Είναι σήμερα το υγραέριο η σίγουρη λύση για μείωση του κόστους μετακίνησης;

Όταν μιλάμε για υγραέριο, εσείς έχετε ακόμη επιφυλάξεις;

23609 Επισκέψεις στο άρθρο

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να μειώσετε το κόστος μετακίνησης χωρίς να αλλάξετε αυτοκίνητο; Σε αυτή την ερώτηση, προς το παρόν υπάρχει μία μόνο απάντηση: το υγραέριο. Υπάρχουν όμως λόγοι που σας κρατούν πίσω;

 
Αφού οι συζητήσεις που «καίνε» περισσότερο σε αυτήν εδώ τη στήλη έχουν να κάνουν με την οικονομία, είτε από την κατανάλωση, είτε από την απαξίωση, είτε ακόμη και από την ανθεκτικότητα και αντοχή των νέων μοντέλων, μήπως θα πρέπει να δούμε ποιες είναι οι επιλογές; 

Εφόσον η αντικατάσταση του αυτοκινήτου δεν είναι στα άμεσα σχέδιά σας, ο μόνος τρόπος για να πετύχετε μείωση της κατανάλωσης που μπορεί να φτάσει μέχρι και το μισό, σε σχέση με ότι καίει σήμερα το αυτοκίνητο, είναι η εγκατάσταση συστήματος καυσίμου υγραερίου. 

Αυτό που ξεχνάμε πολλές φορές, είναι ότι τα αυτοκίνητα που είναι πέντε ετών και άνω, ανήκουν σε μια προηγούμενη γενιά. Σε μια γενιά που εξελίχθηκε χωρίς να έχει υπόψη της το διοξείδιο του άνθρακα και την τιμή της βενζίνης κοντά στα δύο ευρώ το λίτρο.

Σαφώς, η υπόλοιπη εξέλιξη των αυτοκινήτων, μπορεί να μην προδίδει την διαφορά, αφού παραμένουν ασφαλή και μπορεί να έχουν όλα εκείνα τα συστήματα που διαθέτουν και τα σημερινά μοντέλα. Όμως ο τρόπος που χρησιμοποιούν το καύσιμο είναι διαφορετικός. 

Βενζινοκινητήρες της αρχής της περασμένης δεκαετίας, είχαν καταναλώσεις (στα χαρτιά) που δεν έπεφταν κάτω από 8 λτ./100 χλμ. Σήμερα τα ίδια μοντέλα καίνε πέντε ή το πολύ 6 λίτρα τα εκατό. Οι συγκρίσεις είναι χαώδεις. Και η διαφορά που θα κάνει ένα νέο αυτοκίνητο είναι τεράστια.

Τέτοια διαφορά, όμως, αν όχι και μεγαλύτερη, μπορεί να πετύχει το υγραέριο. Σίγουρα μιλάμε για μετατροπή, όμως αυτές οι μετατροπές δεν είναι «ελληνικές πατέντες» όπως κάτι τούρμπο βελτιώσεις πριν δέκα χρόνια. Είναι συστήματα που εξελίσσονται από εταιρείες κολοσσούς σε εκατομμύρια αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, με τεχνογνωσία σε όλους τους κινητήρες της αγοράς. Και ειδικά στους παλαιότερους, με τους οποίους έχουν δοκιμαστεί επανειλημμένως. 

Και όσο αυξάνεται η δημοφιλία τους, πέφτει και η τιμή. Και ειδικά για την Ελλάδα, βελτιώνεται και η κατάρτιση και αυξάνεται η εμπειρία των συνεργείων τοποθέτησης. Μπορεί πριν δύο ή τρία χρόνια να ήταν μόνο μια χούφτα ανθρώπων που κατείχε την τεχνολογία, σήμερα όμως, με την διείσδυση του υγραερίου, οι εγκαταστάτες ξέρουν ακριβώς τι κάνουν, ενώ αν έχουν επιφυλάξεις (σε νέα μοτέρ κυρίως) δεν διστάζουν να το πουν.

Η Ελλάδα έχει γίνει σημαντική αγορά για τα συστήματα που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα και έτσι οι εγκαταστάτες έχουν άμεση επαφή με τα εργοστάσια που με τη σειρά τους συνεργάζονται με τους κατασκευαστές για σύγκλιση και συμβατότητα των τεχνολογιών.

