
Πρώτη επιλογή του αγοραστικού κοινού είναι τα υβριδικά.
Αυξήθηκαν τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά.
Μειώθηκαν τα βενζινοκίνητα και τα diesel.
Πτώση 1,9% στην αγορά αυτοκινήτου το πρώτο εξάμηνο του 2025.
autotriti team
Πτώση 1,9% στην αγορά αυτοκινήτου το πρώτο εξάμηνο του 2025
Με πτώση της τάξης του 1,9% ολοκληρώθηκαν το πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, σε σύγκριση με το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου του 2024. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), το διάστημα αυτό, τα υβριδικά και τα ηλεκτρικά συνέχισαν να αυξάνουν το αποτύπωμα τους, σε αντίθεση με τα βενζινοκίνητα και τα diesel, που έχασαν έδαφος.
Πρώτη επιλογή του αγοραστικού κοινού είναι τα υβριδικά
Μέχρι τον Ιούνιο του 2025, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 15,6% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση από το ποσοστό του 12,5% στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνέχισαν να αυξάνονται, καταλαμβάνοντας το 34,8% της αγοράς, παραμένοντας η πρώτη επιλογή μεταξύ των καταναλωτών της ΕΕ. Εν τω μεταξύ, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 37,8%, από 48,2% την ίδια περίοδο το 2024.
Αυξήθηκαν τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά
Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, οι πωλήσεις νέων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν τις 869.271 μονάδες (+7,8% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024), ενώ αυτές των υβριδικών αυξήθηκαν σε 1.942.762 μονάδες, λόγω της ανάπτυξης στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+34,1%), Ισπανία (+32,8%), Ιταλία (+10%) και Γερμανία (+9,9%). Τα Plug-in υβριδικά έφτασαν τις 469.410 μονάδες και αντιπροσωπεύουν πλέον το 8,4% των συνολικών ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ, από το 6,9% τον Ιούνιο του 2024.
Μειώθηκαν τα βενζινοκίνητα και τα diesel
Μέχρι το τέλος του Ιουνίου 2025, οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων είχαν μειωθεί κατά 21,2%, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν μειώσεις. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται κατακόρυφα κατά 33,7%, ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-27,8%), την Ιταλία (-17,2%) και την Ισπανία (-13,4%). Με 1.585.357 νέα αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί μέχρι στιγμής, το μερίδιο αγοράς για τα βενζινοκίνητα μειώθηκε στο 28,4%, από 35,4%.
Ομοίως, η αγορά diesel αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 28,1%, με αποτέλεσμα το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων να διαμορφωθεί στο 9,4% για το πρώτο 6μηνο του έτους. Σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2024, τα στοιχεία για το ίδιο διάστημα το 2025 έδειξαν μείωση 25,4% για τη βενζίνη και 34,1% για το diesel.