Test Μεταχειρισμένων

Αυτό  το  άρθρο  έχει  δημοσιευτεί  στις  19/12/2006
Test mtx
Ζεν πρεμιέ
Στο δρόμο
Διαβάστηκε από 24581 αναγνώστεςΗμερομηνία δημοσίευσης:19/12/2006
Συγκλίσεις και αποκλίσεις

Οδική συμπεριφορά
Σε αυτόν τον τομέα επικρατεί η BMW, εξαιτίας κάποιων ξεκάθαρα διαφορετικών χαρακτηριστικών, όπως είναι η οξεία και πιο σίγουρη αίσθηση του τιμονιού, ακόμη και στο μικρότερο ελιγμό, καθώς και η εντυπωσιακή αμεσότητα και ακρίβεια, με την οποία ελέγχεται το εμπρόσθιο μέρος του αυτοκινήτου. Η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα δε βρίσκει -σε αυτό το επίπεδο κυβισμού- την κατάλληλη δύναμη που θα την καταστήσει, ως χαρακτηριστικό, τόσο ξεχωριστή, ώστε να σταθούμε πολύ σε αυτήν. Δηλαδή, η 116i θα υπερστρέψει κάποια στιγμή, αλλά έπειτα από μεγάλη, ηθελημένη προσπάθεια και γενικά σπάνια. Το C30, από την πλευρά του, εκμεταλλεύεται στο έπακρο την αξιοσημείωτη ακαμψία του πλαισίου του και χαρίζει στο όχημα μεγάλη ευελιξία και σχετική σπιρτάδα σε στροφές και αλλαγές κατεύθυνσης. Το τιμόνι, επίσης, όσο κι αν δε φτάνει σε αίσθηση το αντίστοιχο της BMW, είναι πολύ σαφές και άμεσο. Σε ένα άλλο επίπεδο σύγκρισης, η κατανομή του βάρους είναι αυτή που κάνει την BMW τόσο ομοιογενή. Τα δύο οχήματα έχουν διαφορά μόλις 1 κιλού. Όμως, στο C30 σχεδόν το 60% αναλογεί στον εμπρός άξονα, ενώ στην 116i η ισοκατανομή είναι σχεδόν απόλυτη (51-49).
Επιδόσεις-Φρένα-Θόρυβος
Από πλευράς επιδόσεων το νέο κιβώτιο έξι σχέσεων που διαθέτει πλέον η Σειρά 1 έδειξε ότι ευνοεί σημαντικά τις επιδόσεις του οχήματος με αποτέλεσμα μάλιστα να επανεξεταστεί προς τα πάνω η σχετική βαθμολογία του μοντέλου σε αυτό τον τομέα της αξιόλογησης (9 στον τομέα των επιδόσεων έναντι 8). Ειδικά οι πρώτες τέσσερις σχέσεις (με αποκορύφωμα την 4η έδειξαν να είναι τόσο κοντές όσο χρειάζεται για να "ζωντανέψει" η μικρή BMW). Στον τομέα των φρένων η νίκη πάει επίσης στο γερμανικό μοντέλο με διαφορά μάλιστα 1,6 μέτρων από το C30 στην απόσταση ακινητοποίησης από 100 χλμ/ώρα (38,8 έναντι 40,4 μέτρων του Volvo). Σε ό,τι αφορά το θόρυβο τα δύο οχήματα πάνε χέρι-χέρι στην ταχύτητα των 100 και 120 χλμ/ώρα (μετρώντας την στάθμη θορύβου της BMW με 5η και 6η και του Volvo με 4η και 5η) ενώ στις πιο υψηλές ταχύτητες κερδίζει οριακά η BMW.
Η ομοιογένεια, η στιβαρότητα και η αίσθηση του τιμονιού, που χαρίζουν μοναδικό έλεγχο του εμπρός μέρους, κάνουν την 116i να ξεχωρίζει.

Ως το πιο νεανικό Volvo, το C30 διακρίνεται από ουδέτερες και ελεγχόμενες αντιδράσεις, χωρίς ωστόσο να υποβαθμίζει την άνεση που συνήθως συνεπάγεται το όνομα της φίρμας του.

 
 Volvo C30 1,6 vs BMW 116i
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Εσωτερικό
Χώροι
Στο δρόμο
Συμπέρασμα