Αν λοιπόν η τεχνογνωσία είναι συμπαγής, η εμπειρία μεγάλη και το κόστος μικρό, υπάρχει άλλος λόγος που να σας κρατάει πίσω; Ποιος; 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

  • dikre

    Έχω ένα Hyundai Accent 1.3 του 2001 και εδώ και 16 μήνες έκανα μετατροπή σε υγραέριο. Η αξία του αυτοκινήτου είναι μικρή και κατά συνέπεια και το ρίσκο για πολυέξοδες βλάβες.Η οικονομία που προσφέρει είναι γύρω στο 35%. Οδηγώντας ομαλά, συνήθως μέχρι 3000 στροφές έχω κατανάλωση υγραερίου 6.8 λτ/100 χμ, αλλά και βενζίνης για τις εκκινήσεις 0.5 λτ/100χμ. Συν τα service του υγραερίου, φίλτρα, λαδιέρες, επιπλέον έξοδα ΚΤΕΟ κλπ.  Βέβαια για να έχει αξία η μετατροπή πρέπει να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα. Η απόσβεση στο δικό μου έγινε μετά από 25000 χμ.Τώρα μετά από 40000χμ κάνει πραγματική οικονομία σε σχέση με τη βενζίνη.  Μέχρι τώρα είμαι ευχαριστημένος από την υγραεριοκίνηση και δεν έχω κάποια βλάβη, αλλά αν παρουσιάσει κάποια βλάβη ο κινητήρας, το όποιο ώφελος θα εξαφανιστεί. Κατά τη γνώμη μου για να κάνει κάποιος μετατροπή πρέπει να διανύει πάνω από 15000 χμ το χρόνο για να έχει ώφελος. Αλλιώς καλύτερα με βενζίνη....ΥΓ. Διαφωνώ με το άρθρο που λέει ότι τα παλιά αμάξια δεν ήταν οικονομικά. Οδηγώ (σχετικά σβέλτα) και ένα Toyota Corolla 1.3 82 PS του 1991, βενζίνης και η μέση κατανάλωσή του τα τελευταία 20000χμ που τη μετράω είναι 6.5λτ/100χμ. Πολύ κοντά στη μέση πραγματική κατανάλωση των περισσότερων σύγχρονων βενζινοκίνητων. Για πραγματικές καταναλώσεις όλων των αυτοκινήτων και ανάλογα με τον τρόπο χρήσης, δείτε το www.spritmonitor.de

      6
  • ΓΙΑΝΝΗΣ

    Καλο θα ηταν εκτος απο τα θετικα της υγραεριοκινησης (χαμηλοτερη τιμη αεριου εναντι της βενζινης) να γραφετε και τα αρνητικα (βλαβες που βγαινουν μετα).Εγω το μετανιωσα γιατι μου εβγαλε προβλημα στον κινητηρα μετα απο 15000Km.

      6
  • spyros

    γεια σας...απο την honda μου ειπαν να μην βαλω υγραεριο,εχω crv του 2005...τι προτεινετε ?

      6
  • Θανος

    Συγκλινω στις αποψεις της loukia.Δεν ειμαι σε θεση να αξιολογησω τον καθε εγκαταστατη ωστε ν ΄  αποφασισω.  Επειδη εχω Γιαπωνεζικο τωρα ανησυχισα περισσοτερο. Ερωτηση!  Αν σε δυο ιδια αυτοκινητα, ενα βενζινοκινητο και τα αλλο υγραεριο, με την ΙΔΙΑ τιμη βενζινη και υγραεριο, το υγραεριο ειναι και παλι οικονομικοτερο; Φοβαμε πως το Ελληνικο, κλεπτοκρατικο συστημα στηνει και παλι παγιδα για να τα παρει λιγο μετα οπως ακριβως εγινε με τα μεγαλου κυβισμου και τωρα τρεχουν οσοι τα εχουν και δε φτανουν.Ωστοσο κλινω περισσοτερο προς το πετρελαιο και ακομα καλλιτερα προς υβρυδικο με πετρελαιοκινητηρα Θα ηθελα μια υπευθυνη απαντηση στην ερωτηση μου απο καποιον καλο γνωστη. Ευχαριστω εκ των προτερων.

