
Είναι τα καλύτερα SUV στο elk test έως τώρα.
Αποφεύγουν εμπόδιο που θα πεταχτεί στο δρόμο, ακόμα και αν πηγαίνεις με 78,5 χλμ./ώρα.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ σε βάρος και άμεσο στις εντολές, τα ηλεκτρονικά και η ανάρτηση δουλεύουν άριστα.
autotriti team
Είναι τα καλύτερα SUV στο elk test έως τώρα
Μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός πως οι δύο νεότερες SUV προτάσεις της Alfa Romeo έχουν κάνει η καθεμία στην κατηγορία της, την κορυφαία επίδοση στο elk test. Το αίμα νερό δεν γίνεται και οι δύο Alfa Romeo δείχνουν μέσα από αυτή την απαιτητική διαδικασία πως έχουν το DNA της μάρκας και το κρατούν ακμαίο ακόμα και αν μιλάμε για SUV.
H Tonale αρχικά ήταν αυτή που πρώτη έβαλε φωτιά στο elk test του AutoΤρίτη με την επίδοση αλλά και τον συνολικό της χαρακτήρα μέσα από την συγκεκριμένη διαδικασία, για να έρθει κάποιους μήνες αργότερα η νεότερη και μικρότερη Junior να... αμφισβητήσει ολόκληρη την κατηγορία των SUV πόλης. Εκτός όμως από την κορυφαία επίδοσή τους, εντυπωσιακά είναι τα κοινά στοιχεία στη συμπεριφορά των δύο μοντέλων στη διαδικασία, επιβεβαιώνοντας και μέσω αυτής πως τίποτα δεν είναι τυχαίο.
Αποφεύγουν εμπόδιο που θα πεταχτεί στο δρόμο, ακόμα και αν πηγαίνεις με 78,5 χλμ./ώρα
Ξεκινώντας από την επίδοση της Alfa Romeo Tonale στο elk test, το οικογενειακό SUV της Alfa Romeo κατάφερε από την αρχή να μας δείξει πως δεν αστειεύεται. Πέρασε με χαρακτηριστική ευκολία τα 75 χλμ./ώρα στην είσοδο του τεστ, επιτρέποντάς μας να αναζητήσουμε τα όριά της αρκετά ψηλότερα. Και αφού πέρασε με επιτυχία και χωρίς κόπο και την μέχρι τότε κορυφαία επίδοση των SUV, αυτή του Nissan Qashqai στα 77 χλμ./ώρα, η Tonale ανέβασε την ταχύτητα εισόδου της στα 80 χλμ./ώρα σημειώνοντας μια εξαιρετική επίδοση στο elk test, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Με κάποιες αποτυχημένες προσπάθειες στα 81 και 82 χλμ./ώρα, το όριο της Tonale και μετά την σχετική ποινή που συνοδεύει τις εκδόσεις που φοράνε μεγαλύτερες ζάντες από αυτές της δημοφιλέστερης έκδοσης (στην περίπτωσή μας με 20άρες ζάντες αντί 18 ιντσών), η Tonale «κλείδωσε» τα 78,5 χλμ./ώρα και έγινε έτσι το καλύτερο SUV μοντέλο στο elk test.
Αντίστοιχη ήταν και η ιστορία με την επίδοση της μικρότερης και νεότερης Alfa Romeo Junior όμως. Όπως και η Tonale, έτσι και η Junior «μπήκε» στον διάδρομο του elk test με αυτοπεποίθηση, δείχνοντάς μας από την αρχή πως τα 75 χλμ./ώρα (κοντά στον μέσο όρο της κατηγορίας), είναι εύκολη υπόθεση γι’ αυτή. Ανεβήκαμε, όπως συνηθίζουμε στις περιπτώσεις που μας επιτρέπει το εκάστοτε μοντέλο κατά 2 χλμ./ώρα, στα 77 χλμ./ώρα, όμως και εκεί η Junior δε δυσκολεύτηκε. Στα 79+ χλμ./ώρα όμως η Junior είχε αρχίσει πλέον να «στριμώχνεται» και να δυσκολεύεται να παραμείνει μέσα στο διάδρομο. Μέχρι τότε, η μεγαλύτερη επιτυχημένη της προσπάθεια και αυτή που δεν χρειάστηκε κόπο για να επιτευχθεί, ήταν αυτή που σημείωσε με την ταχύτητα των 78,4 χλμ./ώρα, επίδοση που την φέρνει «ισόπαλη» ουσιαστικά με την μεγαλύτερη αδελφή της. Και αν αυτό θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι σύμπτωση, αναθεωρήσαμε δεδομένης της εικόνας και της συμπεριφοράς των δύο μοντέλων μέσα από τη διαδικασία συνολικά…
Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά άμεσο στις εντολές, τα ηλεκτρονικά και η ανάρτηση δουλεύουν άριστα
Είναι σχεδόν κανόνας, μοντέλα της ίδιας μάρκας να έχουν κοινά στοιχεία στη συμπεριφορά τους μέσα στο elk test, ακόμα και αν πρόκειται για μοντέλα διαφορετικής κατηγορίας και ύφους, ανεξάρτητα μάλιστα από την επίδοσή τους. Η Alfa Romeo δεν θα μπορούσε να επιβεβαιώσει καλύτερα αυτό τον κανόνα, με τα δύο της SUV μοντέλα να έχουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά αλλά και συμπεριφορά στο elk test, σε κάθε ταχύτητα διέλευσης, είτε επιτυχημένη είτε και αποτυχημένη.
Βασικά χαρακτηριστικά και των δύο μέσα στη συγκεκριμένη διαδικασία είναι αρχικά η ακρίβειά τους σε κάθε αλλαγή κατεύθυνσης αφού παρά το ελαφρύ τους τιμόνι, ο οδηγός έχει τον απόλυτο έλεγχο σε ότι κάνει και αυτό είναι το βασικότερο για την κορυφαία τους επίδοση. Μιλώντας για τις επιτυχημένες τους προσπάθειες έως και τα 78,5 χλμ./ώρα, οι δύο Alfa Romeo δεν γέρνουν τόσο με την ανάρτηση (σ.σ. με Γόνατα ΜακΦέρσον πίσω για την Tonale και ημιάκαμπτο άξονα για την Junior) να διαχειρίζεται σωστά τόσο το βάρος τους και να διατηρεί τη σταθερότητά τους όταν προκαλείται μεταφορά φορτίου, έχοντας την αρωγή των σωστά ρυθμισμένων και αποτελεσματικών ηλεκτρονικών τους συστημάτων.
Ακόμα και σε μεγαλύτερες ταχύτητες, ο έλεγχός των δύο SUV της Alfa Romeo αποδείχθηκε εύκολος για τον οδηγό, ωστόσο εκεί πίεζαν περισσότερο την ανάρτηση με αποτέλεσμα να χρειάζονται και περισσότερο χώρο μέσα στη διαδρομή. Τέλος, τόσο στην Τonale όσο και στην Junior, οι πίσω επιβάτες δεν ένιωσαν πως κινδυνεύουν ποτέ σε όλες τις προσπάθειες του elk test.
To ΑutoΤρίτη είναι το μέσο που καθιέρωσε στην Ελλάδα το τέστ αποφυγής κινδύνου (Elk Test), την απόλυτη δοκιμή ενεργητικής ασφάλειας, με τις δοκιμές μας να γίνονται στον πιστοποιημένο χώρο της σχολής ασφαλούς οδήγησης «Driving Academy», δίπλα από τον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο Αττικής.