Ας δούμε πως γίνεται η σωστή συντήρηση του συστήματος LPG.

Η συντήρηση είναι το παν

37392 Επισκέψεις στο άρθρο

Ξέρετε τι πρέπει να ελέγχετε και πότε μετά την εγκατάσταση κιτ υγραερίου; Τι αναλώσιμα πρέπει να αλλάξετε κατά τον περιοδικό έλεγχο; Ποια είναι η σωστή διαδικασία συντήρησης, service αλλά και αντικατάστασης των αναλώσιμων; Διαβάστε πως γίνεται η σωστή συντήρηση του LPG κιτ σας ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχετε διανύσει.

 
Αυτό που πρέπει να έχουν υπόψη τους οι χιλιάδες των οδηγών που απολαμβάνουν τα οφέλη της υγραεριοκίνησης είναι πως ένα νευραλγικό κομμάτι της υγραεριοκίνησης είναι και η σωστή συντήρηση του συστήματος για να απολαμβάνουν απροβλημάτιστα τα μεγάλα οφέλη οικονομίας που προκύπτουν από τη χρήση LPG. Αντίστοιχα όπως τα οχήματα πετρελαίου ή βενζίνης, πρέπει να υπόκεινται στα προγραμματισμένα service, που ορίζει ο κατασκευαστής τους, το ίδιο ισχύει και για τα υγραεριοκίνητα. Ο εκάστοτε κατασκευαστής ορίζει τα διαστήματα συντήρησης ανάμεσα στα 10.000, 15.000 και 20.000 χιλιόμετρα. Υπάρχουν συγκεκριμένες εργασίες συντήρησης σε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα, καθώς και συγκεκριμένα αναλώσιμα που πρέπει να αντικαθιστώνται όταν τελειώνει ο «κύκλος ζωής» τους. Τέλος η αγορά των after sales υπηρεσιών έχει γνωρίσει μεγάλη άνθιση, γι αυτό και πλέον βλέπουμε να υπάρχουν και εταιρείες με διευρυμένο δίκτυο τεχνικής υποστήριξης και αρκετά σημεία εξυπηρέτησης για τους καταναλωτές.
 
Ο έλεγχος των 1.000 χλμ.
Μετά τη πρώτη χιλιάδα χιλιομέτρων που θα «γράψει» το κοντέρ σας καλό είναι να πραγματοποιήσετε έναν προληπτικό οπτικό έλεγχο. Αυτός περιλαμβάνει: 
• Επιθεώρηση των μηχανικών και ηλεκτρικών μερών του συστήματος. 
• Έλεγχο διαρροών υγραερίου ή αντιψυκτικού υγρού του κυκλώματος ψύξης του κινητήρα. 
• Έλεγχος παραμέτρων (βενζίνης – αερίου) με τη χρήση Η/Υ καθώς και τον έλεγχο των παρελκόμενων μερών του συστήματος.
 
Ενδιάμεσοι έλεγχοι 
Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, η τακτική συντήρηση του συστήματος πραγματοποιείται περίπου κάθε 25.000 με 30.000 χιλιόμετρα και, εκτός από ένα γενικό έλεγχο, περιλαμβάνει αλλαγή του φίλτρου υγραερίου που κοστίζει περίπου 5 με 10 ευρώ. Το ρεζερβουάρ υγραερίου καλό είναι να αντικαθίσταται σε διάστημα περίπου 10 ετών, με μέσο κόστος 90 ευρώ. Στα 50.000 χιλιόμετρα, πρέπει να καθαριστούν τα μπεκ, εργασία που κοστίζει περίπου 20 με 50 ευρώ. 
 
Το «μεγάλο» service
Μετά από κάθε 90.000 χλμ. περίπου, καλό είναι να γίνεται το μεγάλο service, ώστε να είστε σίγουροι πως το κιτ δουλεύει στην εντέλεια. Το service αυτό περιλαμβάνει εκτός από τους ελέγχους του μικρού service, επισκευή του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα), επισκευή των μπεκ υγραερίου καθώς και επαναπρογραμματισμό της ηλεκτρονική μονάδας ελέγχου του συστήματος. Στο πνεύμονα αλλάζονται τα εσωτερικά του μέρη (μεμβράνη – ελατήριο – μειωτήρας) και ρυθμίζεται ξανά η πίεσή του. Στα μπεκ υγραερίου θα πρέπει να αντικατασταθούν τα εσωτερικά μέρη του (έμβολο – O ring –ελατήριο), να καθαριστεί εσωτερικά και να ρυθμιστεί ξανά έτσι ώστε να έχουν όλα τον ίδιο ψεκασμό. Στην συνέχεια θα πρέπει να γίνει επαναπρογραμματισμός του συστήματος. Το service αυτό είναι λίγο πιο πολύπλοκο, όχι όμως ακριβό, αν και η τιμή εξαρτάται βέβαια και από τον εγκαταστάτη. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός