Δοκιμάζουμε: Ford Fiesta 1,6 TDCi ECOnetic
Διαβάστηκε από 11301 αναγνώστες Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/4/2013
Με μέση κατανάλωση μόλις 3,3 λτ./100 χλμ. και απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, το πετρελαιοκίνητο Ford Fiesta χορεύει στο ρυθμό της υπεροικονομικής οδήγησης.
Από την ανανεωμένη εκδοχή της 6η γενιάς του Ford Fiesta, δε θα μπορούσε να λείψει η super οικονομική έκδοση diesel, με κινητήρα 1,6 λτ. TDCi που όμως συνδυάζεται με τεχνολογία ECOnetic και που στοχεύει κατΆ ευθείαν στην χαμηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά και στην περιορισμένη εκπομπή καυσαερίων (CO2). 

Είναι προφανές ότι, σε μια εποχή που το diesel είναι στα high του, η συγκεκριμένη έκδοση παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον. Και με μόλις 3,3 λτ./100 χλμ. μέση κατανάλωση, σύμφωνα με τη Ford, το Fiesta έχει ένα σοβαρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που θα τονίσει τη θέση του μοντέλου στην ανταριασμένη θάλασσα του ισχυρού ανταγωνισμού, σε μια κατηγορία που γνωρίζει στιγμές δόξας.


Με νέα εικόνα που αρέσει

Όπως και τα υπόλοιπα μέλη της ανανεωμένης γενιάς του Fiesta, έτσι και το πετρελαιοκίνητο διαθέτει νέα φυσιογνωμία, όπου κυριαρχεί η τραπεζοειδής εμπρόσθια μάσκα, πλαισιωμένη από νέους προβολείς και φώτα ημέρας τεχνολογίας LED. Νέο είναι και το καπό, με πιο δυναμική σχεδίαση, όπως και ο προφυλακτήρας. 

Το «πακέτο» των εξωτερικών αισθητικών επεμβάσεων ολοκληρώνουν τα πίσω φώτα και η νέα αεροτομή, που κολακεύουν με τη σειρά τους την παγκόσμια σχεδιαστική γλώσσα του Kinetic Design, που εφαρμόζει η Ford. Να θυμίσουμε πως, το Fiesta πλέον θα παίξει το ρόλο του μικρού παγκόσμιου αυτοκινήτου για τη Ford, αφού θα είναι διαθέσιμο σε 80 αγορές σε όλες τις ηπείρους.


Κινητήρας-Επιδόσεις: Μόνο 3,3 λτ./100 χλμ. και μηδενικά τέλη

Ο πετρελαιοκινητήρας 1,6 TDCi που κινεί το Fiesta ενσωματώνει σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail, φίλτρο σωματιδίων εκπομπών πετρελαίου (DPFS) και η εξελιγμένο τούρμπο. Στην πράξη, το μοτέρ των 95 ίππων δεν νιώθει και πολύ άνετα στις χαμηλές στροφές, αλλά μόλις η βελόνα του στροφομέτρου περάσει τις 1.800 σ.α.λ αντεπιτίθεται με 200 Nm ροπής και δυναμικό τράβηγμα μέχρι και τον «κόφτη». Χρειάζονται 12,0 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα και η τελική ταχύτητα είναι 178 χλμ./ώρα. Οι μακριές σχέσεις του κιβωτίου βοηθούν την κατανάλωση, όχι όμως τις ρεπρίζ. 


Εσωτερικό: Μοντέρνο και ποιοτικό

Η μοντέρνα σχεδίαση της καμπίνας δεν είχε λόγο για σοβαρές αλλαγές. Η βασική διάταξη και ο πίνακας οργάνων δεν διαφοροποιούνται. Το πάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό, το άγγιγμα του οποίου αφήνει καλή αίσθηση, κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί για τα σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος.


Οδική συμπεριφορά: Ευχάριστο και δυναμικό

O οδηγικός χαρακτήρας της diesel έκδοσης του Fiesta δικαίωσε τις προσδοκίες μας. Παρότι το εμπρόσθιο μέρος έχει βαρύνει λίγο, το πετρελαιοκίνητο Fiesta δεν έχει χάσει στο ελάχιστο τη συγκρότηση και το fun χαρακτήρα των βενζινοκίνητων εκδόσεων. Το πλαίσιο και το κάπως πιο βαρύ σε αίσθηση ηλεκτρικό τιμόνι είναι πανταχού παρόντα κάνοντας τη διαφορά σε σχέση με τα άλλα μικρά, αφού σε βοηθούν να αξιοποιήσεις στο μέγιστο τις σωστές ρυθμίσεις της ανάρτησης.

Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του μοντέλου στο τεύχος 18 του Auto Τρίτη που κυκλοφορεί στις 30 Aπριλίου. 
»Σχολιάστε την είδηση

Tags: FORD,

περισσότερα νέα & άρθρα »
FORD - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Χαίρεσαι να τα οδηγείς: Τα 3 πιο fun to drive μικρά SUV

Ford Mondeo: Το αντι-Sierra που ήταν πραγματικός «αστακός» σε ασφάλεια

Το φιλανθρωπικό έργο της Ford συνεχίζεται μέσω της Ford Philanthropy

Πόσο καλό είναι το ήπια υβριδικό Ford Focus με τα 125 άλογα;

Το νέο Ford Explorer απέναντι στον ανταγωνισμό

Ανανεωμένο Ford Kuga: Διαθέσιμο για leasing με 324 ευρώ/μήνα

TEST - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Πόσο καλό είναι το Plug-in hybrid Jeep Compass με τα 240 άλογα;

Δοκιμή: VW Tiguan 1,5 TSI με 150 PS R-Line

Δοκιμή: Mild hybrid Opel Corsa με 100 PS | Το πρώτο ήπια υβριδικό Opel

Δοκιμή: Νέο Toyota C-HR 1,8 Hybrid με 140 άλογα