Με παράνομη αποψίλωση μίας προστατευόμενης περιοχής στο τροπικό δάσος του Αμαζονίου, στην Βραζιλία, συνδέεται το δέρμα που παράγεται από προμηθευτές αυτοκινητοβιομηχανιών για την καμπίνα των οχημάτων τους.
Το δερμάτινο εσωτερικό είναι μία επιλογή που όλες οι εταιρείες προσφέρουν για τα μοντέλα τους και πολύς κόσμος την προτιμάει από το απλό ύφασμα, προκειμένου να δώσει μία νότα πολυτέλειας στο αυτοκίνητό του. Ωστόσο ένα δημοσίευμα της «The New York Times» υποστηρίζει πως μέρος της παραγωγικής διαδικασίας αυτού του δέρματος έχει προέλθει από παράνομες δραστηριότητες.
Σύμφωνα με το αμερικανικό Μέσο, ένα μέρος από το δέρμα που χρησιμοποιείται στο εσωτερικό των οχημάτων που παράγονται στις ΗΠΑ, είτε από εγχώριους κατασκευαστές, είτε από αμερικανικά τμήματα ευρωπαϊκών μαρκών, συνδέεται από παράνομη αποψίλωση των δασών μιας προστατευόμενης περιοχής στο βραζιλιάνικο τροπικό δάσος του Αμαζονίου.
Αγοροπωλησία βοοειδών για να κρυφτεί η προέλευση τους
Το ρεπορτάζ επικαλείται έρευνα κατά την οποία οι δημοσιογράφοι που την πραγματοποίησαν έγιναν μάρτυρες μιας συμφωνίας μεταξύ του ιδιοκτήτη ενός ράντσου που χτίστηκε σε γη που αποψιλώθηκε παράνομα, ο οποίος πούλησε 72 βοοειδή σε έναν μεσάζοντα για να κρύψει την καταγωγή τους. Το ρεπορτάζ αναφέρει ότι υπάρχουν συνεντεύξεις από κτηνοτρόφους, εμπόρους, εισαγγελείς και ρυθμιστικές αρχές στη Βραζιλία και διαπιστώθηκε ότι τα παράνομα εκτρεφόμενα βοοειδή τελικά πουλήθηκαν στους τρεις μεγαλύτερους συσκευαστές κρέατος της χώρας.
Μία από αυτές τις εταιρείες είναι η JBS, που δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο και περιγράφει τον εαυτό της ως τον μεγαλύτερο επεξεργαστή δέρματος στον κόσμο. Ένας έλεγχος που διεξήχθη από εισαγγελείς τον περασμένο μήνα ανακάλυψε ότι το 32 τοις εκατό των αγορών που έκανε μεταξύ 2018 και 2019 στην πολιτεία Para, που φιλοξενεί το δεύτερο μεγαλύτερο κοπάδι βοοειδών στον Αμαζόνιο, προέρχονταν από φάρμες που παραβίαζαν δεσμεύσεις για την πρόληψη της παράνομης αποψίλωσης των δασών.
Από τους επεξεργαστές δέρματος σε προμηθευτές καθισμάτων
Από εκεί, η έρευνα συνέδεσε τα δέρματα με εργοστάσια που διευθύνει η Lear, μια μεγάλη εταιρεία κατασκευής καθισμάτων που προμηθεύει εργοστάσια συναρμολόγησης αυτοκινήτων σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες. Το 2018, η εταιρεία είπε ότι προμηθεύτηκε περίπου το 70% του δέρματος από την Βραζιλία, το οποίο έχει επίσης συνδεθεί με τις βιομηχανίες από το χώρο της μόδας και των επίπλων στην Ιταλία, το Βιετνάμ και την Κίνα, μεταξύ άλλων.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν συστάσεις στους προμηθευτές τους
Μία από τις αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που αναφέρονται είναι η General Motors, η οποία σε δημοσιογράφους του εξωτερικού που απευθύνθηκαν για ένα πρώτο σχόλιο είπε: «περιμένουμε πως οι προμηθευτές θα πρέπει να κατανοούν και να ενεργούν με συνέπεια σύμφωνα με την προσέγγιση της GM για την ακεραιότητα, την υπεύθυνη προμήθεια και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Αναμένουμε ότι οι προμηθευτές μας θα κινηθούν ανάλογα και στις δικές τους αλυσίδες εφοδιασμού».
Συνέχεια του άρθρου >>>
«Δεν ελέγχουν τους προμηθευτές τους οι εταιρείες»
Κλείνοντας, το ρεπορτάζ αναφέρει πως ενώ οι περισσότερες εταιρείες λένε ότι έχουν λάβει μέτρα για την παρακολούθηση της συμμόρφωσης των προμηθευτών, στην ουσία πολλές από αυτές δεν έχουν καμία επίβλεψη σχετικά με το που προμηθεύονται τα υλικά τους οι προμηθευτές τους, γεγονός που καθιστά δύσκολη την παρακολούθηση της αλυσίδας εφοδιασμού.
Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που οι εταιρείες στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας παγκοσμίως ανακοινώνουν και κάνουν συνεχώς κινήσεις με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος!
Δημοσίευμα της «The New York Times» «ταράζει τα νερά»!
-Δέρμα που καταλήγει στα αυτοκίνητα συνδέεται με παράνομη αποψίλωση δασών του Αμαζονίου στη Βραζιλία.
-Στη θέση των δασών «φυτρώνουν» παράνομα ράντσα όπου εκτρέφονται ζώα για να παράσχουν στη συνέχεια το δέρμα τους.
-Δεν ελέγχουν τους προμηθευτές τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες, λέει το δημοσίευμα.
-Το δέρμα καταλήγει και στο χώρο της μόδας και των επίπλων.
Μπορεί μια εταιρεία να ελέγξει στον απόλυτο βαθμό τους προμηθευτές της; Μήπως οι εταιρείες πρέπει να πάρουν δραστικά μέτρα.