15 φωτογραφίες »

Στην περίπτωση του Compass PHEV ένας υπερσύγχρονος turbo βενζινοκινητήρας 1,33 λτ. συνδυάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες. Η συνδυαστική ισχύς στην έκδοση Limited είναι 190 άλογα, ενώ η μέση κατανάλωση είναι από μηδενική έως μόλις 5,5 λτ./100 χλμ.

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

48.698 Επισκέψεις στο άρθρο (24/1/2021)

Yβριδικό σύστημα-Κατανάλωση: Και πάει και δεν καίει!
Στην περίπτωση του Compass PHEV ένας υπερσύγχρονος turbo βενζινοκινητήρας 1,33 λτ. συνδυάζεται με 2 ηλεκτροκινητήρες ο ένας εκ των οποίων είναι συνδεδεμένος με το θερμικό μοτέρ λειτουργώντας και ως γεννήτρια. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται στον πίσω άξονα με ενσωματωμένο διαφορικό (“e-axle”), αποδίδει 60 ίππους και 250 Nm ροπής και παίρνει ενέργεια από μια μπαταρία μπαταρία λιθίου 400 Volt χωρητικότητας 11,4 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα. Στην περίπτωση του μοντέλου δοκιμής η συνδυαστική ισχύς είναι 190 άλογα, ενώ για τη μετάδοση υπάρχει ένα τυπικό αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η μπαταρία φορτίζει σε λιγότερες από 2 ώρες μέσω Wallbox 7,4 kW., όμως και σε απλή πρίζα δεν χρειάζονται πάνω από 5 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Στην πράξη και έχοντας ενέργεια στην μπαταρία, το Compass PHEV ξεκινά ηλεκτρικά και επιταχύνει αθόρυβα μέχρι και τα 130 χλμ./ώρα. Αν και η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία δεν ξεπέρασε τα 40 χλμ. στα χέρια μας, η κίνηση στην καθημερινότητά μπορεί να γίνει αμιγώς ηλεκτρικά. Με την επιλογή Sport ή αν πατήσει ο οδηγός τέρμα το γκάζι ο θερμικός κινητήρας μπαίνει στο παιχνίδι εντελώς διακριτικά (ακούγεται ελάχιστα το μοτέρ) και είναι διαθέσιμες οι δυναμικές επιδόσεις: 0-100 σε 8,1 δλ., 60-100 και 80-120 σε 4,3 και 5,5 δλ αντίστοιχα. Και όλα αυτά με μέση κατανάλωση που, όταν είναι φορτισμένες οι μπαταρίες δεν ξεπερνά τα 2,0-2,5 λτ./100 χλμ.. Συνολικά η μέση κατανάλωση του plug-in υβριδικού Compass δεν ξεπερνά 5,5 λτ./100, μια τιμή σχεδόν 50% χαμηλότερη της συμβατικής έκδοσης με τον 1,33 λτ. κινητήρα και τα 150 άλογα! Εκτός από την υβριδική λειτουργία του Jeep Compass PHEV προσφέρει φυσικά επιλογή για μόνιμη ηλεκτροκίνηση, με το πρόγραμμα E-SAVE. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα διατηρεί τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας και υποστηρίζει δύο δευτερεύουσες λειτουργίες που ονομάζονται Passive E-SAVE (διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και με τη βοήθεια του θερμικού κινητήρα) και Active E-SAVE (φορτίζει τη μπαταρία στο 80% μέσω του θερμικού κινητήρα και του συνδεδεμένου σε αυτόν ηλεκτροκινητήρα γεννήτρια). Σε κάθε περίπτωση η επιλογή E-SAVE ανεβάζει τη μέση κατανάλωση περίπου 30-35%.

Στο δρόμο: Τα καλύτερα από… 3 κόσμους!
Όπως και οι συμβατικές εκδόσεις, έτσι και το Jeep Compass διακρίνεται για το αρχοντικό του «πάτημα» και τον εξαιρετικό τρόπο που «σιδερώνει» τις ανωμαλίες ακόμα και στη συγκεκριμένη έκδοση, που για αντιμετωπίσει το μεγάλο βάρος, έχει πιο σφιχτή ανάρτηση. Όταν λειτουργεί, ο θερμικός κινητήρας ακούγεται ελάχιστα μέσα στην καμπίνα, το ίδιο και ο θόρυβος από την ανάρτηση και αν υπάρχει κάτι μεμπτό στην ποιότητά κύλισης αυτό είναι ο κάπως αυξημένος αεροδυναμικός θόρυβος και το χαμηλό προφίλ των 19 ιντσών ελαστικών. Αν και η αίσθηση από το τιμόνι δεν είναι και η καλύτερη (ακόμα και στην επιλογή Sport), το turn in σε τελική ανάλυση είναι εύστοχο. Ωστόσο το μεγάλο βάρος και σε συνδυασμό με το ύψος του αμαξώματος δεν εμπνέει ώστε να μεταφέρεις μεγάλη ταχύτητα μέσα στη στροφή. Ωστόσο χάρη και στην άμεση ηλεκτρική τετρακίνηση, η πρόσφυση έχει μεγάλα περιθώρια και σε συνδυασμό με το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, το Compass 4xe προσφέρει υψηλό αίσθημα ασφάλειας. Ακόμα και μέσα στην πόλη είναι εύχρηστο, με πανοραμική θέση οδήγησης και καλή περιφερειακή ορατότητα που συμπληρώνεται με τον καλύτερο τρόπο από την κάμερα οπισθοπορείας. Πάντως η ανάκτηση ενέργειας δεν είναι τόσο αποτελεσματική, οσο π.χ. στη Mercedes GLA 250 e, ακόμα και αν οδηγός επιλέξει την πιο έντονη λειτουργία της πατώντας το ειδικό κουμπί. Το πραγματικό ταλέντο του Compass PHEV όμως ξεδιπλώνεται εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Τιμώντας το θρυλικό όνομα της φίρμας του, το Compass PHEV διαθέτει μεγάλη απόσταση από το έδαφος και αξιόλογες γωνίες αναρρίχησης, κυρίως όμως προσφέρει τετρακίνηση που κλειδώνει (έως 15 χλμ./ώρα), έχει κοντές σχέσεις, και Jeep Selec-Terrain με λειτουργία Hill Descent Control και 5 διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας αναλόγως εδάφους (auto, sport, χιόνι, άμμο/λάσπη). Ουσιαστικά τα όρια τα βάζουν μόνο τα ασφάλτινα ελαστικά, που είναι εύκολο να τραυματιστούν στις εκτός δρόμου κακοτοπιές. 

Η γνώμη μας 
Το Jeep Compass PHEV συνδυάζει τις αρετές ενός γνήσιου τετρακίνητου SUV με προσεγμένη ποιότητα, υψηλή πρακτικότητα, μοντέρνα τεχνολογία και αξεπέραστη οικονομία στην κατανάλωση βενζίνης. Ένα μεγάλο like για το Jeep της νέας εποχής. 

+ Κατανάλωση, επιδόσεις, ποιότητα κατασκευής και κύλισης, τετρακίνηση με «κλείδωμα» και «κοντά», συμπεριφορά εντός και εκτός δρόμου, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, σχεδίαση, πρόγραμμα Eco Bonus  
- Bάρος, αίσθηση τιμονιού, θόρυβος κύλισης και τροχοί 19 ιντσών 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
citroen