      4
  • sotos

    Φίλε Teo, δεν μιλάω μόνο για την βενζίνη κατα το ξεκινημα του κινητηρα...επι λεξη μου είπαν 4 εταιρίες μετατροπών οτι θα καιει ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ με το αέριο και "λίγη"  βενζινη γιατι ο κινητήρας ειναι καινουριας τεχνολογίας και χρειάζεται λίπανση....γιάυτο ειναι και υπερβολικό (και ασύμφορο) το 1 ντεποζιτο κάθε 4 ή 5 υγραερίου....έτσι μου είπαν έτσι σου λέω....

      3
  • teo

    Χιλιοσυζητημένο το θέμα, η υγραεριοκίνηση τουλάχιστο στην Ελλάδα δεν είναι μια ξεκάθαρη κατάσταση. Η ουσία της υπόθεσης έχει να κάνει με την οικονομία που προσφέρει η χαμηλή τιμή του υγραερίου vs την πιθανή βλάβη του κινητήρα μετά από λίγα ή αρκετά χλμ....και το τελικό ταμείο. Νομίζω ότι δεν υπάρχουν γενικοί κανόνες και ότι η κάθε περίπτωση θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ξεχωριστα.Δηλαδή, πόσα χλμ κάνεις το χρόνο, αν έχεις καινούριο η παλιό ΙΧ, τι κινητήρα έχει αυτό,πόσο καταπονημένος είναι ο κινητήρας, ποιόν εγκαταστάτη θα εμπιστευτείς. Κοινώς πόσα έχεις να χάσεις και πόσα να κερδίσεις με τη χρήση του υγραερίου.

     Στη δική μου περίπτωση, τοποθέτησα υγραέριο σε Focus μοντέλο 2006 προ 16μήνου. Επέλεξα εγκαταστάτη που τοποθετεί υγραέριο εδώ και 15 χρόνια.Απόσβεση στην εγκατάσταση έκανα στον πρώτο χρόνο και τώρα έχω καθαρό κέρδος, το οποίο αν τα υπολογίσεις όλα είναι στο 35% (συμφωνώ με τον Ταλαίπωρο). Με την ορθολογιστική οδήγηση που κάνω και με τα σέρβις όποτε πρέπει, ελπίζω να μη μου βγάλει πρόβλημα, αλλά ακόμα και να βγάλει μετά από  χρόνια, λόγω της χαμηλής αξίας του αυτοκινήτου θέλω να πιστεύω ότι στο τελικό ταμείο θα έχω θετικό πρόσημο. 

      3
  • pavlitos

    έχω ενα Nissan XTRAIL Τ31 2.5 βενζινη πενταετιας.καιει 10.5 LT/100 με 120_130 χλμ/h.ούτε λόγος για υγραεριο γιατι το έχουμε ως δεύτερο αυτοκίνητο στην οικογένεια και δεν κάνει πολλά χιλιόμετρα-Ευτυχώς.Ναι στο υγραεριο μονο με εργοστασιακο αμάξι.Σε κάθε άλλη περίπτωση τα χρήματα που θα γλιτωσεις θα τα δωσεις μαζεμενα στις βλάβες μέσα σε μια πενταετια.Χωριά που όσους ξέρω όλο και κατι κάνουν.να ρύθμιση βαλβίδες.να αλλαγή βαλβίδες να τα φίλτρα να το ενα να το άλλο όλο τσονταρεις ευρώ.

      3
  • brown35

    Έχω τοποθετήσει υγραέριο εδώ και δύο χρόνια. Μόνο θετικά έχω να πω. Έχω γλιτώσει τα απίστευτα λεφτά. Και άλλο αυτοκίνητο να αγοράσω πάλι θα ξαναβάλω. 

      3
  • Andreas K.

