
Μπορεί να μην το έχεις παρατηρήσει, αλλά είναι ελάχιστα τα μικρά μοντέλα με στάνταρ ζάντες αλουμινίου, όπως το Jazz e:HEV.
Αν δεις τι εξοπλισμό έχει η «βασική» του HR-V, δεν θα χρειαστεί να ανέβεις έκδοση εξοπλισμού.
Έχουν στάνταρ Magic Seats καθίσματα, που εκτοξεύουν την πρακτικότητα. Πρόκειται για κάτι που δεν έχουν οι άλλες μάρκες.
Είναι υβριδικά & αυτόματα, κάτι που σημαίνει οικονομία σε κατανάλωση & ευκολία στην οδήγηση.
Πόσο ακριβό είναι ένα αυτοκίνητο όταν δεν «καίει» & έχει πλούσιο εξοπλισμό;
Κακά τα ψέματα, η τιμή αγοράς ήταν, είναι και θα παραμείνει το Νο.1 πράγμα που κοιτάζει ο υποψήφιος αγοραστής αυτοκινήτου. Αφού ορίσει το budget που αντέχει η τσέπη του, θα κοιτάξει στη συνέχεια και άλλες παραμέτρους - χαρακτηριστικά.
Γνώμη μας είναι πως η οικονομία στην κατανάλωση είναι αυτό που θα δει η συντριπτική πλειονότητα του αγοραστικού κοινού. Τα full υβριδικά αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως μάρκας, έχουν αποδείξει στο AutoΤρίτη Test Center ότι... ξεχνούν τις επισκέψεις στο βενζινάδικο, χάρη στην πολύ χαμηλή πραγματική τους κατανάλωση.
Η Honda είναι μία από τις μάρκες που στηρίζει σχεδόν αποκλειστικά την γκάμα αυτοκινήτων της στην αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, και δη στα SUV. Κοινό χαρακτηριστικό των μοντέλων της είναι η ανεβασμένη τιμή εκκίνησης, τουλάχιστον σε σχέση με τον ανταγωνισμό τους. Αλλά πόσα ακριβά είναι, αν βάλουμε στην εξίσωση και τον στάνταρ εξοπλισμό τους σε άνεση και ασφάλεια; Μήπως η τιμή αυτή δεν είναι ανεβασμένη;
Μπορεί να μην το έχεις παρατηρήσει, αλλά είναι ελάχιστα τα μικρά μοντέλα με στάνταρ ζάντες αλουμινίου, όπως το Jazz e:HEV
Το Honda Jazz e:HEV είναι μοντέλο της μικρής κατηγορίας, με τιμή αγοράς στα 26.190 ευρώ στην εισαγωγική έκδοση Elegance. Στο στοιχείο που θα σταθούμε παραπάνω είναι οι ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, για τις οποίες μάλλον υπάρχει μία εσφαλμένη εντύπωση. Πολύ λίγα είναι τα αυτοκίνητα του B segment με στάνταρ ζάντες αλουμινίου (π.χ. Opel Corsa), γεγονός που αφενός αναβαθμίζει οπτικά το Honda Jazz, αφετέρου συμβάλλει και στην οδική συμπεριφορά του.
Από εκεί και πέρα, η έκδοση Elegance έχει τις απαραίτητες (και όχι μόνο) ηλεκτρικές ευκολίες, όπως αυτόματο κλιματισμό (αντί για air-condition), ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας καθώς και εμπρός θερμαινόμενα καθίσματα. Στα «+» του Honda Jazz πρέπει να προσθέσουμε τις πολλές λύσεις πρακτικότητας (κεντρικό υποβραχιόνιο, θήκες πίσω από το κάθισμα του οδηγού και του συνοδηγού), που μόνο δεδομένες δεν πρέπει να θεωρούνται.
Αν δεις τι εξοπλισμό έχει η «βασική» του HR-V, δεν θα χρειαστεί να ανέβεις έκδοση εξοπλισμού
Στην κατηγορία των οικογενειακών SUV βρίσκουμε το best-seller μοντέλο της μάρκας στη χώρα μας, το επίσης full υβριδικό Honda HR-V e:HEV με τα 131 άλογα. Διαθέσιμο σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις ξεκινά από τα 35.300 ευρώ στην «βασική» Elegance.Η θέση του Honda HR-V σε ένα μεγαλύτερο διαστάσεων segment «επιβάλλει» καλύτερο στάνταρ εξοπλισμό, κάτι που βλέπουμε και στην πράξη. Μεταξύ άλλων, το Honda HR-V έχει εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος, τεχνολογία εισόδου χωρίς κλειδί αλλά και κεντρικό υποβραχιόνιο για τους πίσω, σε σημείο που δεν συμφέρει να πληρώσεις παραπάνω για να ανέβεις εξοπλιστική έκδοση.
