What is new
- H Plug-in έκδοση του Compass
- 190 άλογα, 0-100 σε 8,1 δλ.
- 38-40 χλμ. πραγματικής ηλ. αυτονομίας
- «Καίει» 0-5,5 λτ./100 χλμ.
- Από 44.500 ευρώ (με Eco Bonus)
Είναι γεγονός πως περιμέναμε νωρίτερα μια plug-in υβριδική πρόταση από την Jeep, την εταιρεία το όνομα της οποίας χαρακτήρισε μια ολόκληρη κατηγορία οχημάτων. Από την άλλη, το καλό πράγμα αργεί να γίνει. Όπως και να έχει, η εμβληματική αμερικάνικη φίρμα ανοίγει το παράθυρο του εξηλεκτρισμού της γκάμας της με τις plug-in εκδόσεις του μικρού Renegade και του μικρομεσαίου Compass, που είναι πλέον διαθέσιμα στην ελληνική αγορά με τα διακριτικά 4xe και που χρησιμοποιούν τον ίδιο υβριδικό σύστημα κίνησης. To Auto Τρίτη δοκιμάζει πρώτο το πιο «πράσινο» Jeep Compass στην εκδοχή με τα 190 άλογα και την ηλεκτρική τετρακίνηση. Κατ` αρχήν, να κάνουμε τις συστάσεις. Το Jeep Compass το γνωρίζετε ήδη και σε αυτή τη γενιά του μας έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις με το συνολικό του «ύφος» και το σωστό SUV χαρακτήρα, ειδικά στην τρέχουσα ανανεωμένη εκδοχή του. Η Plug-in υβριδική έκδοση ελάχιστα διαφέρει σε εμφάνιση. Βασικά δε διαφέρει σε τίποτα, αφού χρειάζεται να είναι πολύ παρατηρητικός για να πιάσεις το μήνυμα του λογότυπου 4xe στο πίσω αριστερό μέρος και το μπλε φόντο στο όνομα της μάρκας και του μοντέλου. Έτσι το «πράσινο» Compass είναι το ίδιο καλοσχεδιασμένο και επιβλητικό και με τις συμβατικές εκδόσεις, τιμώντας τη θρυλική μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες.
Και πόσο κοστίζει;
Όπως όλα τα plug-in υβριδικά, έτσι και το Jeep Compass δεν το λες προσιτό. Η τιμή αγοράς των 44.500 ευρώ για τη έκδοση Limited των 190 ίππων προκύπτει μετά από 1.400 ευρώ έκπτωσης από το πρόγραμμα Eco Bonus, το οποίο συνοδεύεται από δωρεάν μεταλλικό χρώμα, δωρεάν easyWallbox, 4 χρόνια ή 160.000 χλμ. εργοστασιακή εγγύηση (8 χρόνια για τη μπαταρία) και 4 χρόνια οδική βοήθεια. Η «βασική» έκδοση Limited προσφέρει ένα πλήρες πακέτο προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS) που περιλαμβάνει εκτός των άλλων σύστημα αυτόνομης πέδησης και ενεργό σύστημα διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας. Παράλληλα στο εσωτερικό εκτός από τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες, η έκδοση Limited προσφέρει πλήρες πακέτο αυτοματισμών (φώτα, καθαριστήρες, μεγάλη σκάλα φώτων), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αλλά και το προηγμένο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη αφής των 8,4 ιντσών που διαθέτει δυνατότητα mirroring μέσω των εφαρμογών Apple Car Play και Android Auto. Με απόδοση 240 ίππων προσφέρεται η έκδοση S (με 48.500 ευρώ τιμή καταλόγου) με πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά και η Trailhawk (49.600 ευρώ τιμή καταλόγου), που έχει πιστοποίηση «Trail Rated», μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, καλύτερες γωνίες αναρρίχησης και μεταλλικές ποδιές αποτελώντας την απόλυτη off-road επιλογή. Πάντως όλες οι εκδόσεις του Jeep Compass 4xe (και το αντίστοιχου Renegade) έχουν εκπομπές CO2 κάτω από 50 γρ./χλμ., καθώς και Λιανικές Τιμές Προ Φόρων κάτω από τις €40.000, με αποτέλεσμα οι εταιρικοί χρήστες να απαλλάσσονται από την καταβολή φόρου χρήσης.
