Συμβουλές

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  17/10/2006
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Εκτός δρόμου οδήγηση
Διαβάστηκε από 1645 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:17/10/2006
Δεν είναι λίγες οι φορές για όλους μας, που μία εκδρομή στο βουνό αποτελεί πρόκληση. Ας δούμε τα βασικά που πρέπει να γνωρίζει κανείς, πριν επιστρέψει στη φύση με το τετρακίνητο όχημά του, αφού η εκτός δρόμου οδήγηση έχει τους δικούς της κανόνες.Οδήγηση στο πατημένο χώμα:
• Oι κινήσεις μας στο χώμα πρέπει να είναι απαλές ως προς τη χρήση του τιμονιού και του γκαζιού.
• Κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες, "διαβάζοντας" τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
• Αποφεύγουμε το απότομο φρενάρισμα.
Ανηφόρες
• Ελέγχουμε πάντα τη γωνία εισόδου του αυτοκινήτου, για να είμαστε βέβαιοι ότι δε θα "βρει" ο μπροστινός πρόβολος.
• Ανεβαίνουμε με σταθερό γκάζι για να μη σπινάρουμε.
• Αν κολλήσουμε, αφήνουμε το όχημα να κυλήσει προσεκτικά προς τα πίσω και επιχειρούμε ξανά.
Κατηφόρες
• Χρησιμοποιούμε την 1η σχέση και το φρένο, αποφεύγοντας το συμπλέκτη.
• Κατεβαίνουμε όσο πιο κάθετα γίνεται, αλλιώς το βάρος το οχήματος μπορεί να το τραβήξει προς τα πλάι.
• Στο τελείωμα της κατηφόρας, μπορούμε να στρέψουμε ελαφρά το τιμόνι προς κάποια κατεύθυνση, για να μη "βρούμε" κάτω.
Πλάγιες κλίσεις
• Κινούμαστε με σταθερή ταχύτητα, πάντα παράλληλα με την κλίση του εδάφους.
• Αν η διαμήκης ευστάθεια του οχήματος αρχίζει να κλονίζεται, στρέφουμε το τιμόνι προς τα κάτω, πατώντας συγχρόνως το γκάζι, ώστε να αποτρέψουμε την ανατροπή.
Τα στοιχειά της φύσης
1. Εμπόδια
Προσεγγίζουμε το εμπόδιο με γωνία περίπου 45 μοιρών και το περνάμε προσεκτικά.
2. Λάσπη
• Ελέγχουμε το βάθος της λάσπης με ένα ξύλο.
• Επιλέγουμε, αν είναι δυνατόν, 2α στο κιβώτιο, ώστε να μη χάσουμε την πρόσφυση. Αν έχουμε τη δυνατότητα, παίρνουμε και φόρα.
3. Νερό
• Σιγουρευόμαστε για το βάθος του υδάτινου κωλύματος.
• Μέσα στο νερό κινούμαστε όσο πιο αργά γίνεται αλλά με σταθερό γκάζι, προσπαθώντας να μην εισέλθει νερό στον κινητήρα, αλλά και από την εξάτμιση.
Χρήσιμες συμβουλές
• Πρέπει να γνωρίζουμε με ακρίβεια τις "τετρακίνητες" δυνατότητες του αυτοκινήτου μας (π.χ. έχει "κοντές" σχέσεις, έχει μόνιμη ή αυτόματη τετρακίνηση, κλειδώνει το κεντρικό διαφορικό;).
• Aν τα ελαστικά μας είναι αμιγώς ασφάλτινα, πρέπει να αποφύγουμε τις "στενές" επαφές με πέτρες, λάσπη ή χιόνι.
• Κανονίζουμε ώστε να υπάρχει μαζί μας και δεύτερο αυτοκίνητο, που θα μας βοηθήσει σε περίπτωση ανάγκης.
• Μία πλήρης εργαλειοθήκη, εργάτης, γάντια, ιμάντας και ένα φτυάρι μπορούν να φανούν παραπάνω από χρήσιμα.