    Συνεχίζω τα γραφόμενά μου. Προσωπικά έβαλα υγραέριο τον Απρίλιο. Ήμουν πολύ δύσπιστος παρότι ο φίλος κάνει τις εγκαταστάσεις εδώ και 4  χρόνια και με παρότρυνε από την αρχή να βάλω κιτ. Μετά από τα 4 αυτά χρόνια και βλέποντας ότι κανένα δικό του αμάξι( 2 corolla 1999 και 2001 μοντ.) δεν έχουν πάθει καμιά βλάβη και ότι κανένας πελάτης δεν έχει επιστρέψει με κανένα είδος μηχανικής βλάβης ή παράπονου, αποφάσισα να το εγκαταστήσω σε MB C 200 2005 μοντέλο. Από τον Απρίλιο το έχω χωρίς προβλήματα και μεγάλη οικονομία. Ένα θα πω. Έκανα διακοπες στη Πελοπόννησο το καλοκαίρι και διάνυσα 2300χλμ περίπου με 180 ευρώ. Αν δεν είναι αυτό οικονομία τότε τι είναι; Μέση κατανάλωση στη πόλη 10,5l/100km. Εκτός πόλης η κατανάλωση πέφτει στα 8 περίπου λίτρα ανα 100( τιμές trip computer). Αυτονομία στη πόλη με 42 λίτρα ρεζερβουάρ 320 χλμ και εκτός πόλης άλλα 420χλμ.
    Όσο για τη βενζίνη, κατανάλωση υπάρχει αλλά μόνο αν είναι συχνά τα σβησιμοανάμματα του κινητήρα. Γιατί παίρνει μπρος πάντα με βενζίνη. Επίσης ψεκάζει ανα 100 χλμ 0.3 του λίτρου βενζίνη για να διασφαλίση την αξιόπιστη λειτουργία του κινητήρα. Στα περισσότερα ιαπωνικά δεν χρειάζεται αυτός ο ψεκασμός.
    Αντιθέτως σε όλα τα νέα μοντέλα που φορούν κινητήρες άμεσου ψεκασμού δεν είναι δυνατή η πλήρης απεμπλοκή της βενζίνης. Είναι καταδικασμένα να καίνε ακριβό καύσιμο. Βέβαια αυτό θα αλλάξει με το φυσικό αέριο αλλά δεν είναι το κατάλληλο θέμα για να συζητήσουμε εδώ.β

      2
  • Andreas K.

    Γεια σας και από εμένα. Βλέπω εδώ κάποια πολύ αρνητικά σχόλια για το υγραέριο. Το καταδικάζετε οι μεν χωρίς να το χρησιμοποιείτε. Ήμουν και εγώ πολύ δύσπιστος όταν  το υγραέριο επετράπη στα ΙΧ στην Ελλάδα. Με τη διαφορά ότι και εγώ τότε δεν το ήξερα ως καύσιμον στα αυτοκίνητα. Ευτυχώς έχω φίλο εγκαταστάτη, εγώ δεν είμαι άσχετος με τα μηχανικά και την αυτοκίνηση και διαβάζοντας άρθρα κλπ κατάλαβα ότι για να παραμείνει ο κινητήρας αξιόπιστος θα πρέπει πρώτα απόλα να ξέρεις ότι ο εγκαταστάτης δεν είναι ο πρώτος τυχόντας. Επίσης θα πρέπει να ξέρεις ότι το αυτοκίνητό σου μπορεί να είναι συμβατό με το υγραέριο. Αυτό το γνωρίζουν οι σοβαρές εταιρείες κιτ όπως brc prins και tartarini και ο εγκαταστάτης θα πρέπει να γνωστοποιεί στον υποψήφιο πελάτη εάν το αμάξι του είναι κατάλληλο για υγραέριο. Εάν παρόλα αυτά ο πελάτης το επιθυμεί, τότε το κάνει εν γνώση του για το ρίσκο που παίρνει.. Σε λίγο η συνέχεια. Ελπίζω να μην κουράζω.ποi

      2
  • sotos

    Πολύ σωστά αγαπητοί φίλοι καλύψατε το θάμε και δεν έχω να συμπληρώσω τίποτα παραπάνω....σε seat ibiza το 09 ούτε η αντιπροσωπεία μου το συνιστά ούτε και 3-4 συνεργεία που ρώτησα, αλλά ούτε και η τσέπη μου αφού θα πρεπει να καταναλώνει και βενζίνη ο κινητηρας για να λιπαινεται (στα 4ή 5 γεμίσματα αέριο θα καταναλώνει 1 ντεποζιτο βενζίνη οποτε οικονομία παπαλα). Απο την άλλη έχω ξανατονίσει πως δεν ειναι μονο το καυσιμο ακριβό αλλά και όλα τα υπολοιπα που έχουν να κανουν με το αυτοκινητ και αυτό γιατι μειωθηκε ο μισθός....ειναι σα να εχει κοπει η ντίζα του γκαζιου στο αυτοκινητο το οποιο ρολάρει και κοιτάμε αν το τάδε αξεσουάρ αυτοκινήτου θα κρατήσει σταθρή τη ταχύτητα του οχήματος....αφου ΛΕΙΠΕΙ το ΓΚΑΖΙ!!! Με βάση λοιπον όλα τα σχολια τα οποια ειναι αρνητικα μπορειτε να ρωτήσετε τους ειδικούς και να απαντησουν αν ειναι έτσι??? τουλαχιστον πια να καταρίψουμε το μύθο του υγραερίου-ευκαιρια

      2
  • Ταλαίπωρος

    Έχω τοποθετήσει υγραέριο στο αυτοκίνητό μου εδώ και 2 χρόνια. Δεν είναι το κορυφαίο, ούτε το ακριβό, ούτε το γνωστό, ούτε ο μάστορας που το τοποθέτησε (τουλάχιστον ο Ελληνας που έχει το μαγαζί) είναι καλός γνώστης του θέματος.

