Elk Test: Ρεκόρ στα C-SUV η Αlfa Romeo Tonale
7 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Elk Test: Ρεκόρ στα C-SUV η Αlfa Romeo Tonale

21.187 Επισκέψεις στο άρθρο (28/10/2022)

Η Tonale είναι το πρώτο C-SUV της Alfa Romeo και κατάφερε μια εντυπωσιακή επίδοση στην απαιτητική δοκιμή αποφυγής κινδύνου, που μόνο το AutoΤρίτη Test Center πραγματοποιεί στην Ελλάδα.

Ακόμα παραμιλάμε με την επίδοση-ρεκόρ της Tonale στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου

Η Alfa Romeo Tonale ήρθε σχεδιασμένη από τα χέρια του Έλληνα Αλέξανδρου Λιώκη για να αποτελέσει μια νέα premium και σπορτίφ πρόταση στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV (C-SUV). Πως στρίβει όμως; Υπάρχει οδηγικό ζουμί πίσω από την ελκυστική εμφάνιση; Τιμά το όνομα της Alfa Romeo και την ιταλική καταγωγή της;

Για τις σχετικές απαντήσεις η Tonale υποβλήθηκε στη δοκιμασία της αποφυγής κινδύνου (Elk Test) και τι καλύτερος τρόπος να εγκαινιάσουμε τη νέα πίστα εκτέλεσης του Elk, στον πιστοποιημένο χώρο της σχολής ασφαλούς οδήγησης «Driving Academy», δίπλα από τον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο Αττικής. Το μοντέλο που δοκιμάσαμε ήταν η ήπια υβριδική Tonale με τον «καλό» 1,5 turbo κινητήρα των 160 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Η έκδοση εξοπλισμού ήταν η Speciale, όπου είναι στάνταρ οι τροχοί των 20 ιντσών με ελαστικά 235/40. Όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση επιλέχθηκε το Dynamic πρόγραμμα λειτουργίας.


Το ουδέτερο κράτημα, η αμεσότητα του τιμονιού και η σωστή λειτουργία του ESP αποτελούν τα στοιχεία που εξασφάλισαν στην Alfa Romeo Tonale μια κορυφαία επίδοση.

Το ουδέτερο κράτημα, η αμεσότητα του τιμονιού και η σωστή λειτουργία του ESP αποτελούν τα στοιχεία που εξασφάλισαν στην Alfa Romeo Tonale μια κορυφαία επίδοση.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

75 χλμ./ώρα: Επιτυχημένη προσπάθεια

Χωρίς καν να… ιδρώσει ή την παραμικρή εμπλοκή του ESP πέρασε η Alfa Romeo Tonale στην πρώτη προσπάθεια-βάση με 75 χλμ./ώρα (ήταν η top επίδοση της κατηγορίας μέχρι την έλευση του νέου Nissan Qashqai που έκανε 77 χλμ./ώρα, επίδοση που επαναλήφθηκε και στο νέο χώρο για το σχετικό… καλιμπράρισμα – τσεκάρισμα ως σημείο αναφοράς). Ακόμα και στην επιλογή Dynamic το τιμόνι δείχνει σχετικά ελαφρύ, αλλά η αμεσότητά του, το κορυφαίο κράτημα και το άμεσο σφίξιμο της ανάρτησης στην απότομη αλλαγή πορείας (διαθέτει παθητικά αμορτισέρ Κoni FSD που αλλάζουν απόσβεση ανάλογα με τη συχνότητα λειτουργίας τους) έδειξαν με το καλημέρα πως το πρώτο C-SUV της Alfa Romeo μπορεί να κάνει μια top επίδοση. Την ίδια εικόνα περίπου είχαμε και στην προσπάθεια των 77 χλμ./ώρα, που ισοφαρίστηκε η επίδοση του Nissan Qashqai, αλλά και μέχρι τα 79 χλμ./ώρα που ήδη αποτέλεσε ρεκόρ για τα δεδομένα των C-SUV.

81 χλμ./ώρα: Αποτυχημένη προσπάθεια

Η πρόθεσή μας να δοκιμάσουμε στην επίδοση-ρεκόρ των 81 χλμ./ώρα (από το Honda Civic Type R) ήταν αισιόδοξη και η Alfa Romeo Tonale δεν κατάφερε να περάσει το τεστ. Αξίζει να αναφερθεί πως ακόμα και στην προσπάθεια πάνω από το όριο του αυτοκινήτου, κανένας τροχός δεν έχασε την επαφή του με το οδόστρωμα και έτσι κανείς από τους 4 επιβάτες δεν ένιωσε ανασφάλεια. Το ελαφρύ τιμόνι έχει εξαιρετική απόκριση και βοηθά στον έλεγχο της Tonale (θα το θέλαμε πιο βαρύ ωστόσο), ενώ το ESP λειτουργεί διακριτικά και όσο ακριβώς χρειάζεται για να μετριάσει την υποστροφή χωρίς όμως να καταπνίξει την οδηγική αίσθηση με έντονη παρεμβατικότητα.

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
Τα πάντα για επαγγελματικό όχημα
AYGO