Προσοχή στο φρενάρισμα & «ανάποδο τιμόνι»

213.099 Επισκέψεις στο άρθρο
Η κατανομή ενεργειών όταν στρίβουμε ένα πισωκίνητο είναι ύψιστης σημασίας.
3 Φωτογραφίες »

Η κατανομή ενεργειών όταν "στρίβουμε" ένα πισωκίνητο είναι ύψιστης σημασίας.

3. Προσοχή στο φρενάρισμα Ι 
Ούτως ή άλλως το φρενάρισμα και ειδικά το στιγμιαίο και απότομο έχει την τάση να αφαιρεί βάρος πάνω από τον πίσω άξονα και να το μετατοπίζει προς τα εμπρός. Αυτό αποτελεί σημαντικό στοιχείο και για τα προσθιοκίνητα. Στα πισωκίνητα όμως το πάτημα του γκαζιού που ακολουθεί μπορεί να οδηγήσει σε ολίσθηση του πίσω άξονα και να απαιτήσει διόρθωση. Προσεγγίζοντας λοιπόν μια στροφή με πισωκίνητο όχημα μια καλή στρατηγική είναι να χωρίσουμε σε ξεκάθαρα μεταξύ τους στάδια όλες τις ενέργειες: φρένο-στρίψιμο-γκάζι. Φρενάρουμε στην ευθεία πριν στρίψουμε, στρίβουμε και όταν τείνει να τελειώσει το στρίψιμο πατάμε γκάζι. Αργή είσοδος-γρήγορη έξοδος: μια συνταγή η οποία σπάνια «χάνει». Ειδικά με πισωκίνητο.  

Χειρισμοί πανικού μπορούν να έχουν κάθε άλλο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.
3 Φωτογραφίες »

Χειρισμοί πανικού μπορούν να έχουν κάθε άλλο από το επιθυμητό αποτέλεσμα.


4. Προσοχή στο φρενάρισμα ΙΙ 
Το φρένο θέλει προσοχή όμως και αφού έχει εμφανιστεί η υπερστροφή. Η φυσιολογική τάση του οδηγού είναι να πατήσει φρένο είτε προσπαθεί να διορθώσει εκείνη την ώρα την πορεία του οχήματος είτε όχι. Προτιμότερο είναι να ελεγχθεί το φαινόμενο με ρεγουλάρισμα στο πάτημα του γκαζιού και με το τιμόνι, παρά με το φρένο. Αυτό που ενστικτωδώς φαίνεται φυσιολογικό στην προσπάθεια να «δαμαστεί» το όχημα έχει πιο πολλές πιθανότητες να οδηγήσει σε έξοδο το όχημα. 

5. Μια διαφορετική εντολή 
Από τη στιγμή που ο εμπρός άξονας δεν είναι ο κινητήριος μια από τις πιο σημαντικές συνέπειες είναι αισθητή στα χέρια του οδηγού: το τιμόνι δεν επηρεάζεται πια το ίδιο από την κίνηση της ρόδας. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι η απώλεια πρόσφυσης δεν ενημερώνει με την ίδια ένταση και σίγουρα όχι από το ίδιο σημείο. Μια σύσταση για τον οδηγό λοιπόν θα μπορούσε να είναι η αυξημένη εγρήγορση ως προς τα δρώμενα στον πίσω άξονα προσέχοντας τις αλλαγές ταχυτήτων, τη βύθιση του πεντάλ του γκαζιού και φυσικά το χειρισμό του τιμονιού. Φυσικά δε μπορούμε να παραλείψουμε τη βασικότερη από τις διορθώσεις που θα κληθεί να κάνει ο οδηγός, το λεγόμενο «ανάποδο τιμόνι» για τη θεραπεία της υπερστροφής. Αυτή είναι η κίνηση κατά την οποία όταν το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του ο οδηγός στρίβει το τιμόνι προς την ίδια κατεύθυνση διατηρώντας την ευθεία πορεία του οχήματος και εμποδίζοντας το όχημα  να διαγράψει κύκλο. 

Σελίδα 1Οδήγηση πισωκίνητου: Φρένα πριν «μπεις» & γκάζι στην έξοδο
Σελίδα 2Τι παίζει με υποστροφή & ηλεκτρονικά συστήματα;
Σελίδα 3Προσοχή στο φρενάρισμα & «ανάποδο τιμόνι»
Σελίδα 4Αλήθεια, γιατί θεωρείται ελκυστική η πίσω κίνηση;
PEUGEOT NEW EVANS
4green