    Η τοποθέτηση όμως πέτυχε, το αυτοκίνητο δουλεύει τέλεια, έχω ήδη κάνει απόσβεση και βγάζω καθημερινά κέρδος από την χρήση του αυτοκινήτου μου.
    Σημειωτέον ότι είναι αυτοκίνητο που καίει περίπου 10 λίτρα στα 100 χλμ και πριν την τοποθέτηση του υγραερίου το είχα σε ακινησία για 1,5 χρόνο.
    Το πραγματικό κέρδος που προκύπτει από μία τέτοια εγκατάσταση είναι γύρω στο 35% σε σχέση με τη βενζίνη και αυτό προκύπτει γιατί κανείς δεν αναφέρει ότι μαζί με το υγραέριο εξακολουθεί να υπάρχει και κατανάλωση βενζίνης. Αλλά και πάλι είναι αρκετό, ιδίως στα αυτοκίνητα με μεγαλύτερες καταναλώσεις, να κάνει απόσβεση γρήγορα και να σε κάνει πάνω από όλα να ευχαριστιέσαι το αυτοκίνητό σου και όχι να το έχεις παρατημένο με κουκούλα ή χωρίς, επειδή η βενζίνη είναι στο θεό.
    Το επόμενο αυτοκίνητο φυσικά και θα είναι ντίζελ, αλλά δεν το βλέπω με την υπάρχουσα οικονομική μου κατάσταση να έρχεται γρήγορα...

      2
  • Nikos

    Οταν αυριο θα λειψουν μερικες εκατονταδες εκατομυρια απο το ΥΠΟΙΚ μαντεψτε που θα σκεφτουν να τα βρουν ,απο ειδικους φορους καταναλωσης σε καυσιμα (και ειδικα το lpg που εχει ακομα χαμηλο) και πολυ πιθανον να επιβαλουν φορο στην χρηση των ΙΧ με lpg ,οπως το φορο πολυτελους διαβιωσης που εχουν επιβαλει σε απαξιωμενα ΙΧ των πεντε χιλιαδων ευρω.

    Υποψιαζομαι οτι το επαγγελμα του μελλοντος στην ελλαδα ειναι ξυλωμα συστηματων υγραεριοκινησης ,εαν δεν δεσμευτουν οτι θα κρατησουν τους ειδικους φορους σε αυτα τα επιπεδα δεν ξοδευω ουτε ενα ευρω.Κοροιδα τελος.

      2
  • loukia

    Κύριε teo, δεν θυμάμαι καλά, σε ίδιο θέμα, έλεγα και συμφωνήσατε αν ήσασταν εσείς, ότι σε παλιό αμάξι και να βγάλει τα όποια προβλήματα, λόγω χαμηλής τιμής, βρίσκουμε μία μηχανή μεταχειρισμένη, την τοποθετούμε και τέλος.
    Συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λέτε ότι οι παράμετροι που πρέπει να λαμβάνονται υπ όψιν για την μετατροπή σε υγραέριο είναι πολλοί.Τι μάρκα όχημα είναι, πόσα χιλιόμετρα έχει, αν είναι καινούργιο, παλιό, πολύ παλιό, κ.τ.λ.
    Αν όμως όλοι όσοι έχουν παλιό όχημα άνω των 10 ετών για παράδειγμα, κάνουν μετατροπή σε υγραέριο, δεν μας ενδιαφέρει η τιμή της εγκατάστασης και του συστήματος υγραερίου, ούτε αν είναι καλός ή κακός ο εγκαταστάτης, αν βγάλει το όχημα τους προβλήματα και επειδή είναι παλιό, παν σε μεταχειρισμένη μηχανή, τότε αυτόματα η παρακαταθήκη μεταχειρισμένων μηχανών, κ.τ.λ. θα μειωθεί δραματικά και θα έχουμε ελλείψεις.
    Και πρακτικά τα όποια προβλήματα παρουσιάζονται από τον στροφαλοφόρο και άνω, οπότε μόνον οι κορμοί από όλο το μοτέρ θα μείνουν καλοί ας πούμε.
    Επίσης για όσους ακόμα και τώρα στις δύσκολες χρονικές συγκυρίες και για διάφορους λόγους, κάνουν χιλιόμετρα, τους ενδιαφέρει και ας έχουν όχημα χαμηλής αξίας, να έχουν ένα αξιόπιστο όχημα, να μην σκέφτονται, ωχ τώρα θα μείνω, μετά θα μείνω, άναψε ένα λαμπάκι, ωχ να πάω στο συνεργείο να μου το σβήσει, κ.τ.λ. και δεν θα θέλαν, και ας πληρώσουν και λίγα χρήματα, να αλλάζουν μοτέρ, κ.τ.λ. και να τρέχουν χάνοντας χρόνο, σε μηχανικούς, ηλεκτρολόγους, κ.τ.λ.

