτική κατάσταση, η απελευθέρωση της λιανικής ενισχύει τον ανταγωνισμό και αναζωπυρώνει τις επενδύσεις στον εν λόγω κλάδο, δημιουργώντας παράλληλα την τάση για χιλιάδες έμμεσες και άμεσες θέσεις εργασίας, αλλά και χαμηλότερες τιμές για τους καταναλωτές. Ο διευθύνων σύμβουλος της CTIP Oil & Gas κ. Ρέντα Γκίνεμα τονίζει: «Με όσα έχουμε διαπιστώσει και παρακολουθώντας τους παραγωγούς ενέργειας στην Ανατολική Μεσόγειο, πιστεύουμε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε μια ευνοϊκή κατάσταση για την εισαγωγή ενέργειας και ιδιαίτερα για το CNG».
Οι σταθμοί που θα κατασκευάσει η εταιρεία θα επιτρέψουν τη μετατροπή 40.000 πετρελαιοκίνητων σε οχήματα διπλού καυσίμου στον Νομό Αττικής, ενώ σύμφωνα με τον κ. Γκίνεμα εξετάζεται το ενδεχόμενο συνεργασίας με κορυφαίες ελληνικές εταιρείες.

Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες «ποντάρουν» σε cng μοντέλα
Ακολουθώντας την παγκόσμια στροφή σε CNG οχήματα (παγκοσμίως κυκλοφορούν πάνω από 20.000.000 οχήματα φυσικού αερίου), οι μεγαλύτερες αντιπροσωπείες εισάγουν νέα μοντέλα στην ελληνική αγορά για να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση. Η Mercedes-Benz, η FIATVolkswagen, η Οpel, η Skoda, η Seat και η Renault εξυπηρετούν το ελληνικό καταναλωτικό κοινό και τις εταιρείες που διαθέτουν επαγγελματικούς στόλους με CNG εκδόσεις, οι οποίες είναι διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο και βενζίνη) για μεγαλύτερη αυτονομία.

Ενδεικτικά αναφέρονται κάποιες από τις διαθέσιμες επιλογές της Ελληνικής αγοράς: Octavia G-TEC της SKODA, B-Class 200 και E 200 NaturalGasDrive της Mercedes-Benz, το Eco up και το Passat 1.4 TSI 150 PSEcoFuel της Volkswagen, το Fiat Panda, το Fiat Punto και το Twinair της Fiat, το SeatLeon 1.4 TGI 110 PS, το Opel Combo 1.4 T-Jet 120 PS NaturalPower και το Audi A3 Sportback g-tron (το οποίο προσφέρει αυτονομία - με βάση τη μέση κατανάλωση καυσίμου - πάνω από 400 χιλιόμετρα, με τη βενζίνη να παρέχει άλλα 900 χιλιόμετρα). Στα επαγγελματικά οχήματα φυσικού αερίου κάποιες από τις διαθέσιμες επιλογές είναι το VOLKSWAGEN CADDY VAN ECOFUEL, το BENZ SPRINTER NGT, το FIAT DOBLO GARGO και η καινούργια σειρά των Daily της IVECO.


 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