ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Επανάσταση: Η μπαταρία που με το μισό βάρος βγάζει 1.300 χλμ./φόρτιση

1.435 Επισκέψεις στο άρθρο (22/10/2025)
Επανάσταση: Η μπαταρία που με το μισό βάρος βγάζει 1.300 χλμ./φόρτιση

Με χωρητικότητα ρεκόρ 600 Wh ανά κιλό βάρους, 200 κιλά μπαταρίας φτάνουν για 600 χλμ.!
Παρουσιάστηκε από κινεζικό κολοσσό αυτοκινήτων.
Υπόσχεται αυτονομία 1.300 χλμ. με μόλις 400 κιλά μπαταρία.
Αντέχει ακόμα και τρύπημα χωρίς να πάρει φωτιά, είναι όμως σχεδόν 3 φορές ακριβότερη.

autotriti team

Με χωρητικότητα ρεκόρ 600 Wh ανά κιλό βάρους, 200 κιλά μπαταρίας φτάνουν για 600 χλμ.

Στην Global Innovation Conference, που λαμβάνει χώρα στην πόλη Wuhu της Κίνας και στην οποία βρίσκεται το AutoΤρίτη, παρουσιάστηκε μια νέα μπαταρία που όπως φαίνεται θα φέρει επανάσταση στην ηλεκτροκίνηση και την αυτοκίνηση γενικότερα. Πρόκειται για μια μπαταρία τεχνολογίας solid state (στερεάς κατάστασης), που καταφέρνει ενεργειακή πυκνότητα 600 Wh ανά κιλό βάρους, από τις μεγαλύτερες που έχουν επιτευχθεί. Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη;

Παρουσιάστηκε από κινεζικό κολοσσό αυτοκινήτων

Για να καταλάβουμε περίπου τα μεγέθη αξίζει να πούμε πως ένα οικογενειακό ηλεκτρικό SUV, έχει μπαταρία από 60 έως και σχεδόν 100 kWh. Όμως σε τέτοια μεγέθη, οι μπαταρίες ζυγίζουν από 500 έως και πάνω από 800 κιλά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρύνεται σημαντικά το βάρος των ηλεκτρικών και άρα η οδική συμπεριφορά, το μέγεθος αλλά και η κατανάλωση ενέργειας.

Υπόσχεται αυτονομία 1.300 χλμ. με μόλις 400 κιλά μπαταρία

Στην περίπτωση της νέας αυτής μπαταρίας, με μόλις 200 κιλά βάρος, πετυχαίνει μεγαλύτερη χωρητικότητα ενέργειας από τις μπαταρίες των περισσότερων ηλεκτρικών παραγωγής που γνωρίζουμε. Μάλιστα, οι κατασκευαστές της υπόσχονται αυτονομία 1.300 χλμ. από μια μπαταρία περίπου 400 κιλών, κάτι που από μόνο του αποτελεί επανάσταση.

Αντέχει ακόμα και τρύπημα χωρίς να πάρει φωτιά, είναι όμως σχεδόν 3 φορές ακριβότερη

Η νέα μπαταρία που παρουσίασε η κινεζική Chery, κατασκευάστηκε εξ`ολοκλήρου στο κέντρο έρευνας μπαταριών στερεάς μορφής της φίρμας και αποτελείται μεταξύ άλλων από μαγγάνιο και λίθιο. Εκτός από την εντυπωσιακή ενεργειακή πυκνότητα που πετυχαίνει, η μπαταρία πέρασε όλα τα απαιτητικά τεστ ανθεκτικότητας με επιτυχία. Αξίζει να αναφέρουμε πως στις δοκιμές αυτές, η μπαταρία τρυπήθηκε επανειλημμένα χωρίς να βγάλει καπνούς ή να αναφλεγεί.

Η συγκεκριμένη τεχνολογία αναμένεται να μπει σε παραγωγή και να διατίθεται σε οχήματα του ομίλου εντός της επόμενης χρονιάς. Βασικό πρόβλημα για την επικράτηση των μπαταριών στερεάς κατάστασης παραμένει το αυξημένο κόστος τους, που υπολογίζεται σχεδόν τριπλάσιο από το κόστος μιας αντίστοιχης «συμβατικής» μπαταρίας λιθίου. Ωστόσο, η συνεχής εξέλιξη και η σταδιακή υιοθέτηση φθηνότερων υλικών στην κατασκευή τους, αναμένεται να μειώσουν σημαντικά μες τα επόμενα χρόνια αυτή τη διαφορά.