|
ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ | Τιμές με Leasing |
LIVE: κίνηση στους δρόμους |
Οικογενειάρχες με κουπέ ανησυχίες | |||
|
|||
ΣΥΓΚΡΙΣΕΙΣ | |||
![]() | |||
|
Τον τελευταίο καιρό μια νέα κατηγορία έχει αρχίσει να ανθίζει, αυτή των τετράθυρων κουπέ. Φανταστείτε, μέχρι και η Porsche «επιχειρεί» σε αυτό το πεδίο της μάχης. Υπάρχουν όμως και πιο «γήινες» προτάσεις, όπως αυτή των συγγενικών Audi A5 Sportback και VW Passat CC… | ||
![]() | |||
![]() |
||
Με μήκος 4,711 μέτρα και μεταξόνιο 2,810 μέτρα, το Α5 Sportback είναι τόσο μεγάλο όσο ένα Α4 σεντάν, αλλά πιο χαμηλό κατά 36 χιλιοστά, ώστε να τονίζεται ιδιαίτερα το κουπέ του θέματος. Παρόλο που βασίζεται στο Α5 κουπέ, ο μπροστινός πρόβολος είναι πιο κοντός, ενώ εντύπωση προκαλεί το μεγάλο τζάμι της πέμπτης πόρτας, όπως και ο τρίτος όγκος, ο οποίος θυμίζει αμάξωμα 2,5, βασικά, όγκων. Πάνω εκεί βρίσκεται και μία ανάγλυφη ενσωματωμένη αεροτομή η οποία δίνει ακόμα μεγαλύτερο δυναμισμό στο αμάξωμα. Από εκεί και πέρα, τόσο το εμπρός όσο και το πίσω μέρος έχουν τη γνωστή σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας, με τα led φώτα ημέρας να δεσπόζουν εμπρός και τα πίσω φώτα να εμφανίζουν τις γραμμές που γνωρίζουμε από το Α4. Από το πλάι ξεχωρίζουν οι 17άρες ζάντες αλουμινίου, που μπορούν να σκαρφαλώσουν μέχρι και τις 20 ίντσες, αλλά και οι πόρτες χωρίς πλαίσιο που τονίζουν το σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου. Ομοίως και στο VW Passat CC, η σχεδίαση ακολουθεί τα πρότυπα της VW. Στο εμπρόσθιο άκρο ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα, η επιθετική μάσκα, o προφυλακτήρας αλλά και ελαφρώς διαφοροποιημένο καπό σε σχέση με το «κανονικό». Φυσικά, εντελώς ανασχεδιασμένο είναι και το πίσω άκρο, στο οποίο ξεχωρίζει το έντονο κουπέ τελείωμα της οροφής και τα οβάλ φωτιστικά σώματα. Αντίθετα με το A5 Sportback που δίνει την αίσθηση ενός 2,5 όγκων οχήματος, στο VW Passat CC, οι όγκοι είναι πιο ξεκάθαροι και η σχεδίαση του πίσω μέρος ελαφρώς πιο επιβλητική. ![]() |
||
Στο εσωτερικό του A5 Sportback η εικόνα είναι γνώριμη και εξίσου ποιοτική με τις υπόλοιπες υλοποιήσεις της Audi, τόσο στο Α4, όσο και στο Α5 κουπέ και κάμπριο. Όλα βρίσκονται στις γνωστές θέσεις, με τον πίνακα οργάνων να είναι ευανάγνωστος, όπως και τα περιφερειακά χειριστήρια, ενώ το σύστημα κεντρικής πληροφόρησης και διαχείρισης των υπολειτουργιών της Audi, το γνωστό MMI, χρήζει μερικής εξοικείωσης. Κατά τα λοιπά, οι χώροι είναι καλοί για τέσσερις επιβάτες, αφού και εδώ το θέμα ορίζεται από τέσσερις ξεχωριστές (σχεδόν ξεχωριστές στο πίσω μέρος) πολυθρόνες. Τέλος, υπεραρκετός κρίνεται ο χώρος των αποσκευών, αφού αυτός ανέρχεται στα 480 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της δεύτερης σειράς των καθισμάτων εκτοξεύεται πάνω από τα 900 λίτρα. Στο VW Passat CC από την άλλη, το περιβάλλον στο εσωτερικό είναι επίσης σε μεγάλο ποσοστό γνώριμο από το σεντάν Passat. Οι σημαντικότερες διαφορές εντοπίζονται κατά κύριο λόγο στον ανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων τριάκτινο τιμόνι αλλά και στους διακόπτες για τον κλιματισμό. Σε γενικές γραμμές διαθέτει με τη σειρά του premium χαρακτήρα ο οποίος ενισχύεται από τις επενδύσεις αλουμινίου στο ταμπλό. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι μαλακά στο επάνω μέρος του ταμπλό και πολύ καλής ποιότητας, ενώ σε κορυφαία επίπεδα κινείται το φινίρισμα και η συναρμολόγηση. Από πλευράς χώρων, η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να φιλοξενήσει αποκλειστικά 2 επιβάτες, οι οποίοι απολαμβάνουν αρκετά καλούς χώρους για τα γόνατά τους, αντίθετα με τον αέρα για τα κεφάλια τους, που είναι οριακός αν έχουν κανονικό ανάστημα (πιο άνετα θα καθίσουν στο A5 Sportback). Από την άλλη εξαιρετικός κρίνεται, ο χώρος αποσκευών αφού ανέρχεται στα 532 λίτρα. ![]() |
||
Αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα, στη βάση του Audi A5 Sportback βρίσκεται ο 2λιτρος TFSI των 180 ίππων και των 320 Nm ροπής, ο οποίος προσφέρει ένα 0-100 της τάξης 8,1 δλ. (όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο), τελική 233 χλμ./ώρα και μέση κατανάλωση 6,5 λ./100 χλμ. Αυτός συνδυάζεται είτε με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με 6άρι αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (Audi Multitronic). Ωστόσο, ο ίδιος TFSI διατίθεται και 211 ίππους και 350 Nm ροπής, έχει 0-100 σε 6,6 δευτερόλεπτα και τελική 241 χλμ./ώρα. Εδώ η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνάει τα 7,4 λ./100 χλμ. ενώ η μετάδοση της κίνησης περνάει μέσα από το 7άρι αυτόματο κιβώτιο Audi S-Tronic για να πάει σε όλους τους τροχούς μέσω της τετρακίνησης Audi Quattro. Στο VW Passat CC από την άλλη, οι κινητήρες ξεκινούν από πιο χαμηλά και συγκεκριμένα από τα 1,8 λίτρα με 160 ίππους. Ο γνώριμος πια 1.800άρης του γκρουπ διαθέτει αρκετά υψηλά αποθέματα ροπής (258 Νm) και αποδεικνύεται στην πράξη αρκετός για να κινήσει το βάρους 1.509 κιλών αμάξωμα του γερμανικού κουπέ. Στα δύο λίτρα, το Passat CC αποδίδει 200 ίππους, έχει τελική ταχύτητα 237 χ.α.ω. ενώ το 0-100 έρχεται σε 7,6 δλ., ένα δλ. δηλαδή πιο μετά σε σχέση με το A5 Sportback. ![]() |
||
Ολοκληρωμένη κρίνεται η οδική συμπεριφορά και των δύο μοντέλων σε κάθε είδους διαδρομή. Στον αυτοκινητόδρομο μικρό προβάδισμα φαίνεται να έχει το Audi A5 Sportback καθώς εμφανίζεται πιο ήσυχο και με την ανάρτηση να απορροφά με μεγαλύτερη ευκολία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. ¶λλωστε, το set-up αυτής είναι μαλακότερο σε σχέση με το «κανονικό» Α5. Εδώ μάλιστα, αν και θα περίμενε κανείς να υπάρχουν αρκετές πλευρικές κλίσεις, αυτές δεν πρόκειται να εμφανιστούν παρά υπό πίεση. Εκεί, πιο ελάχιστα πιο ανταγωνιστικό μοιάζει να είναι το Passat CC, αφού αντί να ακολουθήσει τον «μαλακότερο» δρόμο σε σχέση με το Passat, διαθέτει ελαφρώς πιο σπορτίφ προσανατολισμό. Υποστροφή τέλος εμφανίζεται και στις δύο περιπτώσεις, μόνο όμως υπό πίεση και η οποία ελέγχεται από το ESP. Τέλος, το σύστημα διεύθυνσης και των δύο μοντέλων έχει αρκετά καλή αίσθηση. Σε κανένα δεν είναι «κοφτερό» ή ο συνδετικός κρίκος μεταξύ των τροχών και των χεριών σου, μπορείς όμως να κινηθείς γρήγορα χωρίς να χρειάζεται να «ιδρώσεις» ιδιαίτερα. ![]() |
||
| ||
»Σχολιάστε την είδηση
![]() | ||
![]() | ||
|