Ακόμη πιο πλούσιο σε παροχές (αλλά και τιμή) είναι το Honda CR-V e:HEV. Η νέα γενιά του μεσαίου SUV της μάρκας είναι διαθέσιμη σε full υβριδική (2WD+4WD) αλλά και Plug-in hybrid τεχνολογία. Το προσθιοκίνητο Honda CR-V e:HEV κοστίζει 49.900 ευρώ στην έκδοση Elegance, που έχει και με το παραπάνω στοιχεία που δικαιολογούν σε σημαντικό βαθμό την τιμή της (πανοραμική κάμερα 360 μοιρών, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ηλεκτρικά καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή κ.ά.).
Έχουν στάνταρ Magic Seats καθίσματα, που εκτοξεύουν την πρακτικότητα. Πρόκειται για κάτι που δεν έχουν οι άλλες μάρκες
Σε όλα τα παραπάνω να πρέπει να προσθέσουμε τα καθίσματα Magic Seats, εξοπλιστικό χαρακτηριστικό δεν υπάρχει σε άλλα αυτοκίνητα. Αυτή η πατέντα είναι συνώνυμο της Honda και εκτοξεύει την πρακτικότητα των Jazz, Jazz Crosstar και HR-V με τους εξής τρόπους:
- Αναδιπλώνονται σε επίπεδη επιφάνεια για μεταφορά μακρόστενων αντικειμένων όπως μία ντουλάπα ή ένας πάγκος (αν ρίξεις και το κάθισμα του συνοδηγού)
- Διπλώνουν σε αναστροφή, σαν τις θέσεις του σινεμά. Έτσι έχεις διαθέσιμο ένα επίπεδο πάτωμα και όλο το εσωτερικό ύψος της καμπίνας, από το δάπεδο μέχρι την οροφή του, προκειμένου να φορτώσεις μεγάλα και ογκώδη αντικείμενα (π.χ. κάποιο φυτό)
Είναι υβριδικά & αυτόματα, κάτι που σημαίνει οικονομία σε κατανάλωση & ευκολία στην οδήγηση
Τέλος, μαζί με το κόστος αγοράς να δούμε στην πράξη και το κόστος... χρήσης. Στη συγκεκριμένη παράμετρο είναι, αρχικά, το υποκειμενικό «κόστος», δηλαδή η άνεση και οι ευκολίες που προσφέρει το αυτόματο κιβώτιο.
Έπειτα, έχουμε το αντικειμενικό κόστος, το πόσα χρήματα «καίνε» τα full hybrid Honda. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα της αυτοφορτιζόμενης τεχνολογίας e:HEV που έχουν λανσάρει οι Ιάπωνες έχει να κάνει με την πολύ διευρυμένη ηλεκτρική λειτουργία. Ανεξαρτήτως του ποιος είναι ο βασικός θερμικός κινητήρας (1,5 λτ. σε Jazz, Jazz Crosstar, HR-V - 2 λτ. σε CR-V, Civic, ZR-V), κάθε Honda πηγαίνει αμιγώς ηλεκτρικά στο μεγαλύτερο διάστημα της κίνησής του. Ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως επί το πλείστον σαν γεννήτρια, που παράγει ρεύμα και ένα ηλεκτρομοτέρ, που με τη σειρά του κινεί το αμάξωμα.
Στην πράξη, σύμφωνα με τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center, για τα πιο δημοφιλή full υβριδικά της Honda πρέπει να ξέρουμε τα εξής:
- Το Honda Jazz e:HEV (122 PS) «καίει» 5,4 λτ./100 χλμ. & έχει κόστος χρήσης σε καύσιμα 1.642 ευρώ/χρόνο
- Το Honda HR-V e:HEV (131 PS) είναι το πιο οικονομικό οικογενειακό SUV σε κατανάλωση πόλης, «καίει» 5,5 λτ./100 χλμ.) & έχει κόστος χρήσης σε καύσιμα 1.401 ευρώ/χρόνο