Εσωτερικό-Χώροι: Παραμένει ποιοτικό, high-tech και ευρύχωρο
H εικόνα στο εσωτερικό του Jeep Compass που μπαίνει στην πρίζα παραμένει ουσιαστικά ίδια με εκείνη των ανανεωμένων συμβατικών εκδόσεων με τη διαφορά να κάνει η παρουσία στοιχείου παρεχόμενης ισχύος, δεξιά στον πίνακα οργάνων, τα κουμπιά επιλογής προγράμματος στη βάση της κονσόλας και ο διακόπτης αριστερά από το ηλεκτρικό χειρόφρενο που ενεργοποιεί την πιο έντονη ανάκτηση ενέργειας. Ο διάκοσμος στο ταμπλό παραμένει σκουρόχρωμος, αλλά η ποιότητα, το φινίρισμα και τα υλικά συνεχίζουν να αφήνουν μια upper class αίσθηση, Στα συν του συνόλου το σύστημα infotainment Uconnect με οθόνη αφής 8,4 ιντσών, αλλά και οι χώροι που παραμένουν επαρκείς για 4 ή και 5 επιβάτες. Όπως έδειξαν και οι µετρήσεις µας, ο χώρος για τα πόδια των πίσω είναι µεγάλος, όπως και αυτός για τους ώµους και τα κεφάλια των επιβατών. Από την άλλη, η έξυπνη τοποθέτηση της μπαταρίας σε συνδυασμό με το μικρότερο ρεζερβουάρ βοήθησε ώστε ο χώρος αποσκευών να έχει χάσει μόλις 18 λτ. και να προσφέρει τα πολλά, για τα δεδομένα της plug-in C-SUV κατηγορίας, 420 λτ..
45K για μια μετριοτητα επειδη εχει σημα/4κινηση jeep...subaru/mitsu μακραν καλυτερα 4Χ4 & γνησια...οπως εχω γραψει παλιοτερα "τον πισω αξονα, τον εχουν κεντραρει σε σχεση με τον θολο ή ακομη το εχουν πιο μπροστα?..μονο ενας αμερικανος στο yt το ειχε επισημανει
Παρ 'ολίγον αγοραστής Renegade Trailhawk 2.0 diesel (λόγω κοντών σχέσεων)... Μόλις μου είπαν ότι σταματάει να εισάγεται και πλέον τετρακίνηση θα έχουν μόνο οι υβριδικές εκδόσεις, εε είπα να περιμένω να το δω πρώτα... Μόλις ήρθε και είδα τιμή εκκίνησης 45 χιλιάρικα για υβριδικό με κινητήρα 1.3 σε ένα αμάξωμα που ζυγίζει 1.700 κιλά...μην μιλήσω για τον εξοπλισμό...Περί τα 1.300 ευρώ για φώτα led και ημέρας, καθώς δεν είχε ούτε ημέρας φώτα... Ότι πούλησαν πούλησαν λοιπόν, γιατί η τετρακίνηση στην Jeep πληρώνεται πολύ ακριβά...
Άλλος ένας (μέτριος) αμερικανός κατασκευαστής όπου η πορεία του φθίνει. Ξεπερασμένη εδώ κ πολλά χρόνια η συνταγή του ικανού εκτός δρόμου, με μέτρια προς κακή ποιότητα κατασκευής και πρόχειρες λύσεις. Θα είμαι λίγο αυστηρός, αλλά η Jeep δεν πείθει εδώ κ αρκετά χρόνια, ούτε με το σχετικά πρόσφατο Φίατ εσωτερικό/σαλόνι, και μοτέρ.
Ελκτική ικανότητα; 1000kg..jeep από τα lidl και +40Κ...
Ξεκίνησα να γράψω κάτι καλό... αλλά μετά είδα την τιμή... σε αυτά τα χρήματα θα έπαιρνα κάτι άλλο...
Πολλά τα λεφτά για ΦΙΑΤ με περιβολή ΤΖΙΠ