Σε καιρούς δύσκολους οικονομικά, οι λύσεις του diesel και του υγραερίου αποτελούν σχεδόν μονόδρομο, έναντι της βενζίνης.

H «τρόικα» των καυσίμων....

58790 Επισκέψεις στο άρθρο

Πολλά είναι τα χρήματα που γλιτώνει κανείς από τη χρήση ενός αυτοκινήτου με κινητήρα ντίζελ ή υγραερίου, έναντι ενός που κινείται με βενζίνη.

 
Ήρθε η ώρα να δώσουμε συγκεκριμένες απαντήσεις στο αν ένα καινούριο diesel έχει χαμηλότερο κόστος χρήσης σε σχέση με ένα επίσης καινούριο, παρόμοιων προδιαγραφών, βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Χρησιμοποιούμε παραδείγματα από δημοφιλή μοντέλα της αγοράς εξετάζοντας σε βάθος 5ετίας πόσο θα πληρώσουμε σε καύσιμα, σε τέλη κυκλοφορίας και σε ασφάλιστρα.
Επίσης, στα βενζινοκίνητα βλέπουμε πόσο μας κοστίζει να τα μετατρέψουμε έτσι, ώστε να λειτουργούν και με υγραέριο, ενώ σημειώνουμε και το κόστος για υγραέριο μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Φυσικά, σημασία έχει και το αρχικό κόστος απόκτησης του κάθε αυτοκινήτου. Τα συμπεράσματα που βγαίνουν από αυτό το θέμα έχουν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Σημειώσεις για καλύτερη ανάγνωση
Επιλέχθηκαν από κάθε μοντέλο δημοφιλείς ενδεικτικές εκδόσεις βενζίνης και diesel που είναι όσο πιο κοντά γίνεται σε τιμή, κυβισμό και ιπποδύναμη.
Τα έξοδα για βενζίνη και diesel (βάσει εργοστασιακών καταναλώσεων) σε βάθος 5ετίας, έχουν υπολογιστεί με μέσες τιμές που ανακοινώνει το ΥΠΕΚΑ, ενώ το LPG με ενδεικτική τιμή, υπολογίζοντας ότι ο μέσος οδηγός διανύει περίπου 15.000 χλμ./έτος. Χρησιμοποιήθηκε μέση τιμή βενζίνης 1,67 ευρώ/λίτρο, diesel κίνησης 1,48 ευρώ/λίτρο και τιμή LPG 0,80 ευρώ/λίτρο.
Το κόστος βασικής ασφάλισης είναι ενδεικτικό και προήλθε από πληροφορίες από ιστοσελίδες ασφαλιστικών εταιρειών.
Το κόστος μετατροπής σε υγραεριοκίνητο είναι ενδεικτικό. H συντήρηση ενός κιτ υγραεριοκίνησης σε βάθος 5ετίας, γενικά, περιλαμβάνει κυρίως αλλαγή του φίλτρου καυσίμου, με κόστος όχι πάνω από 20 ευρώ. Υπό συνθήκες μπορεί να προϋποθέτει και αλλαγή του πνεύμονα (εξάρτημα κάποιων συστημάτων LPG) που έχει κόστος περίπου 50 ευρώ. Κατά τα άλλα, το κόστος συντήρησης είναι το ίδιο με ένα απλό βενζινοκίνητο. Για να υπολογίσουμε το κόστος χρήσης με υγραέριο, υπολογίσαμε μέση κατανάλωση σε κάθε αυτοκίνητο μεγαλύτερη κατά 1,5 λτ./100 χλμ. σε σχέση με το νούμερο που ανακοινώνει ο κατασκευαστής για τη βενζίνη. Tα Punto Evo LPG και Panda LPG και τα Opel Corsa και Peugeot 207 έχουν εργοστασιακή κατανάλωση και CO2.
To κόστος για τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίστηκε με βάση το CO2, όπως είναι σήμερα αλλά και με την αύξηση 10% που ισχύει από το 2012.

Πετρελαιοκίνηση - Για να γνωρίζετε καλύτερα
Οι περισσότεροι νέοι diesel κινητήρες φέρουν φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων (DPF). Αυτό είναι «αυτοκαθαριζόμενο» και γενικά χρειάζεται αλλαγή, αφού το αυτοκίνητο ξεπεράσει τις 120.000 χλμ. Η αντικατάστασή του πάντως είναι ακριβή (πάνω από 1.200 ευρώ).

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

προϊόντα - υπηρεσίες αυτοκινήτου - ΥΓΡΑΕΡΙΟ (LPG)