• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/12/2006
Test mtx
Volvo C30 1,6 vs BMW 116i
Ζεν πρεμιέ
Διαβάστηκε από 24581 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/12/2006
Tο αποτέλεσμα είναι ισόπαλο...
Είναι μικρότερα από τα αδέλφια τους, νεανικά και λειτουργούν ως "όπλα" για την προσέλκυση εντελώς νέων αγοραστών. Έχουν δε όλα τα στοιχεία των αρχοντικών οικογενειών τους με μία διαφορά: δεν έχουν ακόμη μεγαλώσει. Είναι το Volvo C30 1,6, το οποίο κοντράρεται με έναν εκ των βασικότερων ανταγωνιστών του, την BMW 116i.
Το C30 είναι ο νέος και πιο προσιτός τρόπος για να εισέλθει κανείς στην "οικογένεια" της Volvo. To ίδιο ισχύει και για τη Σειρά 1 και την BMW, αντίστοιχα.
H ομάδα νέων
Τα premium compact, στα οποία πρόσφατα εισήλθε και η Volvo με το C30, δίνουν την ευκαιρία σε ένα πιο νεανικό κοινό να επιλέξει το αυτοκίνητο που του ταιριάζει, από μια εταιρεία που ειδικεύεται στην πολυτέλεια και συνήθως στα σεντάν αμαξώματα. Τον ίδιο στόχο έχει και η BMW Σειρά 1. Πώς το πετυχαίνουν αυτό; Με σχεδίαση η οποία ξεφεύγει από τα στενά όρια των αμαξωμάτων, με τρεις όγκους και με πολλές αλλαγές στο ύφος σε σχέση με τα πιο καθιερωμένα οχήματα της κάθε εταιρείας. Επιπλέον, κοινός παρονομαστής ανάμεσα στα δύο οχήματα είναι η διατήρηση όλων των υπολοίπων χαρακτηριστικών της Volvo και της BMW: δηλαδή της ποιότητας και του κορυφαίου κύρους. Οι μεγάλες διαφορές ανάμεσα στους δύο "Βενιαμίν" προέρχονται από τη φιλοσοφία της κάθε εταιρείας σε τεχνικά θέματα, όπως π.χ. στη μετάδοση της κίνησης, ή στο πώς αντιμετωπίζουν το θέμα των χώρων.
BMW 116i
Μας άρεσε
Κορυφαία αίσθηση τιμονιού-πλαισίου και ανάλογη οδική συμπεριφορά
Δεν μας άρεσε
Τιμή αγοράς
Volvo C30
Μας άρεσε
Σχεδίαση μέσα-έξω, ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης, αίσθηση στο δρόμο, τιμή αγοράς
Δεν μας άρεσε
Χώρος αποσκευών

Πρωταρχικής σημασίας η κόντρα στο design
Αμφότερα τα οχήματα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη σχεδίαση. Αυτό επιβάλλει άλλωστε η κατηγορία, η οποία απευθύνεται σε ένα αρκετά νεανικό κοινό, με ιδιαίτερα οξυμένα αισθητήρια σε αυτόν τον τομέα. Η διαφορά στη φόρμα (τρίθυρο εναντίον πεντάθυρου, δηλαδή) δε δημιουργεί τόσο μεγάλες αποστάσεις ανάμεσα στα δύο οχήματα και η σύγκριση είναι εφικτή.H ΒΜW Σειρά 1, λοιπόν, παραθέτει ως όπλα της τον "τραβηγμένο" προς τα πίσω θάλαμο των επιβατών και τις κοίλες ή "σκαμμένες" επιφάνειες στο αμάξωμα. Συνολικά δείχνει να έχει δανειστεί πολλά στοιχεία από την κλάση των κουπέ οχημάτων. Από την άλλη πλευρά, στο Volvo C30, ειδικά λόγω της κλίσης που έχει προς τα εμπρός, το πίσω παρμπρίζ μοιάζει να είναι πιο σφηνοειδές. Οι πεπλατυσμένοι "ώμοι", ο χώρος δηλαδή πάνω από τα πίσω φτερά, είναι ένα κλασικό στιλιστικό στοιχείο της Volvo, το οποίο έχουμε συνηθίσει στα σεντάν της εταιρείας, αλλά πλέον βρίσκει μια εξίσου όμορφη και ταιριαστή εφαρμογή σε ένα τρίθυρο σύνολο. Η γυάλινη τρίτη πόρτα και τα μεγάλα πίσω φωτιστικά σώματα χαρίζουν ιδιαίτερη ζωντάνια στο σουηδικό μοντέλο. Στο εμπρός μέρος και τα δύο οχήματα είναι απόλυτα πιστά στο family look της εταιρείας, με την BMW να εμφανίζει τον τυπικό διπλό αεραγωγό και το Volvo να έχει την κλασική προτεταμένη παραλληλόγραμμη μάσκα.

Κινητήρες: ισχυρότερη η BMW
Τετρακύλινδροι, 16βάλβιδοι και με ακριβώς ίδιο κυλινδρισμό, οι δύο κινητήρες που "συγκρούονται" στη συγκεκριμένη δοκιμή ταιριάζουν απόλυτα για τις βασικές εκδόσεις των αντίστοιχων μοντέλων. Το μοτέρ της BMW έχει ένα "αβαντάζ" 15 ονομαστικών ίππων σε σχέση με αυτό της Volvo, κάτι που πάντως στην πράξη δεν είναι ιδιαίτερα αισθητό. Από πλευράς χαρακτηριστικών λειτουργίας, ο κινητήρας της Volvo επέδειξε μια πολύ ικανοποιητική ελαστικότητα, κυρίως από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, ενώ το μηχανικό σύνολο της 116i κερδίζει τις εντυπώσεις, κυρίως με την ευστροφία του σχεδόν σε κάθε επιλεγμένη σχέση. Στον τομέα των κιβωτίων, η BMW εφοδιάζει πλέον το μοντέλο της με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων (και όχι πέντε, όπως ίσχυε προ μηνών), ενώ η Volvo τοποθετεί ένα επίσης χειροκίνητο πεντάρι. Και τα δύο, πάντως, αποδείχτηκαν θετικά, ακόμη και σε γρήγορη χρήση, το μεν της Volvo για τις σχετικές μικρές διαδρομές του επιλογέα, το δε της BMW για το "γλυκό" και σίγουρο κούμπωμα της κάθε σχέσης.

 
 Volvo C30 1,6 vs BMW 116i
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Συμπέρασμα