Λάδια: Τα αλλάζεις ή συμπληρώνεις, όταν πέφτει η στάθμη τους;

To να προσθέτεις λάδι στον κινητήρα σου είναι μία πρακτική συνηθισμένη, ωστόσο κρύβει πολλούς κινδύνους και σε καμία περίπτωση δεν έχει τα ίδια οφέλη με την αλλαγή.
Συμπληρώνοντας, το πρόβλημα είναι ότι το νέο λάδι μπορεί να μολυνθεί, αφού θα αναμειχθεί με το παλιό.
Αν η στάθμη του λιπαντικού πέφτει πολύ ανάμεσα στις αλλαγές, τότε πρέπει να τσεκάρεις για πιθανό μηχανικό πρόβλημα.
Αυτός είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος για να προσθέσεις & να ελέγξεις.
Δε συνιστάται να προσθέσεις λάδι σε έναν καυτό ή σε λειτουργία κινητήρα.
auto.accessories Team
Άναψε το λαμπάκι ότι είναι χαμηλή η στάθμη του λαδιού του κινήτηρα σου; Τι θα κάνεις λοιπόν τώρα; Θα προσθέσεις ποσότητα ή θα κάνεις αλλαγή; Προτού αποφασίσεις το πρώτο, δες τις συνέπειες που θα έχει για την υγεία του αυτοκινήτου σου.
Ποια είναι η διαφορά;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το » |
Η πρακτική της συμπλήρωσης είναι ουσιαστικά ακριβώς όπως ακούγεται - προσθέτεις φρέσκο λάδι πάνω από το υπάρχον. Ωστόσο, το πρόβλημα με την ανάμειξη νέου και παλαιού λαδιού είναι ότι το νέο λάδι μπορεί να μολυνθεί κατά τη διαδικασία ή να επιτρέψει στις ακαθαρσίες να συνεχίσουν να δημιουργούνται στον κινητήρα σου.
Επιπλέον, ενώ το λάδι κινητήρα μπορεί να υποβαθμιστεί με την πάροδο του χρόνου, συνήθως η στάθμη δεν πρέπει να πέφτει πολύ μεταξύ των αλλαγών. Αν λοιπόν το να συμπληρώνεις λάδι σού έχει γίνει συνήθεια, τότε πρέπει να ψάξεις για κάποιο μηχανικό πρόβλημα όπως:
- Να χάνει λάδια το όχημά σου.
- Ο κινητήρας σου να καίει υπερβολικές ποσότητες λαδιού λόγω θεμάτων όπως π.χ. κατεστραμμένα έμβολα ή βαλβίδες.
Βέβαια, σε αντίθεση με την συμπλήρωση, με την αλλαγή το παλιό λάδι απομακρύνεται πλήρως, όπως επίσης και το φίλτρο λαδιού. Έτσι το φρέσκο λάδι μπορεί να λιπαίνει τα μέρη του κινητήρα σου και να το προστατεύει καλύτερα.
Πώς και πόσο θα προσθέσεις;
Αν και όπως είπαμε δεν είναι μία καλή επιλογή, πριν αποφασίσεις να προσθέσεις λάδι θα πρέπει να τσεκάρεις το λάδι που υπάρχει ήδη μέσα στον κινητήρα σου.Αφού βεβαιωθείς ότι η μηχανή είναι δροσερή, αφαίρεσε τη ράβδο μέτρησης και σκούπισέ την με ένα καθαρό πανί. Στη συνέχεια, τοποθέτησέ την και πάλι στη θήκη μέχρι τέρμα, περίμενε λίγα δευτερόλεπτα και τράβηξε την για να εξετάσεις τη στάθμη, τη μυρωδιά και το χρώμα του λαδιού. Οι χαρακώσεις θα σου πουν πόσο λάδι έχει το αυτοκίνητό, ενώ η μυρωδιά και το χρώμα θα σε βοηθήσει να προσδιορίσεις εάν είναι μολυσμένο. Σε περίπτωση που μυρίζει γλυκά ή έχει μαύρο χρώμα, θα πρέπει να πας άμεσα συνεργείο.
Από εκεί και πέρα, όταν έρθει η στιγμή να αγοράσεις λιπαντικό, έχε στο μυαλό σου ότι θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σου. Για να το προσθέσεις, αρχικά απενεργοποίησε το όχημά σου και περίμενε να κρυώσει ο κινητήρας. Αφαίρεσε το καπάκι πλήρωσης και ρίξε το σιγά σιγά. Η υπερπλήρωση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στον κινητήρα σου, οπότε ξεκίνα προσθέτοντας μικρές ποσότητες κάθε φορά και ελέγχοντας συχνά τη στάθμη λαδιού κατά την πλήρωση.
Συνακόλουθα, ύστερα από περίπου ένα λεπτό αναμονής, που το λάδι θα φτάσει στον πάτο, έλεγξε ξανά τη ράβδο μέτρησης. Εάν η στάθμη λαδιού είναι ακόμα κάτω από την ελάχιστη ένδειξη, πρόσθεσε περισσότερο λάδι και συνέχισε τον έλεγχο έως ότου η στάθμη να είναι μεταξύ του ελάχιστου και του μέγιστου βαθμού. Κούμπωσε ξανά το καπάκι και είσαι έτοιμος.