Ποιες μάρκες δεν τις νοιάζει αν τα αυτοκίνητά τους βγαίνουν πιο ακριβά;
Ηλεκτρικά, υβριδικά, αυτόνομα, έξυπνα, με ίντερνετ, με 500 άλογα και ότι άλλο θες. Οι τιμές τραβάνε την ανηφόρα όμως κάποιες μάρκες δεν τις νοιάζει. Μήπως έχουν κάτι άλλο υπόψη τους; Τι;
Καλά ήταν όταν με 20.000 αγόραζες τελευταία τεχνολογία, όμως οι εποχές αλλάζουν και αυτές οι τιμές δεν μπορούν να παραμείνουν ως έχουν. Όταν η αυτοκινητοβιομηχανία σύσσωμη επενδύει εκατοντάδες δισεκατομμύρια για να αλλάξει σελίδα, οι τεχνολογίες δεν έρχονται φθηνά. Στη φάση που περνάμε τώρα, οτιδήποτε καινούργιο έρχεται στην αγορά, κουβαλάει τεχνολογία που έχει κάνει μηδέν απόσβεση στην αρχική επένδυση. Που σημαίνει πως είναι ακριβή.
Μια ματιά μόνο που χαλάνε λεφτά οι κατασκευαστές αρκεί για να πείσει. Η ηλεκτροκίνηση μόνο απαιτεί νέους κινητήρες, νέες μεταδόσεις, νέες πλατφόρμες, νέες μπαταρίες, νέο λογισμικό. Αν το σκεφτείς, το μόνο που μένει ίδιο σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο είναι οι τέσσερις ρόδες, και αυτές πάλι είναι διαφορετικές. Το κόστος είναι τεράστιο, και έτσι δεν είναι περίεργο το ότι τα ηλεκτρικά είναι ακριβά. Μάρκες όπως η Renault, η Nissan, η Peugeot η VW και η Fiat περιμένουν τη διαφορά μεταξύ βενζινοκίνητων και ηλεκτρικών εκδόσεων αντίστοιχων μοντέλων να είναι πάνω από 70% στην τιμή αν δεν υπάρξουν κίνητρα φορολογικά από τις κυβερνήσεις.
Βάλε τώρα τεχνολογία που έχει να κάνει με την αυτονομία, και το κόστος πάει στα ύψη. Ένα μικρομεσαίο ηλεκτρικό και αυτόνομο μπορεί να κοστίζει και 40.000 ευρώ. Αδιανόητο ποσό για την κατηγορία. Όμως κάποιες μάρκες δεν ανησυχούν. Γιατί απλά κοιτούν από κοντά την αγορά των κινητών τηλεφώνων.
Το παράδειγμα της Apple με το πανάκριβο iPhoneX είναι αρκετό για να βάλει ιδέες σε μάρκες όπως η Volvo. Κανείς δεν θέλει να δώσει ένα σωρό λεφτά να αγοράσει μία ακριβή συσκευή. Όταν όμως η συσκευή παρέχεται ως μέρος ενός συμβολαίου με ένα πάγιο, υψηλό αλλά υποφερτό, τότε πουλάει.
Η Volvo ξεκινάει ήδη την φίρμα M mobility στη Σουηδία και τις ΗΠΑ με στόχο να πάψουν οι αγοραστές της να ασχολούνται με της τιμές των μοντέλων της που λόγω τεχνολογίας θα εκτοξευθούν στα επόμενα χρόνια. Η υπηρεσία σου προσφέρει ένα αυτοκίνητο (αναλόγως «πακέτου») από τη γκάμα, με δυνατότητα αλλαγής κάθε τόσο, έναντι μηνιαίου παγίου.
Στην ίδια λογική ετοιμάζονται να μπουν η VW με τη μάρκα MOIA, αλλά και η Peugeot με το πρόγραμμα Free2Move και η Ford σε συνεργασία με τη Lyft. Πιθανώς με τις τιμές να διπλασιάζονται τα επόμενα χρόνια, τέτοια προγράμματα θα είναι η μόνη λύση.
