Ο νέος 1,5 TDCi κινητήρας ενσωματώνει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας Ford, συνδυάζοντας την δύναμη των 120 ίππων με την χαμηλή κατανάλωση των 3,8 λτ./100 χλμ.

Κινητήρας-Κιβώτιο: Νέα τεχνολογία diesel

98.432 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 20/1/2015

Κάτω από το καπό, το Ford Focus της δοκιμής μας φιλοξενεί τον νέο 1.5 TDCi πετρελαιοκινητήρα. Η τεχνολογία που ενσωματώνει είναι ό,τι καλύτερο έχει να επιδείξει η Ford, δημιουργώντας έτσι ένα δυνατό κι άμεσο μηχανικό σύνολο. Πέρα από την προηγμένη τεχνολογία που ενσωματώνεται στην τουρμπίνα (με φτερωτή μεταβλητής γεωμετρίας), αλλά και στον ψεκασμό καυσίμου, έχει χρησιμοποιηθεί ανθρακούχος επικάλυψη (DLC/Diamond Like Carbon) στα έμβολα, στους πείρους καθώς και στα ελατήρια των βαλβίδων. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό, προσφέρουν μειωμένη κατανάλωση σε συνδυασμό με την απόδοση. Έτσι λοιπόν ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 120 ίππους (υπάρχει έκδοση και με 95 ίππους) και 270 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Τραβάει ικανοποιητικά, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις στον αμάξωμα των 1.343 κιλών. Τα 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνονται σε 10,6 δλ. (11,2 δλ για τον 1,6 TDCi κινητήρα των 115 ίππων) ενώ εξίσου καλά τα πάει και στις ρεπρίζ. Τα 60-100 χλμ/ώρα με 4η και 5η σχέση στο κιβώτιο ολοκληρώνονται σε 7,5 και 10,1 δλ αντίστοιχα (κι εδώ είναι πιο γρήγορος ο 1.500αρης TDCi συγκριτικά με τον προηγούμενο μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα). Οι επιταχύνσεις εν κινήσει από τα 80 έως και τα 120 χλμ/ώρα με 5η και 6η απαιτούν 10,9 και 14,0 δλ αντίστοιχα. Θα θέλαμε τον κινητήρα πιο αθόρυβο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η χροιά του κινητήρα περνάει ενοχλητικά στην καμπίνα των επιβατών. 
Ξέχωρα από τον τομέα των επιδόσεων, ο νέος 1,5 TDCi εμφανίζεται ολιγαρκής σε καύσιμο. Η Ford ανακοινώνει πως για κάθε 100 χλμ καταναλώνει μόλις 3,8 λτ καυσίμου. Κάτι που διαπιστώσαμε κι εμείς, αφού καθΆ όλη την διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 5,1 λτ/100χλμ. 

Tags: FORD FOCUS