ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Εσύ φροντίζεις το diesel σου όπως πρέπει ή απλά βάζεις καύσιμο & πας;

(22/10/2025)
Εσύ φροντίζεις το diesel σου όπως πρέπει ή απλά βάζεις καύσιμο & πας;

Τα diesel μοτέρ είναι σημαντικά πιο ευαίσθητα στο καύσιμο σε σχέση με τη βενζίνη.
Το φίλτρο καυσίμου στα diesel πρέπει να το αλλάζεις συχνά, πιο συχνά απ'ότι στη βενζίνη.
Η ποιότητα του καυσίμου έχει τεράστια διαφορά.
Πρόσθετα στην αντλία με premium καύσιμο, ή και πρόσθετα από την αγορά είναι μάλλον αναγκαία.

autotriti team

Τα diesel μοτέρ είναι σημαντικά πιο ευαίσθητα στο καύσιμο σε σχέση με τη βενζίνη

Τα diesel μοτέρ δεν διαφέρουν από τα μοτέρ βενζίνης μόνο στο καύσιμο. Διαφέρουν σχεδόν σε όλα εκτός από τους τέσσερις χρόνους λειτουργίας. Και το πιο σημαντικό, είναι σαφώς πιο ευαίσθητα στην ποιότητα του καυσίμου. Βλέπεις σε όλους τους κινητήρες diesel το καύσιμο ψεκάζεται σε πολύ υψηλή πίεση, που σημαίνει πως χρειάζεται να έχει το σωστό ιξώδες αλλά και την λιπαντική ικανότητα για να κρατάει τα μπεκ σε καλή κατάσταση. Επιπλέον δεν μπορεί να έχει καθόλου ακαθαρσίες και σίγουρα όχι νερό, αφού στην αυτανάφλεξη στο θάλαμο καύσης όχι μόνο θα πέσει η απόδοση αλλά θα δημιουργήσει και πρόβλημα αιθάλης και άλλων ρύπων αλλά και συμπίεσης.

Το φίλτρο καυσίμου στα diesel πρέπει να το αλλάζεις συχνά, πιο συχνά απ’ότι στη βενζίνη

Μπορεί όταν κάνουμε σέρβις σε ένα αυτοκίνητο βενζίνης το φίλτρο καυσίμου να το αλλάζουμε κάθε δέκα ή και 20.000 χιλιόμετρα. Στο diesel όμως το φίλτρο καυσίμου είναι βασικό να λειτουργεί καλά, και έτσι η αλλαγή του πρέπει να γίνεται συχνά. Κάθε χρόνο, κάθε 5-10.000 χιλιόμετρα, όποτε κάνεις σέρβις, αλλά σίγουρα συχνά. Αν δεν είσαι σίγουρος, ρώτα έναν ταξιτζή. Με τα χιλιόμετρα που γράφουν όλα αυτά τα diesel μοτέρ, οι οδηγοί ταξί ξέρουν καλύτερα απ’όλους τι να προσέχεις, τι να αλλάζεις και τι να αποφεύγεις.

Η ποιότητα του καυσίμου έχει τεράστια διαφορά

Με δεδομένη την ευαισθησία στο καύσιμο, η επιλογή καυσίμου είναι σημαντική. Στην Ελλάδα έχουμε τουλάχιστον δύο ποιότητες, την απλή και την premium. Και τα δύο έχουν τα ίδια επίπεδα χαμηλού θείου, όπως προβλέπεται, και τα δύο έχουν την ίδια βάση. Όμως τα premium καύσιμα έχουν επιπλέον πρόσθετα που κάνουν διαφορά. Τα πρόσθετα αυτά περιλαμβάνουν απορρυπαντικά, λιπαντικά και ενισχυτικά κετανίου, με το καθένα να βελτιώνει την απόδοση του καυσίμου. Όχι απαραίτητα σε επιδόσεις, αν και συνήθως η απόκριση του γκαζιού έχει διαφορά, αλλά σίγουρα στην συντήρηση του κινητήρα και του φίλτρου σωματιδίων.

Πρόσθετα στην αντλία με premium καύσιμο, ή και πρόσθετα από την αγορά είναι μάλλον αναγκαία

Σε αντίθεση με τα πρόσθετα λαδιού, όπου οι παράγοντες για την καλή τους λειτουργία είναι πολλοί και πολύπλοκοι, τα πρόσθετα diesel γενικά προτείνονται. Ο πιο εύκολος τρόπος φυσικά είναι με τη χρήση premium καυσίμου στην αντλία, όμως αυτό μπορεί να κοστίζει σημαντικά παραπάνω από το να τα προσθέσεις εσύ. Στην αγορά υπάρχουν αρκετές μάρκες που κάνουν λίγο-πολύ την ίδια δουλειά, οπότε είναι θέμα δοκιμής. Θες απορρυπαντικό για να καθαρίζει το καύσιμο όλες τις επιφάνειες με τις οποίες έρχεται σε επαφή. Θες λιπαντικό για να μειώνει τις φθορές στα μπεκ. Και θες ενίσχυση στα κετάνια για να μειώνεται η αιθάλη, και έτσι να λειτουργεί λιγότερο το φίλτρο DPF.
 
Εσύ πώς φροντίζεις τον πετρελαιοκινητήρα σου; Αλλάζεις φίλτρο καυσίμου συχνά; Και τι καύσιμο βάζεις; Το «βοηθάς» με κάποιο πρόσθετο;