      1
  • teo

    Φίλε sotos, 1 γέμισμα βενζίνη στα 4-5 υγραερίου που αναφέρεις, είναι υπερβολικα συχνό. Η δική μου εμπειρία λέει 1 ρεζερβουάρ βενζίνη στα 10.000 χλμ περίπου, δηλαδή στα 20-25 περίπου ρεζερβουαρ υγραερίου. Μιλάμε για χωρητικότητες 55lt βενζίνη και 40lt υγραέριο. Η βενζίνη χρησιμοποιείται στην εκκίνηση και στη συνέχεια ψεκάζεται με καθορισμένο ρυθμό για τη λίπανση του κινητήρα, όπως αναφέρεις.Αλλά αν η αναλογία ήτανε 1/5 όπως λές, τότε δεν θα έβαζε κανένας υγραέριο γιατί δεν θα συνέφερε οικονομικά.

      1
  • loukia

    Δεν γνωρίζω κύριε Θάνο το αν είμαι καλή, κ.τ.λ. γνώστρια του αντικειμένου, αφήνω να κρίνουν οι άλλοι δίχως δόλο, κουτοπονηριά, προσωπικές εμπάθειες, κ.τ.λ. για να πούμε το κάτα πόσο συμφέρει η χρήση του υγραερίου, πρέπει να ξεκινήσουμε με την εξής παραδοχή, η κατανάλωση ενός αυτοκινήτου σε υγραέριο είναι από 10% έως 15% μεγαλύτερη σε ποσότητα από την κατανάλωση βενζίνης.Κάντε τώρα τους υπολογισμόυς σας και βγάλτε μόνος σας τα όποια συμπεράσματα σας, συνολικά, δηλαδή, αν έχουν ίδια τιμή και τα δύο είδη καυσίμων, αν είναι το ένα ακριβό και το άλλο φθηνό και το αντίστροφο, και μέσα σε όλα αυτά προσθέστε ότι ζείτε στην ΟΜΟΡΦΟΤΕΡΗ ΧΩΡΑ ΠΟΥ λέγεται ΕΛΛΑΣ.
    Επίσης ήρθε η ώρα να ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΟΘΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ. Για να πάρουμε ένα δείγμα και να πάμε στο γενικό χημείο του κράτους και να δούμε το τι σύσταση έχει το υγραέριο και το τι πρέπει να έχει κανονικά, δηλαδή πόσο βουτάνιο και πόσο προπάνιο πρέπει να έχει και τι τελικά έχει.ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΠΟΛΥ ΓΕΛΙΟ.

