Η ΜΙΝΙ έκλεισε μια δεκαετία, που χρησιμοποιεί diesel κινητήρες, αξιοποιώντας την εφεύρεση του Rudolf Diesel κι εξελίσσοντας συνέχεια την τεχνολογία τους.

Η ΜΙΝΙ έκλεισε μια δεκαετία, που χρησιμοποιεί diesel κινητήρες, αξιοποιώντας την εφεύρεση του Rudolf Diesel κι εξελίσσοντας συνέχεια την τεχνολογία τους.

10 χρόνια diesel για τη MINI

3.380 Επισκέψεις στο άρθρο (17/6/2013)

Η ΜΙΝΙ ανακοίνωσε ότι έκλεισε μια δεκαετία, που χρησιμοποιεί diesel κινητήρες, αξιοποιώντας την εφεύρεση του Rudolf Diesel (πριν 120 χρόνια) κι εξελίσσοντας συνέχεια την τεχνολογία τους.

Πριν 100 χρόνια πέθανε ο Rudolf Diesel, εφευρέτης των ομώνυμων κινητήρων, τους οποίους αρχικά χρησιμοποίησαν τα πλοία και πολύ αργότερα τα επαγγελματικά οχήματα.Μετά από πολλές δοκιμές, το καλοκαίρι του 2003 η MINI αποφάσισε να εισάγει στα αυτοκίνητά της τους πετρελαιοκινητήρες, προκειμένου να εκμεταλλευτεί την αύξηση της θερμοκρασίας στο θάλαμο καύσης, μέσω της συμπίεσης, σε τέτοιο βαθμό, ώστε να απελευθερωθούν τεράστιες ποσότητες ενέργειας. Το αποτέλεσμα οι diesel κινητήρες να αποδίδουν το ίδιο με τους βενζινοκινητήρες και να καταναλώνουν λιγότερο.Πιο συγκεκριμένα, τότε στο MINI One D είχε χρησιμοποιηθεί ο turbodiesel με τεχνολογία common rail άμεσου ψεκασμού, 1,4 λτ. (εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο), ο οποίος απέδιδε 75 ίππους με μέση κατανάλωση 4,8 λτ,/100 χλμ.Στη συνέχεια, το 2005 το MINI One D αναβαθμίστηκε, παράγοντας 88 ίππους και παραμένοντας σταθερή η κατανάλωσή του.Το 2007 πλέον, η εταιρεία εισέρχεται σε μια άλλη φάση ανάπτυξης, όσον αφορά τους πετρελαιοκινητήρες, παρουσιάζοντας στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το MINI Cooper D. Αυτό το μοντέλο, τροφοδοτούνταν από ένα 1,6 λτ. turbodiesel, με 110 ίππους. Μάλιστα, η κατανάλωση καυσίμου του αυτοκινήτου μειώθηκε, παρά την αύξηση κατά 25% της ιπποδύναμης, στα 4,4 λτ/100 χλμ., προσφέροντας μια δυναμική θέση έναντι του ανταγωνισμού.Τώρα, τα τρέχοντα μοντέλα ΜΙΝΙ με κινητήρες ντίζελ είναι εφοδιασμένα με περαιτέρω εξελιγμένη τεχνολογία ψεκασμού, υπερσυμπιεστές με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, Start&Stop, ένδειξη αλλαγής ταχύτητας, ανάκτηση ενέργειας πέδησης, με αποτέλεσμα ο κινητήρας του MINI Cooper D να παράγει 112 ίππους, 270 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. και την μέση κατανάλωση, να πληροί τις προδιαγραφές της Ε.Ε. στα 3,8 λτ/100 χλμ. (με εκπομπές CO2 στα 99 γρ./χλμ).Παράλληλα, η τελευταία γενιά των πετρελαιοκινητήρων MINI, με χαμηλωμένη τη ροπή στα 215 Nm είναι διαθέσιμη και στα MINI Clubman, MINI Cabrio, MINI Countryman και MINI paceman, ενώ συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.Τέλος, η ανάπτυξη της τεχνολογίας από την αγγλική φίρμα δημιούργησε κι έναν 2,0 λτ, 4κύλινδρο, με 143 ίππους και ροπή 305 Nm, μεταξύ 1.750 και 2.700 σ.α.λ., πιάνοντας τα 0-100 σε 8,1 δλ. και καταναλώνοντας 4,3 λτ./100 χλμ. (με εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ).

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center