Ο κινητήρας διαθέτει ψεκασμό στον αυλό εισαγωγής αλλά και κατευθείαν στο θάλαμο καύσης καθώς και πλήρως ρυθμιζόμενους εκκεντροφόρους και βαλβίδες με έλεγχο βύθισης.

Το θαύμα της φύσεως, τόσο από πλευράς διαστάσεων όσο και από πλευράς απόδοσης: ο πεντακύλινδρος κινητήρας της Audi έχει μήκος μικρότερο από 50 πόντους και βάρος τόσο χαμηλό ώστε βοηθά συνολικά στο στήσιμο του αυτοκινήτου. Από το μπουτόν της φωτό ενισχύεται και άλλο ο ήχος.

Kινητήρας: Ένα «0-400-0» που δεν φαντάζεστε!

23.282 Επισκέψεις στο άρθρο (11/4/2018)

Το πεντακύλινδρο μοτέρ η Audi το επιλέγει για πολλούς λόγους. Πρώτα απΆόλα τιμά την παράδοση που έχει σε τέτοιες δομές από την εποχή του θρυλικού quattro. Εν συνεχεία δίνει στα κορυφαία μοντέλα της τον παραπάνω κυβισμό που χρειάζονται χωρίς να χτίζει εξακύλινδρα μπλοκ, τα οποία μοιάζουν «παχουλά» για τα σημερινά διαμερίσματα κινητήρων και με δυσκολία μπαίνουν εγκάρσια – αν και η Audi την είχε λύσει την άσκηση αυτή, ήδη από το πρώτης γενιάς ΤΤ και τον μικρό V6 με περιεχόμενη γωνία μόλις 15 μοιρών που διέθετε, ειδικά για να μπαίνει στο πλάτος του πλαισίου και όχι στο μήκος. Επίσης, και μαρκετινίστικα να το δει κανείς, σε έναν κόσμο που οι αντίπαλοι σε αυτήν την κλάση μεγέθους έχουν είτε τετρακύλινδρα (λέγε με Mercedes) είτε εξακύλινδρα σύνολα (λέγε με BMW) είναι χρήσιμο να έχεις μια καλή βάση διαφοροποίησης: «Εμείς, κύριοι, είμαστε πεντακύλινδροι». Πέντε κύλινδροι βέβαια θα μπορούσαν επί της ουσίας να είναι το μισό μπλοκ του R8.

Το αλησμόνητο ατμοσφαιρικό V10 βέβαια είναι στα 5.204 κ.εκ., οπότε είναι σαφές ότι ακόμα και να διπλασιάσει κανείς τα 2.480 κ.εκ. του TT RS, πάλι κάτι θα λείπει. Κι αυτό που λείπει έχει αφαιρεθεί από τη διάμετρο του κυλίνδρου η οποία είναι στα 82,5 χλστ. έναντι 84,5 του R8. H διαδρομή είναι πάντως η ίδια: 92,8 χλστ.. Δεν έχουμε εδώ λοιπόν μια περίπτωση όπως η Mercedes-AMG A 45, η οποία φέρει ακριβώς το μισό μπλοκ της AMG GT (1.991 και 3.982 κ.εκ. αντίστοιχα).  

Σε κάθε περίπτωση, οι περίτεχνοι υπολογισμοί των αναφλέξεων πάνω από τις πέντε οπές του μπλοκ, δημιουργούν ένα μοναδικό ηχητικό αποτύπωμα αφού δίνουν σπίθα σε ζεύγη απομακρυσμένων κυλίνδρων και κατόπιν στον μεσαίο (1-2-4-5-3). Αυτή είναι η χαρακτηριστική «υπογραφή» του πεντακύλινδρου συνόλου την οποία δε θα ξεχάσετε, ούτε εσείς ούτε και οι γείτονες στο σπίτι σας. Ειδικά οι κρύες, χειμωνιάτικες εκκινήσεις με το πεντακύλινδρο Audi είναι κάτι που αξίζει να βιώσει κανείς. 

Από πλευράς απόδοσης οι 400 ίπποι είναι ένα ασύλληπτο νούμερο και δεν πρόκειται για κάποιο τρικ. Είναι όλο πραγματικότητα και η ώθηση που παίρνει κανείς είναι ακριβώς τόσο ωμή όσο φαντάζεστε. Η δε επιτάχυνση μοιάζει να λυγίζει λίγο τους νόμους της φυσικής ή έστω να τους ζορίζει αρκετά. Ένα αβίαστο αλλά σίγουρα θεαματικό 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο κάτω από 4 δλ. δε μπορεί παρά να κοιτάζει στα μάτια το R8 (3,7 δλ. το TT, 3,4 δλ. το R8). Κι ας χτυπάει εδώ κάτι λιγότερο κι από τη μισή καρδιά του μεγάλου κουπέ. Η ροπή είναι άφθονη από το «υπόγειο» του στροφόμετρου και δίνει την ευκαιρία στο εφτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του παρέχοντας μια επιτάχυνση γραμμική και μονοκόμματη σαν από ηλεκτρικό όχημα. Μοναδική διακοπή τα υπέροχα σκασίματα στις αλλαγές ταχυτήτων, ειδικά με το σπορ μπουτόν πατημένο και το σαζμάν στη χειροκίνητη λειτουργία. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Hyundai
OPEL