Είναι όμως λύση; Ή ακόμη ένας λόγος να μείνουμε στη βενζίνη «όσο κρατήσει»; Και τελικά πόσο έτοιμοι είμαστε να δεχθούμε κάτι τόσο ριζικά διαφορετικό, ειδικά όταν το ίδιο το αυτοκίνητο θα έχει μεταμορφωθεί επίσης σε κάτι αγνώριστο;
...τα οχήματα στην κλασσική τους μορφή, βενζινοκινητήρας και πετρελαιοκινητήρας είναι ήδη ακριβά ειδικά όταν βγαίνει ένα νεότερο μοντέλο αντικαταστάτης του παλιού, είτε 3κύλινδρο, είτε π.χ. από 1600 κυβικά 1500 κυβικά, κ.τ.λ. όλα αυτά γίνονται ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΓΙΑ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΕΡΔΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ-ΒΓΑΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ, ΜΗΝ ΤΡΕΛΛΑΘΟΥΜΕ.- Σε χώρες 3κοσμικές και 4κοσμικές όπως εμείς εδώ ε βέβαια ο στόλος πάνω από τα 20 χρόνια είναι και θα συνεχίσει... αν πάμε στους ηλεκτροκινητήρες σε κατασκευή είναι πιο φθηνοί από της μ.ε.κ. άρα πληρώνουμε τα μηχανήματα, τις εγκαταστάσεις, κ.τ.λ. στην πρώτη απόσβεση των κατασκευαστών όσο αφορά στα ηλεκτρικά... να δω προσωπικά μέχρι ποιάς μείωσης θα φτάσει ένα καλό ηλεκτρικό με 500 άλογα ιπποδύναμη=παλιά μέτρηση... δεν βλέπω να πέφτουν ακόμα οι ηλεκτροκινητήρες... αν πάμε δε στα υβριδικά συστήματα κάποιων κατασκευαστών ΕΠΡΕΠΕ ΗΔΗ ΝΑ ΗΤΑΝ ΣΕ ΛΙΑΝΙΚΗ ΠΙΟ ΦΘΗΝΑ... και οκ δεν αναφέρομαι σε μας τους 4κοσμικούς με τα τεκμήρια, τους φόρους παντού... επειδή το 80% ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΤΙΜΙΑ, ΕΝΤΙΜΑ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΑ.-Και δεν έχει καμία σημασία αν είναι στο δημόσιο, είτε ιδιωτικά... ούτε το πόσα ΚΛΕΒΟΥΝ.-
...τα οχήματα στην κλασσική τους μορφή, βενζινοκινητήρας και πετρελαιοκινητήρας είναι ήδη ακριβά ειδικά όταν βγαίνει ένα νεότερο μοντέλο αντικαταστάτης του παλιού, είτε 3κύλινδρο, είτε π.χ. από 1600 κυβικά 1500 κυβικά, κ.τ.λ. όλα αυτά γίνονται ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΓΙΑ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΕΡΔΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΝ-ΒΓΑΖΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ, ΜΗΝ ΤΡΕΛΛΑΘΟΥΜΕ.- Σε χώρες 3κοσμικές και 4κοσμικές όπως εμείς εδώ ε βέβαια ο στόλος πάνω από τα 20 χρόνια είναι και θα συνεχίσει... αν πάμε στους ηλεκτροκινητήρες σε κατασκευή είναι πιο φθηνοί από της μ.ε.κ. άρα πληρώνουμε τα μηχανήματα, τις εγκαταστάσεις, κ.τ.λ. στην πρώτη απόσβεση των κατασκευαστών όσο αφορά στα ηλεκτρικά... να δω προσωπικά μέχρι ποιάς μείωσης θα φτάσει ένα καλό ηλεκτρικό με 500 άλογα ιπποδύναμη=παλιά μέτρηση... δεν βλέπω να πέφτουν ακόμα οι ηλεκτροκινητήρες... αν πάμε δε στα υβριδικά συστήματα κάποιων κατασκευαστών ΕΠΡΕΠΕ ΗΔΗ ΝΑ ΗΤΑΝ ΣΕ ΛΙΑΝΙΚΗ ΠΙΟ ΦΘΗΝΑ... και οκ δεν αναφέρομαι σε μας τους 4κοσμικούς με τα τεκμήρια, τους φόρους παντού... επειδή το 80% ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΤΙΜΙΑ, ΕΝΤΙΜΑ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΑ.-Και δεν έχει καμία σημασία αν είναι στο δημόσιο, είτε ιδιωτικά... ούτε το πόσα ΚΛΕΒΟΥΝ.-