7 σημάδια που δείχνουν ότι το αυτοκίνητό σας χρειάζεται Service
Μαύρο λάδι & κραδασμοί στο κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν σοβαρό λόγο ανησυχίας.
Τυχόν προβλήματα εκκίνησης & διακοπές στη λειτουργία μπορεί να σχετίζονται είτε με τον κινητήρα είτε με την μπαταρία.
Συστήνεται να παρακολουθούμε τα χιλιόμετρα που διανύοντσι μεταξύ των γεμισμάτων, όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου.
Τις περισσότερες φορές, το αυτοκίνητο μπορεί να «μιλήσει» για το αν χρειάζεται συντήρηση ή όχι, ή στην περίπτωση που υπάρχει κάποια πιθανή βλάβη. Το μόνο που έχετε να κάνετε εσείς, είναι να μάθετε να το «ακούτε» προκειμένου να ενεργήσετε άμεσα και να γλιτώσετε από αρκετούς μπελάδες αργότερα.
Στην τακτική συντήρηση περιλαμβάνεται και κάτι τόσο απλό όπως η περιοδική αλλαγή λαδιών του κινητήρα, αλλά τόσο σημαντικό, εφόσον είναι απαραίτητο για τη λίπανση των μηχανικών μερών του κινητήρα. Πέρα όμως από το λάδι του κινητήρα, υπάρχουν και άλλα μέρη που φθείρονται στο χρόνο και στη χρήση, ζητώντας την ανάλογη προσοχή ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Ποια είναι λοιπόν τα σημάδια που δείχνουν ότι ένα αυτοκίνητο χρειάζεται συντήρηση;
1) Μαύρο λάδι κινητήρα
Το φρέσκο λάδι έχει μία πιο φωτεινή εμφάνιση και πιο κεχριμπαρένιο χρώμα. Καθώς το λάδι γερνά, σκουραίνει, μέχρι που στο τέλος γίνεται μαύρο. Γι΄ αυτό λοιπόν όταν ελέγχετε το λάδι σας, σκουπίστε τη ράβδο στάθμης σε μια λευκή χαρτοπετσέτα ή πανί για να δείτε το χρώμα του. Εάν είναι πολύ μαύρο ή έχει ορατούς ρύπους, θα πρέπει να αλλάξετε το λάδι κινητήρα. Το λάδι κινητήρα θα πρέπει να αντικαθίσταται κάθε 5.000 έως 15.000 χλμ., ανάλογα πάντα τις οδηγίες του κατασκευαστή.
2) Κραδασμοί στο κιβώτιο ταχυτήτων
Οι ασυνήθιστοι κραδασμοί στον κινητήρα ή στο πλαίσιο είναι συχνά σημάδι ότι κάτι δεν πάει καλά. Στην περίπτωση που αισθανθείτε περίεργους κραδασμούς ή δονήσεις, προσπαθήστε να καταλάβετε από πού προέρχονται. Για παράδειγμα, πολλές φορές τα φρένα πάλλονται όταν πατάτε το πεντάλ του φρένου, κάτι που σημαίνει ότι έχετε ανομοιόμορφο υλικό στα τακάκια ή ότι τα φρένα είναι στρεβλά.Από την άλλη, ένας κινητήρας μπορεί να τρέμει όταν δεν τροφοδοτείται σωστά ή εάν έχει χαμηλή συμπίεση σε έναν ή περισσότερους κυλίνδρους. Μια δοκιμή συμπίεσης ή διαρροής μπορεί να σας δείξει αν ισχύει κάτι τέτοιο.

Στην τακτική συντήρηση περιλαμβάνεται και κάτι τόσο απλό όπως η περιοδική αλλαγή λαδιών του κινητήρα, αλλά τόσο σημαντικό, εφόσον είναι απαραίτητο για τη λίπανση των μηχανικών μερών του κινητήρα.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Σχολίασέ το, στο Facebook » |
3) Ο κινητήρας είναι δύσκολο να ξεκινήσει
Πολλές φορές το χειμώνα, όταν ο κινητήρας είναι κρύος δυσκολεύεται να πάρει μπροστά, κάτι που είναι σύνηθες να συμβαίνει. Αν όμως το αυτοκίνητό σας συνέχεια αντιμετωπίζει πρόβλημα με τη μίζα και «μπαίνει μπροστά» όλο και πιο δύσκολα, τότε πρέπει να επισκεφθείτε το συνεργείο σας και να ελέγξετε την μπαταρία σας.
Συνήθης αιτία για το παραπάνω πρόβλημα, αποτελεί η λανθασμένη αναλογία μείγματος καυσίμου - αέρα. Αυτό μπορεί να συμβεί εάν έχετε διαρροή κενού, που θα κάνει τον κινητήρα να λειτουργεί πολύ πιο αδύναμα, προκαλώντας έτσι προβλήματα στην εκκίνηση ή ακόμα και στη λειτουργία του.
4) Συμπτώματα υπερθέρμανσης κινητήρα
Όταν το αυτοκίνητό σας βρίσκεται σε μία υγιή κατάσταση, θα πρέπει και ο κινητήρας του να δουλεύει σε αναμενόμενες «λογικές» θερμοκρασίες. Αν ο κινητήρας υπερθερμαίνεται, τότε σημαίνει πως υπάρχει πρόβλημα στο σύστημα ψύξης. Αυτό μπορεί να είναι μία κακή φλάντζα κεφαλής ή ακόμα και έναν θερμοστάτη.Πολλές φορές, ο κινητήρας μπορεί να υπερθερμανθεί λόγω κάποιου εμποδίου στο ψυγείο, λυγισμένες «ψύκτρες» ή έλλειψη αντιψυκτικού υγρού. Σε ιδιαίτερες περιπτώσεις, μερικά μοντέλα τοποθετούν την μονάδα του A/C μπροστά από το ψυγείο με αποτέλεσμα να συσσωρεύονται «σκουπίδια» ανάμεσά τους, εμποδίζοντας την άνετη κυκλοφορία του αέρα.
5) Διακοπές στη λειτουργία κινητήρα
Εάν το αυτοκίνητό σας σταματήσει ξαφνικά καθώς οδηγείτε, τότε θα πρέπει να ελέγξετε το σύστημα καυσίμου και το σύστημα ανάφλεξης. Ίσως χρειαστεί να αντικαταστήσετε τα μπουζί ή να αλλάξετε το φίλτρο καυσίμου. Σχετικά με το τελευταίο, συχνά αποτελεί το παραμελημένο στοιχείο του συστήματος καυσίμου. Η λειτουργία του είναι να αφαιρεί τα ιζήματα και τα υπολείμματα καυσίμου, προκειμένου να μη φράξουν τα μπεκ. Συνεπώς, εάν το φίλτρο είναι πολύ παλιό, ορισμένοι από αυτούς τους ρύπους ενδέχεται να περάσουν μέσα από το φίλτρο και να προκαλέσουν ζημιά.