Η A 180 έχει την πλούσια premium αύρα που έχει όλη η σειρά και όλη τη λάμψη από το αστέρι στη μάσκα της.

Ο υποτετράγωνος κινητήρας της Mercedes έχει πολύ υψηλή σχέση συμπίεσης και εμφανώς μικρές εξωτερικές διαστάσεις (τον βοηθούν και τα λεπτά τοιχώματα ανάμεσα στους κυλίνδρους). Στην πράξη φτιάχνει μια εξαιρετική A-Class.

Δοκιμή: Νέα Μercedes A 180

75.344 Επισκέψεις στο άρθρο (3/2/2019)

Η A 180 είναι η A-Class που έχει επιτέλους τιμή με το «2» εμπρός, φοράει τον 1,33 κινητήρα πιθανώς στην πιο εμπορική εκδοχή του με 136 ίππους και manual εξάρι κιβώτιο. Είναι η τρίτη έκδοση που δοκιμάζουμε από τη νέα γενιά του μοντέλου, όμως τώρα αρχίζει πραγματικά το ματς.

Γεμίζει το οπλοστάσιο της A-Class με νέες εκδόσεις και όσο συμληρώνονται οι επιλογές ειδικά προς τη βάση της γκάμας, τόσο έχει κανείς την αίσθηση ότι αποκτά πιο πολύ ευκρίνεια η εικόνα της μικρομεσαίας Mercedes. 

H βενζινοκίνητη A 180 μπορεί να αναδειχτεί σε «ήρωα» για όλη την τρέχουσα γενιά της A-Class. Καλή και η Α 200, με τον ίδιο αλλά πιο δυναμικά ρυθμισμένο κινητήρα, όμως εδώ ο 1,33 έχει τις προδιαγραφές να βρει μια καλύτερη ισορροπία ανάμεσα σε δύναμη, κατανάλωση και τελική τιμή. Οι 136 ίπποι μοιάζουν σα μια χρυσή τομή, ενώ τα 27.859 ευρώ που αναγράφονται στο ταμπελάκι της, δίνουν μια νέα επιλογή στον εν δυνάμει αγοραστή. 

Εξωτερικά φυσικά, η εμφάνιση δε μαρτυρεί ότι πρόκειται για τη βασική έκδοση της τρέχουσας περιόδου. Μίνιμαλ αισθητική, πιο ήπιοι τόνοι σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν αλλά και πιο σίγουρες συνολικά γραμμές έχουν δώσει τοπ βαθμό στις σχεδιαστικές επιλογές των Γερμανών από όταν πρωτοείδαμε την A-Class στις διεθνείς εκθέσεις. 

Ο 4κύλινδρος κινητήρας της A 180 έχει τον ίδιο κυλινδρισμό με της Α 200 μόνο που εδώ η ισχύς είναι 136 ίπποι αντί για 163. Το σύνολο είναι πλήρως αλουμινένιο, έχει φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, ειδικές επιστρώσεις στα χιτώνιά του για μειωμένες τριβές, έχει τις εισαγωγές και τις εξαγωγές σχεδόν ενσωματωμένες στην κεφαλή, ενώ έχει και μια πολύ έξυπνη ηλεκτρονικά ελεγχόμενη wastegate για καλύτερο control της πίεσης υπερπλήρωσης ανάλογα με τις ανάγκες.

Δεν είναι εντελώς απαρατήρητος ηχητικά, όμως δεν είναι και δυσάρεστος καθώς έχει μια ελαφρώς σπορτίφ χροιά. Ξεκινά λίγο διστακτικά στις πολύ χαμηλές στροφές για να ζωντανέψει στις 1.700 σ.α.λ. περίπου. Στο μεσαίο φάσμα είναι πανίσχυρος και σε συνδυασμό με την πολύ θετική κλιμάκωση του κιβωτίου δημιουργεί ένα πολύ ευρύ φάσμα εκμετάλλευσης, είτε για ευελιξία εντός πόλης είτε για σπορτίφ κίνηση. Με μια 3η-4η σχέση κάνεις τα πάντα. Και φτάνουμε στο κιβώτιο. Πόσο καιρό έχετε να δείτε δοκιμή με χειροκίνητη Mercedes; Σίγουρα πάρα πολύ. Κι εμείς και είναι κρίμα, διότι το manual σαζμάν έδειξε να είναι πολύ καλό.

Έχει μια σίγουρη και ταυτόχρονα εξευγενισμένη, «βουτυρένια» αίσθηση στο κούμπωμα. Μanual λειτουργία αλλά με το φίνο στιλ της Mercedes, όχι τραχιά. Και είναι και συνταγή προσαρμοσμένη στο 2018: π.χ. το rev matching που κάνει στα κατεβάσματα (και διαδοχικα αν το δοκιμάσεις) είναι κάτι που δεν το συναντάς συχνά και σε φτιάχνει τόσο με το συγχρονισμό όσο και με το ηχητικό σόου που συνεπάγεται. Οι επιδόσεις είναι πάρα πολύ καλές. To «0-100» φέρνει σε δύσκολη θέση την Α 200, ωστόσο η κλιμάκωση στις μεγάλες σχέσεις του κιβωτίου είναι αραίη και ρίχνει τους τόνους. Ρίχνει όμως και την κατανάλωση, διότι το κέφι του εν λόγω ξυραφένιου μοτέρ μπορεί να φέρει τις τιμές σε διψήφιο νούμερο αν αφεθεί ελεύθερο. 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Mercedes
Audi