
Έστριψε με 73 χλμ./ώρα, 3 χλμ./ώρα πάνω από το προηγούμενο, που είναι τεράστια βελτίωση.
Στάνταρ ανάρτηση με ειδικά υδραυλικά «stop» για άνεση στο δρόμο.
Είχε αυξημένη κλίση υπό πίεση για αυτό επεμβαίνει έντονα το ESP.
autotriti team
To νέο Citroen C3 στo test αποφυγής κινδύνου (Elk ή Moose test)
Όταν ακόμα και για 1 χλμ./ώρα παραπάνω στην επίδοση ενός μοντέλου οι κατασκευαστές ρίχνουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, το νέο Citroen C3 κατάφερε να ολοκληρώσει τη δοκιμή με ταχύτητα εισόδου 3 χλμ./ώρα παραπάνω από το προηγούμενο, τρίτης γενιάς, C3. Και μάλιστα παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το SUV σουλούπι του. Το μυστικό για αυτό κρύβεται στην ανάρτηση με τα υδραυλικά «στοπ», αλλά και στους τροχούς των 17 ιντσών που πλέον είναι στάνταρ στη μεσαία έκδοση εξοπλισμού Plus (δες εδώ την αναλυτική δοκιμή του βενζινοκίνητου Citroen C3 των 100 ίππων).
Κατάφερε 3 χλμ./ώρα παραπάνω από το προηγούμενο
Η πρώτη προσπάθεια έγινε στα 70 χλμ./ώρα, ταχύτητα που ήταν το όριο του προηγούμενου. Παρά το ελαφρύ τιμόνι και την τάση να γέρνει, το νέο Citroen C3 ολοκλήρωσε τη διαδικασία αποφυγής εμποδίου χωρίς να «ιδρώσει» και χωρίς μάλιστα αισθητή εμπλοκή των ηλεκτρονικών.
Αυτά έπιασαν δουλειά, όταν ανεβάσαμε κατά ένα χιλιόμετρο την ταχύτητα εισόδου, χωρίς να δούμε κάποια σημαντική διαφορά στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Mε αρωγό τα ελαστικά 205/50, που φορούσαν οι τροχοί των 17 ιντσών, η πρόσφυση ήταν αρκετή παρά την τάση του αμαξώματος να «ακουμπάει» στη μαλακή ανάρτηση σε κάθε αλλαγή πορείας. Άλλωστε, σε αντίθεση με το προηγούμενο η ανάρτηση διαθέτει τα Progressive Hydraulic Cushions που κάνουν ομαλότερη τη μετάβαση στη θέση ισορροπίας.
Το ESP από την άλλη, όσο αυξανόταν η ταχύτητα τόσο πιο έντονα επιδρούσε στη διαδικασία και έτσι φτάσαμε στην επιτυχημένη προσπάθεια των 73 χλμ./ώρα, 3 χλμ./ώρα πάνω από αυτή του προηγούμενου.

μεγάλη διαδρομή της ανάρτηση και ο boxy σχεδιασμένος του νέου Citroen C3 ευνοούν την κλίση, αλλά τα Progressive Hydraulic Cushions βοηθούν στον έλεγχο των κινήσεων
Προοδευτικό και πάντα ελεγχόμενο ακόμα όταν ξεπέρασε το όριο
Σε ταχύτητες άνω 73 χλμ./ώρα και σε διαδοχικές μετρήσεις, υποστροφή έγινε έντονη χωρίς όμως και πάλι οι εναλλαγές πορείας να δημιουργούν τάσεις ανασφάλειας ή αντιδράσεις που τρομάζουν. Το ESP είχε έντονη παρέμβαση όταν το C3 πιεζόταν και «ακουμπούσε» στην ανάρτησή του. Ίσως να έκανε καλύτερη επίδοση με ένα ESP που δε θα ήταν τόσο απότομο σε λειτουργία, σε καμία περίπτωση όμως οι αντιδράσεις δεν ήταν άτσαλες παρά τη μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης που εστιάζει περισσότερη στην άνεση. Ακόμα και πάνω από το όριο, το Citroen C3 παραμένει ελεγχόμενο.
Βαθμολογία & αίσθηση οδηγού-επιβατών
Γενική αίσθηση οδηγού: Ένα πιο «στρωτό» σε λειτουργία ESP θα βοηθούσε ίσως σε μια καλύτερη επίδοση. Τα υδραυλικά στοπ της ανάρτησης βοηθούν τον έλεγχο με ομαλή μετάβαση σε θέση ισορροπίας.
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Οι κλίσεις του ήταν ιδιαίτερα αισθητές, αλλά οι αντιδράσεις ήταν προοδευτικές.
Βαθμολογία με άριστα το 10
- Ανάρτηση: 8
- Τιμόνι: 8-
- Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 8
- Διάσταση Ελαστικών: 205/50 R17
- Τύπος ελαστικών: Goodyear EfficientGrip Performance 2
Τα Elk Test του Auto Τρίτη γίνονται στον πιστοποιημένο χώρο της Σχολής Ασφαλούς οδήγησης Driving Academy με απόλυτη ακρίβεια και ασφάλεια. Έναν χώρο στον οποίο μπορείς να μάθεις να οδηγείς με ασφάλεια και να αντιδράς σωστά σε απαιτητικές (ή και... καθημερινές) συνθήκες οδήγησης.