ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΒΟΑΚ: Ξεκινούν έργα οδικής ασφάλειας σε επτά τμήματα του δρόμου

1.157 Επισκέψεις στο άρθρο (21/7/2025)
ΒΟΑΚ: Ξεκινούν έργα οδικής ασφάλειας σε επτά τμήματα του δρόμου

Ο Χρίστος Δήμας ανακοίνωσε την έναρξη έργων ασφαλείας στον ΒΟΑΚ.
Παρεμβάσεις σε επτά σημεία του δρόμου έως το τέλος του 2025.
Ποια είναι τα μέτρα οδικής ασφάλειας που θα ληφθούν και που στοχεύουν.
Από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας ο ΒΟΑΚ, σύμφωνα με μελέτη.

autotriti team

Ο Χρίστος Δήμας ανακοίνωσε την έναρξη έργων ασφαλείας στον ΒΟΑΚ

Την έναρξη των εργασιών για την εφαρμογή άμεσων μέτρων με σκοπό τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης (ΒΟΑΚ), ανακοίνωσε σήμερα η ελληνική κυβέρνηση, μέσω του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστου Δήμα και άλλων στελεχών της, οι οποίοι βρέθηκαν στα Χανιά.

Παρεμβάσεις σε επτά σημεία του δρόμου έως το τέλος του 2025

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε το χρονοδιάγραμμα των παρεμβάσεων στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ, το οποίο έχει ως εξής:  

Τα πρώτα δύο τμήματα στα οποία ξεκινούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας είναι:

  • Κολυμπάρι – Χανιά
  • ΧΥΤΑ Ηρακλείου – Λινοπεράματα
Εντός του 2025, προβλέπονται ακόμη πέντε παρεμβάσεις, στα εξής σημεία:
  • Χανιά – Γεωργιούπολη
  • Πετρές – Ατσιπόπουλο
  • Κίσσαμος – Κολυμπάρι
  • Ρέθυμνο – Γεροπόταμος
  • Γεροπόταμος – ΧΥΤΑ Ηρακλείου

Αυτά είναι τα μέτρα οδικής ασφάλειας που θα ληφθούν

Τα μέτρα που θα ληφθούν, σύμφωνα με το Υπουργείο είναι τα εξής:

  • Διαμόρφωση διατομής τριών (3) λωρίδων τύπου «β2+1» με ενδιάμεση λωρίδα ασφαλούς προσπέρασης μήκους 1 – 2,5 χλμ., εναλλασσόμενη στις δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας, όπου το πλάτος του οδοστρώματος είναι ≥ 11,00 μ.
  • Κλαδοκοπές και φυτοκοπές της παράπλευρης βλάστησης και καθαρισμός των τάφρων και των ερεισμάτων για τη διασφάλιση της ορατότητας.
  • Πρόβλεψη εσοχών έκτακτης ανάγκης, όπου είναι δυνατό, στα τμήματα μίας λωρίδας.
  • Αναδιαμόρφωση των (56) υφιστάμενων κόμβων, ΣΕΑ και εισόδων – εξόδων.
  • Διαμόρφωση δύο (2) νέων κόμβων (Γεροπόταμου & ΧΥΤΑ Ηρακλείου), για τους οποίους έχει επισημανθεί η σχετική ανάγκη από την Περιφέρεια και τους τοπικούς φορείς.
  • Φωτισμός και φωτεινή σηματοδότηση όπου απαιτηθεί.
Σε όλο το μήκος του τμήματος που εφαρμόζονται τα μέτρα Οδικής Ασφάλειας θα υπάρχουν κολωνάκια στο μέσο του δρόμου.

Οι εργασίες που ξεκινούν αφορούν στα εξής:
  • Σε περιοχές με έντονες ανωμαλίες, οι «εσοχές» γεμίζονται με ισοπεδωτικές ασφαλτικές στρώσεις. Στο σύνολο του έργου θα πραγματοποιηθεί διάστρωση ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας και αντιολισθηρής στρώσης όπου χρειάζεται.
  • Νέα οριζόντια διαγράμμιση της οδού με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας στο μεγαλύτερο μήκος και διαχωρισμός των κατευθύνσεων κυκλοφορίας με πλαστικά κολωνάκια.
  • Νέα κατακόρυφη σήμανση με τοποθέτηση των απαιτούμενων πινακίδων αρχής και πέρατος της λωρίδας προσπέρασης, των κόμβων κ.λπ. σε κάθε κατεύθυνση και συμπλήρωση της υφιστάμενης όπου απαιτείται με εύλογα όρια ταχύτητας.
  • Τοποθέτηση νέων στηθαίων ασφαλείας, όπου είναι κατεστραμμένα και ανεπαρκή και όπου απαιτούνται προκειμένου να προστατευτούν εμπόδια όπως οι υφιστάμενοι ιστοί οδοφωτισμού, πληροφοριακές πινακίδες κ.λπ.
  • Πάνω στα υφιστάμενα και στα νέα στηθαία θα τοποθετηθούν ερυθρά ή λευκά αντανακλαστικά διπλής όψης ανά 12 μ.
  • Προσωρινά μέτρα προστασίας από καταπτώσεις σε 93 εντοπισμένα τμήματα, συνολικού μήκους 24 χλμ.
Τα μέτρα αυτά είναι χαμηλού κόστους και άμεσης υλοποίησης, χωρίς να απαιτούνται περιβαλλοντικές ή άλλες αδειοδοτήσεις και απαλλοτριώσεις, που συνεπάγονται χρονοβόρες και κοστοβόρες διαδικασίες.

Σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, με την εφαρμογή των μέτρων επιδιώκεται η:
  • Μείωση θανάτων και σοβαρών τραυματισμών.
  • Διατήρηση της λειτουργικότητας της οδού.
  • Ικανοποιητική κυκλοφοριακή ροή στη φάση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου όταν θα εφαρμόζονται εργοταξιακές σημάνσεις κατά τμήματα.
  • Ασφαλής διέλευση στους κόμβους και στις εισόδους – εξόδους.

Από τους πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας ο ΒΟΑΚ

Αξίζει να σημειωθεί ως σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου, ο ΒΟΑΚ με συνολικό μήκος 300 χλμ., είναι ένας από τους πλέον επικίνδυνους δρόμους της χώρας. Ιδιαίτερα το τμήμα από την Κίσσαμο Χανίων μέχρι το Ηράκλειο (Λινοπεράματα), μήκους 145 χλμ., παρουσιάζει την υψηλότερη επικινδυνότητα.

Στο πλαίσιο της «Μελέτης Οδικής Ασφάλειας του ΒΟΑΚ» του ΥΠΥΜΕ από τον Ο.Α.Κ. Α.Ε., εντοπίστηκαν 13 περιοχές αυξημένης επικινδυνότητας κατά μήκος του άξονα, από τις οποίες οι 11 βρίσκονται στο εν λόγω τμήμα. Την τελευταία τριετία (2022-24) συνέβησαν 26 σοβαρά τροχαία ατυχήματα με 20 ανθρώπινες απώλειες και 18 σοβαρούς τραυματισμούς.

ford
ford
leasing small evans