Περιοδικό - Test

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  29/4/2003
Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/4/2003

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Toyota Yaris f/l 1,0 MMT
 

Διεύρυνση
 

Το Toyota Yaris ανανεώθηκε και ταυτόχρονα απέκτησε διευρυμένη γκάμα εκδόσεων. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έκδοση MMT η οποία διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων με αυτόματη αλλά και σειριακή λειτουργία προσφέροντας μια αξιοπρόσεκτη εναλλακτική λύση σε σχέση με τις εκδοχές που φέρουν το συμβατικό πεντατάχυτο κιβώτιο. 
  
Το Toyota Yaris ξεκίνησε την εμπορική του πορεία στη χώρα μας σηματοδοτώντας την έναρξη της δεύτερης φάσης της "καριέρας" του έπειτα από ένα σύνολο τεχνικών αλλά και αισθητικών επεμβάσεων. Το σχήμα του αμαξώματος δεν έχει αλλάξει καθόλου (κάτι που θα ήταν παράλογο), καθώς στόχος της εταιρείας είναι απλώς να τονώσει την εμπορική του πορεία και όχι να λανσάρει εκ νέου το μικρό της μοντέλο. Ωστόσο, η εμφάνιση του Yaris είναι πλέον αρκετά πιο νεανική χάρη στην ένταξη στοιχείων όπως το "δάκρυ" στα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα, μια στυλιστική πρόταση που γνωρίσαμε πριν από τρία περίπου χρόνια όταν είχε παρουσιαστεί το Yaris Cabrio Concept. 
Επίσης, στο εμπρόσθιο μέρος υπάρχει νέα μάσκα με πιο μεγάλες κυψελωτές γρίλιες καθώς και νέος προφυλακτήρας με ανασχεδιασμένους αεραγωγούς που χαρίζουν ένα πιο δυναμικό ύφος. Ανάλογης έκτασης είναι οι αλλαγές και στο πίσω μέρος όπου ελαφρώς ανασχεδιασμένα είναι τα φωτιστικά σώματα τα οποία καλύπτονται από κόκκινο πλαστικό σε όλη την επιφάνειά τους. 
Στο εσωτερικό η ατμόσφαιρα είναι σαφώς πιο ευχάριστη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο καθώς έχουν βελτιωθεί η όψη -κυρίως- αλλά και η υφή των πλαστικών μερών του ταμπλό το οποίο είναι σκουρόχρωμο και με διαφορετικό χρωματικό τόνο στο πάνω και στο κάτω μέρος του. Η κεντρική κονσόλα έχει πιο μοντέρνα αισθητική καθώς υπάρχει ένα μεταλλικό πλαίσιο στο οποίο φιλοξενούνται τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού ενώ μικροαλλαγές υπάρχουν και στους χαρακτήρες των ενδείξεων στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος πάντως συνεχίζει να χαρακτηρίζεται ως ένα από τα πιο ευχάριστα γνωρίσματα του Yaris. Οι νέες από πλευράς εμφάνισης και πιο ποιοτικές επενδύσεις σε καθίσματα και πόρτες συμβάλλουν πολύ θετικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του μοντέλου.
Σε τεχνικό επίπεδο πρέπει να αναφέρουμε ότι το πλαίσιο του Yaris έχει ενισχυθεί δομικά σε πολλά σημεία του (στις εμπρός κολόνες, στα μαρσπιέ στο πάτωμα κ.λπ.) με στόχο ακόμη υψηλότερη προστασία για τους επιβάτες (υπενθυμίζεται ότι το Yaris έχει κερδίσει βαθμολογία τεσσάρων αστέρων στις δοκιμές του EuroNCAP). Απόρροια των παραπάνω είναι η αυξημένη αίσθηση στιβαρότητας που δίνει το Yaris στον οδηγό. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 989 κ.εκ. συνεχίζει να εφοδιάζει τη βασική έκδοση αποδίδοντας όμως 65 ονομαστικούς ίππους έναντι 68 της προγενέστερης εκδοχής του. Οι νέες και πιο σφικτές ρυθμίσεις στα αμορτισέρ και τα ελατήρια βελτιώνουν την εικόνα του Yaris στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς προσφέροντας καλύτερο έλεγχο των δυναμικών χαρακτηριστικών του και μειωμένες κλίσεις στις στροφές.
Το πιο νέο στοιχείο στον τομέα των μηχανικών μερών είναι φυσικά το κιβώτιο πέντε σχέσεων MMT (Multi-mode Manual Transmission). Το κιβώτιο αυτό προέρχεται από το γνωστό χειροκίνητο πέντε σχέσεων και διαθέτει αυτόματο συμπλέκτη καθώς και ένα σύνολο από ηλεκτροκινητήρες και αισθητήρες οι οποίοι δρώντας σε συνεργασία με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι και μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου φροντίζουν για την επιλογή της καταλληλότερης σχέσης σε κάθε περίπτωση. Το σύστημα διαθέτει δύο λειτουργίες: την κλασική αυτόματη (Ε) η οποία προσφέρει άνετες και διακριτικές αλλαγές ταχυτήτων καθώς και τη σειριακή (Μ) η οποία επιτρέπει πιο γρήγορες αλλαγές με σπορτίφ αίσθηση. Το εν λόγω σύστημα μετάδοσης συνδυάζεται μόνο με τον κινητήρα του 1,0 λίτρου και διατίθεται μόνο σε έκδοση με επίπεδο εξοπλισμού Sol. Αυτό συνεπάγεται πλούσιο βασικό εξοπλισμό με δύο αερόσακους, ABS με EBD, ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air-condition, ηχοσύστημα με ράδιο-cd κ.λπ. Από πλευράς κόστους η έκδοση MMT είναι η ακριβότερη στην γκάμα του 1,0 λίτρου, κάτι που δικαιολογείται όμως από το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο της κατασκευής. 