      1
  • ΝΙΚΟΣ

    Καλησπέρα σε όλους σας.Αν μοναδικό μας κίνητρο και στενή σε βάθος χρόνου επιδίωξη μας είναι η με κάθε τρόπο οικονομία και μόνο, μονόδρομος στην επιλογή μας θα είναι μοιραία και η επιλογή ενός φθηνού συστήματος αερίου και αντίστοιχα εγκαταστάτη του.Πριν απ αυτό καλό θα είναι να ρίξουμε και μια ματιά προς Ιταλία και Ολλανδία μεριά, εννοώ με το διαδίκτυο φυσικά, χώρες που από δεκαετίες εφαρμόζουν την υγραεριοκίνηση ως λύση οικονομικής κίνησης συμβατικών οχημάτων, οι τιμές αγοράς και τοποθέτησης των οποίων θα μας δώσουν ένα ενδεικτικό μέτρο σύγκρισης.Με τον ίδιο τρόπο θα βοηθηθούμε αν δούμε τον πίνακα ποσοστών πωλήσεων συστημάτων υγραερίου που ανά εξάμηνο δημοσιεύεται στην Ιταλία και δείχνει ποιοι κατασκευαστές χαίρουν εκτίμησης και αποδοχής. Προσοχή όμως, με την καύση του αερίου το μόνο βέβαιο είναι πως ο κινητήρας υποφέρει σοβαρά, δεδομένου πως η θερμοκρασία που αναπτύσσεται στους θαλάμους καύσης είναι υπερδιπλάσια αυτής που αναπτύσσεται με την καύση βενζίνης, λειτουργεί δηλ. υπό καθεστώς μόνιμης υπερθέρμανσης και όσο αντέξει.Θυμάμαι σχετικά μία τηλεοπτική συνέντευξη, στην οποία άκουσα παλαιότερα την γνώμη από τον γνωστό παλαιό αγωνιζόμενο στην Θεσσαλονίκη κ. Μανωλόπουλο με Renault Maxi 5 και τον τότε αντιπρόεδρο του ΠΟΒΕΑΜ, πως το αέριο καλό θα είναι να χρησιμοποιείται μόνο για αστικές μετακινήσεις και πως μόλις η ταχύτητα περάσει τα 100 χ.λ.μ.ώρα να γυρίζει ο οδηγός τον επιλογέα στην βενζίνη για την προστασία του κινητήρα στις ψηλές ειδικά στροφές.Εξ ου και τα σύγχρονα συστήματα αερίου, BRC Ιταλίας π.χ.,προβλέπουν τον ψεκασμό ποσότητας βενζίνης ή άλλου λιπαντικού μέσου ανά τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία ρυθμίζονται από ξεχωριστό εγκέφαλο του συστήματος αερίου, εγκέφαλο που συνεργάζεται με τον εργοστασιακό του αυτοκινήτου μας, ειδικά φτιαγμένο για το κάθε μοντέλο,εξ ου και η ακριβότερη τιμή τους.Σίγουρα το αέριο δεν αποτελεί λύση για ιδιαίτερα προηγμένους και σύγχρονους κινητήρες, τους οποίους, αν δεν θέλουμε να δούμε να παίρνουν την μορφή πολυκαιρισμένης τοστιέρας, να τους αφήσουμε στην ησυχία τους.Σ αυτό συνηγορεί και το ότι, ειδικά σε τέτοιους κινητήρες, οι εγκαταστάτες των σχετικών συστημάτων συνήθως εγγυώνται μόνο την καλή λειτουργία του συστήματος τους και όχι και του κινητήρα στον οποίο αυτά τοποθετούνται για να δουλέψουν.Ως κάτοχος μεταξύ των άλλων και ενός τέτοιου οχήματος, Μ.Β. 200 C Kompressor,  205 p.s., mont. 2008, η προτροπή εγκαταστατών τέτοιων συστημάτων δηλ. ακριβών, αλλά και φίλων μου παράλληλα, ήταν  μη ζητάς τον μπελά σου, άστο όπως είναι, αυτά είναι για αμάξια που οι ιδιοκτήτες έχουν αποδεχθεί πως κάθε στιγμή είναι δυνατόν να μπουν στη διαδικασία να αντιμετωπίσουν προβλήματα στον κινητήρα κ.λ.π. Μονόδρομος λοιπόν το ντίζελ και η οικονομική οδήγηση.Συγνώμη αν σας κούρασα, αλλά πιστέψτε με, δεν είναι καθόλου ευχάριστη η θέα ενός, ακριβού ειδικά, κινητήρα καψαλισμένου μέσα, έξω και έχω δει αρκετούς τέτοιους δυστυχώς.

