Είδαμε τον Χριστό φαντάρο!

Είδαμε τον Χριστό φαντάρο!

12.750 Επισκέψεις στο άρθρο (20/10/2021)

Και εκεί που πάμε να κάνουμε μια χαλαρή πρώτη προσπάθεια σε δοκιμή αποφυγής κινδύνου, ππππαααφφφφφ το ελαστικό «ξεζαντάρει» και βρισκόμαστε να στρίβουμε με… τη ζάντα. Η οδήγηση με ελαστικά χωρίς τη σωστή πίεση είναι επικίνδυνη, αλλά και ασύμφορη!

Η κορυφαία δοκιμή ενεργητικής ασφάλειας, το τεστ αποφυγής κινδύνου (ELK TEST), που καθιέρωσε στην Ελλάδα το AutoTρίτη, γίνεται πάντα με πλήρες φορτίο. Αυτό μεταφράζεται σε παρουσία 4 ατόμων στην καμπίνα και αποσκευές στο χώρο αποσκευών. Οι κατασκευαστές επιβάλουν διαφορετικές (αρκετά αυξημένες) πιέσεις για τα ελαστικά των οχημάτων τους όταν οδηγούνται σε αυτές τις συνθήκες αυξημένου φορτίου. Πάντα πριν τη δοκιμή γίνεται έλεγχος και σχετική ρύθμιση των πιέσεων των ελαστικών. Αυτή τη φορά όμως αμελήσαμε το εμπρός αριστερό ενός από τα μοντέλα, που θα δοκιμαζόταν στο ELK TEST.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »


Πήραμε λοιπόν φόρα, για μια χαλαρή προσπάθεια στα 69 χλμ./ώρα και στον πρώτο ελιγμό προς τα αριστερά είδαμε το Χριστό φαντάρο: Το εμπρός αριστερό ελαστικό (το… παραμελημένο), δέχθηκε τρομερά φορτία, τα οποία προφανώς δεν μπόρεσε να διαχειριστεί λόγω μειωμένης πίεσης. Έτσι στιγμιαία η ζάντα γλίστρησε μέσα από το ελαστικό (ξεζανταρίστηκε), το οποίο έχασε όλο τον αέρα και έτσι βρεθήκαμε να στρίβουμε με... τη ζάντα. Αυτή ξύστηκε στην περιφέρειά της, χωρίς ευτυχώς άλλη σοβαρή ζημιά. Το ξάφνιασμα ήταν μεγάλο, αλλά μπροστά στον κίνδυνο να πάθεις κάτι τέτοιο στο δρόμο και να χάσεις τον έλεγχο του αυτοκινήτου, δεν ήταν τίποτα. Όταν σταματήσαμε, πήγαμε τον τροχό σε παρακείμενο συνεργείο ελαστικών, βάλαμε τη σωστή πίεση αέρα, το ελαστικό κούμπωσε με τη ζάντα και συνεχίσαμε τη δοκιμή με το όχημα να πετυχαίνει μια από τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία του!

*Η ιστορία είναι περσινή. Δεν την είχαμε καταγράψει μέχρι τώρα. Την θυμηθήκαμε χτες, καθώς τακτοποιούσαμε τις σημειώσεις μας και είπαμε να την μοιραστούμε μαζί σας.

Τίποτα δεν είναι τυχαίο. Όσο λιγότερη πίεση από το κανονικό υπάρχει σε ένα ελαστικό, τόσο μικρότερη επιφάνεια επαφής, αυτό διαθέτει με το οδόστρωμα. Σε συνδυασμό με την παραμόρφωση των ώμων του ελαστικού, το κράτημα μειώνεται με δραματική αύξηση του κινδύνου. Γενικά, χάνεται το μισό του εμβαδού της επιφάνειας επαφής του ελαστικού, για κάθε 0,5 bar που μειώνεται η πίεση του ελαστικού. Και δεν είναι μόνο το κράτημα που επηρεάζεται από τη μικρότερη από τη σωστή (για κάθε συνθήκη) πίεση του ελαστικού.
 

Φρενάρεις έως και 3 μέτρα μακρύτερα

Πόσες φορές μερικά εκατοστά μας έσωσαν από ένα ατύχημα; Φανταστείτε τι θα συμβεί όταν η απόσταση φρεναρίσματος αυξηθεί έως και 3,0 μ. Αυτή την απόσταση κατέγραψαν τα ηλεκτρονικά μας όργανα σε μετρήσεις φρεναρίσματος, σε άλλη δοκιμή που κάναμε, με ίδιο ελαστικό σε ίδιο αυτοκίνητο, αλλά με μικρότερη κατά 0,5 bar πίεση στα ελαστικά του σε σχέση με την κανονική.
 

Έως και 4 γεμίσματα το χρόνι πάνε στράφι

Μετά από την ασφάλεια έρχεται και η… τσέπη. Η χαμηλή πίεση του αέρα επηρεάζει αρνητικά την αντίσταση κύλισης του ελαστικού με άμεση συνέπεια την επιβάρυνση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Οι μετρήσεις μας με μειωμένη κατά 0,5 bar πίεσης του αέρα έδειξαν αύξηση της μέσης τιμής στην κατανάλωση πάνω από 1,5 λτ./100 χλμ., που μεταφράζεται σε 4 και πλέον γεμίσματα το χρόνο πεταμένα στον… αέρα. Σε πετρελαιοκίνητο μοντέλο η αύξηση ήταν πάνω από 1,0 λτ./100 χλμ.! Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota
moto