 


Η οδική συμπεριφορά είναι συνολικά καλύτερη καθώς έχουν επανεξεταστεί και είναι πιο σφικτές οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων.



Το νέας σχεδίασης τιμόνι και η ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα είναι οι κυριότερες αλλαγές στον εσωτερικό χώρο του Yaris. 



Το κόκκινο κάλυμμα στα πίσω φωτιστικά σώματα δημιουργεί ένα ευχάριστο οπτικά σύνολο.



Τα εμπρόσθια φωτιστικά σώματα έχουν νέο σχήμα και πιο νεανικό ύφος.
Αρκετά καλός ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου
Ο κινητήρας της βασικής έκδοσης του Yaris έχει ίση χωρητικότητα με τον απερχόμενο όμως έχει δεχτεί πολλές επεμβάσεις με στόχο τον περιορισμό της εκπομπής ρύπων. Το εν λόγω μοτέρ έχει 16 βαλβίδες, δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και φυσικά το καθιερωμένο σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (VVT-i). Ο θάλαμος καύσης είναι πλέον πιο ρηχός (έχουν ανασχεδιαστεί τα έμβολα) ενώ είναι πιο κοντή η πολλαπλή εξαγωγής προσφέροντας ταχύτερη προθέρμανση των δύο καταλυτικών μετατροπέων. Από μία "οπτική γωνία" οι επεμβάσεις θεωρούνται επιτυχημένες καθώς το μηχανικό σύνολο πληροί πλέον τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro IV, όμως η ονομαστική ισχύς είναι μειωμένη κατά τρεις ίππους. Η διαφορά αυτή δε γίνεται αισθητή κατά την κίνηση στο δρόμο καθώς με το κιβώτιο MMT στην manual λειτουργία ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αρκετά γρήγορα εκμεταλλευόμενος πλήρως τη διαθέσιμη ισχύ. Αντίθετα στην αυτόματη λειτουργία εντοπίζεται μια ελαφρά υστέρηση στις αλλαγές η οποία όμως δεν προβληματίζει. Οι επιδόσεις είναι απλώς ικανοποιητικές και αναμένουμε την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο για να έχουμε πιο ασφαλή συμπεράσματα. 



Μέσω του μοχλού ταχυτήτων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει αυτόματη ή σειριακή λειτουργία.