      1
  • Philip

    Συμφωνώ με την loukia. Στον πλανήτη Ελλάδα όλα λειτουργούν εναντίον των κατοίκων του. Τι εννοώ διάφοροι στήνουν φάμπρικες για να κονομήσουν, πετάνε διάφορα στον κακομοίρη Έλληνα για να γλυτώσει δήθεν χρήματα και στο τέλος πληρώνει τον κούκο αηδόνι. Όταν δούλευα μηχανικός σε γενικό συνεργείο την δεκαετία του 80΄ ήρθε ένα ταξί για επισκευή Μitsubishi 1.2lt (το τετράγωνο) του 1982 αέριο μετατροπή. Θυμάμαι ήταν  χειμώνας ή 1986 ή 1987 είχε 480.000χιλ. Θα πω μονό ότι τα πιστόνια είχαν ένα απαλό καφέ χρώμα και βαλβίδες επίσης. Έγινε επισκευή μέταλλα-ελατήρια-καπάκι ο κινητήρας κομπλέ. Άλλος τρόπος σκέψης  εκείνη την εποχή από τους κατασκευαστές αυτοκίνητων ανύπαρκτη σημερινή δήθεν ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. 

      1
  • pv

    H τοποθέτηση υγραερίου μόνο θετικά έχει κατά τη γνώμη μου. Το θέμα είναι τι βάζεις και που το βάζεις. Αν πας και βρεις ένα σύστημα με 3 κατοστάρικα που δεν το ξέρει ούτε η μάνα του τότε καλά να πάθεις. Τι να κάνουμε έτσι είναι όλα τα πράγματα. ότι πληρώνεις παίρνεις. Όσο για τα αρνητικά που αναφέρουν πολλοί εδώ μέσα, μη ξεχνάμε ότι και εταιρείες αυτοκινήτου τοποθετούν lpg εδώ και δεκαετίες. Δε βρήκαμε ξαφνικά τον τροχό. 

      1
  • teo68

    Έχω και εγώ έναν βενζινοκαύφτη και σκεφτόμουν να το πουλήσω γιατί ήμουν κάπως δύσπιστός προς το υγραέριο. Τελικά έβαλα υγραέριο και ησύχασα. Δεν ξέρω τι λένε οι άλλοι, πάντως εγώ είδα την διαφορά στην τσέπη μου. 

      1
  • loukia

    Όχι απλά έχω επιφυλάξεις, δεν είμαι υπέρ του υγραερίου προσωπικά και το έχω πει σε ακριβώς ίδιο θέμα.Είναι το θέμα της θερμοδυναμικής του απόδοσης σε σχέση με την βενζίνη, παρόλο που έχει περισσότερα οκτάνια, είναι το θέμα πως ακόμα υπάρχουν μάστορες που μαστορεύουν και μαθαίνουν, είναι το θέμα πως τα καλά συστήματα μετατροπής κοστίζουν πάνω από 3000 ευρώ, αλλά κανείς δεν το λέει, γιατί άλλο να λες υραεριοκίνηση απο 390 ευρώ εως 1500 ευρώ για παράδειγμα, και άλλο να λες υγραεριοκίνηση από 3000 ευρώ και άνω των 10000 ευρώ για παράδειγμα, που τα παραδείγματα υπάρχουν και στην πραγματικότητα απτά.
    Μαγικές λύσεις μείωσης κόστος καυσίμων δεν υπάρχει.Αν υπάρχει ένα όχημα 10 ετών και άνω και δεν ενδιαφέρει την, ον ιδιοκτήτρια, τη να το κρατήσει άλλα 10 χρόνια, μπορεί να το κάνει μετατροπή σε υγραέριο και ότι χαλάσει ψάχνει στα παλιατζίδικα, στα κέντρα ανακύκλωσης οχημάτων, μέχρι και ολόκληρη μηχανή για να μειώσει το κόστος των όποιων βλαβών.Άλλοι παν στην μετατροπή σε υγραέριο, άλλοι όχι.
    Προσοχή στα ιαπωνέζικα και κορεάτικα οχήματα που μετά την μετατροπή τους σε υγραέριο στα περισσότερα αρχίζουν τα προβλήματα και δεν φταίν οι όποιοι μετατροπείς, ακόμα και αν το σύστημα της υραεριοκίνησης ξεπερνάει τα 3000 ευρώ.Είναι πολύ πιο ευαίσθητα.
    Το πιο καλύτερο ας πούμε είναι να είναι εργοστασιακό το όχημα που καίει υγραέριο ή να έχει κάποιο ακριβό σύστημα, και ο μετατροπέας να είναι καταρτισμένος όχι απλά καλά, αλλά άριστα.
    Μελετάμε το τι είναι καλό για εμάς και προχωράμε στην όποια επιλογή μας.

     

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Γράψε τι ψάχνεις
Κατάσταση
Ψάξε ανά κατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός