• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πώς λειτουργεί

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  7/12/2004
Ημερομηνία δημοσίευσης: 7/12/2004
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κινητήρας diesel 1,9 λίτρων Twinturbo της Opel
Με το ζητούμενο να είναι η υψηλότερη απόδοση των κινητήρων diesel οι μηχανικοί τoυ Opel Performance Center προχώρησαν σε μια άκρως σημαντική εξέλιξη του γνωστού μηχανικού συνόλου 1,9 CDTi εφοδιάζοντάς το με το εμπνευσμένο σύστημα Twinturbo που περιλαμβάνει δύο υπερσυμπιεστές. Με τη χρήση του νέου συστήματος τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μηχανικού συνόλου άλλαξαν εντυπωσιακά προς όφελος της ιπποδύναμης, της ροπής, της κατανάλωσης και των ρύπων τηρώντας πιστά τις ευρωπαϊκές οδηγίες (Euro 4) για την εκπομπή ρύπων των κινητήρων diesel. Η πρωτοπορία στο σύστημα Twinturbo σε αντίθεση με το σύστημα biturbo είναι ότι οι δύο υπερσυμπιεστές καυσαερίων δεν λειτουργούν ταυτόχρονα αλλά διαδοχικά και ηλεκτρονικά ελεγχόμενοι ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα. Τα νούμερα που θα παραθέσουμε είναι τουλάχιστον εντυπωσιακά για κινητήρα diesel και μάλιστα 1,9 λίτρων. Η μέγιστη ιπποδύναμη φτάνει τους 212 ίππους ενώ η ροπή των 400 Nm είναι διαθέσιμη σε ένα φάσμα στροφών από τις 1.400 έως τις 3.600 σ.α.λ. Το μηχανικό σύνολο δίνει πλέον 112 ίππους στο λίτρο -άλλο ένα εντυπωσιακό στοιχείο για κινητήρες αυτής της κλάσης που αποτελεί ρεκόρ απόδοσης. Όσον αφορά τις επιδόσεις που θα χαρίζει στο Vectra OPC είναι αναμενόμενο να προκαλούν: 6,5 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, τελική 250 χλμ./ώρα με περιοριστή ταχύτητας και όλα αυτά με τη μεικτή κατανάλωση να μην ξεπερνάει τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ.
Πάνω από τις 3.000 σ.α.λ. ανοίγει η βαλβίδα (β1), ο αέρας αλλάζει διαδρομή και μέσω της επίσης ανοιχτής βαλβίδας (β2) τα καυσαέρια κατευθύνονται μόνο στο μεγάλο υπερσυμπιεστή χαμηλής πίεσης (Υ2).
Μέχρι τις 1.800 σ.α.λ. λειτουργεί μόνο ο μικρός υπερσυμπιεστής (Υ1) υψηλής πίεσης και οι βαλβίδες (β1 και β2) που οδηγούν στον μεγάλο υπερσυμπιεστή (Υ2) είναι κλειστές.

Μεταξύ 1.800 και 3.000 σ.α.λ. λειτουργεί ο υπερσυμπιεστής (Υ1) και περιστασιακά ο μεγάλος υπερσυμπιεστής (Υ2) γι' αυτό και ανάλογα ανοίγει η βαλβίδα (β2).]