ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Θα μας σώσει η Mercedes από τα σκέτα τάμπλετ στη μέση του ταμπλό;

(15/10/2025)
Θα μας σώσει η Mercedes από τα σκέτα τάμπλετ στη μέση του ταμπλό;

H Tesla καθιέρωσε ένα τάμπλετ-ξεροσφύρι στη μέση της καμπίνας.
Οι περισσότερες μάρκες ακολούθησαν τη σχεδίαση που μέτραγε τα αυτοκίνητα σε ίντσες του τάμπλετ.
Ένα ταμπλό ολόκληρη οθόνη είναι η απάντηση της Mercedes, αλλάζοντας τα δεδομένα.
Η νέα τάση θα είναι μικρές μακρόστενες οθόνες με φυσικά πλήκτρα για όλους τους άλλους.

autotriti team

H Tesla καθιέρωσε ένα τάμπλετ-ξεροσφύρι στη μέση της καμπίνας

Η εντύπωση που έκανε ένα τάμπλετ στη μέση της καμίνας, και τίποτε άλλο, το 2012 ήταν φυσικά τεράστια. Από το αυτοκίνητο-μηχάνημα στο αυτοκίνητο-υπολογιστή η απόσταση είναι τεράστια, και η Tesla το κατάφερε με το Model S, αλλάζοντας για πάντα την καμπίνα του αυτοκινήτου. 13 χρόνια μετά όμως η εικόνα αυτή δίνει μια τελείως διαφορετική εντύπωση. Γιατί μια οθόνη σκέτη, ξεροσφύρι, δεν «βγάζει» πλέον ούτε το «μινιμάλ» της φιλοσοφίας, ούτε το «hi-tech» της υπόθεσης. Τα τάμπλετ πλέον είναι κοινότυπα, και οι καμπίνες που έχουν μόνο αυτά δείχνουν γυμνές, φτηνές και εργονομικά ακατάλληλες για αυτοκίνητο.

Οι περισσότερες μάρκες ακολουθούν τη σχεδίαση που μετράει τα αυτοκίνητα σε ίντσες

Φυσικό είναι μια τέτοια ριζοσπαστική αλλαγή να γίνει το μοτίβο που ακολούθησαν οι περισσότεροι κατασκευαστές, ειδικά με την ευκαιρία της ηλεκτροκίνησης. Εξάλλου αν το αυτοκίνητο δεν έχει πια μηχανή αλλά ηλεκτρικό κινητήρα, τότε τα μηχανικά κουμπιά δείχνουν παρωχημένα και στη θέση τους πρέπει να έρθει κάτι άλλο. Και ήρθε. Και έτσι από μίνι μέχρι λιμουζίνα, από 15.000 ευρώ μέχρι 150.000 το μόνο που αλλάζει στην καμπίνα είναι το μέγεθος της οθόνης, άντε και η ανάλυσή της και το λογισμικό που τρέχει. Η αισθητική παραμένει βασικά η ίδια. Όμως αυτό, ελπίζουμε, μας τελειώνει.

Ένα ταμπλό ολόκληρη οθόνη είναι η απάντηση της Mercedes

Η νέα Mercedes GLC, ο αντικαταστάτης της EQC, δεν έχει τάμπλετ στο κέντρο. Αντίθετα το ταμπλό είναι όλο μία οθόνη που με 1000 LED για τον φωτισμό της, μπορεί να ανάβει και να σβήνει όποιο σημείο της χρειάζεται, όποιο μέρος της προσφέρει κάποια λειτουργία. Εκεί που κάποτε είχαμε το μαλακό δερματόδετο ταμπλό, τώρα είναι μια οθόνη απ’άκρη σ’άκρη. Για όσους μισούν τις οθόνες ίσως αυτό να μην είναι πρόοδος, είναι όμως σίγουρα καλύτερο από ένα τάμπλετ στη μέση, λες και καθόμαστε στον καναπέ και χαζεύουμε όλη μαζί, από την ίδια οθόνη το Facebook. Η μία κεντρική οθόνη έχει αρχίσει εδώ και καιρό να βγάζει μία μιζέρια, οπότε καλό είναι να τελειώνουμε με αυτή την αισθητική και εργονομία.

Μικρές μακρόστενες οθόνες με φυσικά πλήκτρα για όλους τους άλλους

Φυσικά δεν μπορεί να έχουν οθόνη 37 ίντσες όλα τα αυτοκίνητα. Το κόστος της είναι απαγορευτικό, όμως αυτό που μένει να πάρουν οι άλλοι κατασκευαστές είναι τα «μαθήματα» αισθητικής και εργονομίας. Η Honda, στο «e» είχε δείξει πως γίνεται να έχεις οθόνη σε όλο το ταμπλό, και αν τότε το ηλεκτρικό της «βγήκε» ακριβό, σήμερα μια τέτοια οθόνη θα είναι σίγουρα φθηνότερη. Η ουσία είναι πως η Mercedes αλλάζει το παράδειγμα, δείχνει πως γίνεται χωρίς οθόνη τάμπλετ, ειδικά στο αυτοκίνητο. Για τις μάρκες που θέλουν φθηνότερες λύσεις, μια οριζόντια μακρόστενη οθόνη, ας μην είναι απ’άκρη σ’άκρη, με φυσικά πλήκτρα, είναι μάλλον η επόμενη φάση, τώρα που οι πειραματισμοί της Tesla, που ξέρει καλά το μάρκετινγκ, αλλά όχι τόσο καλά το αυτοκίνητο, τελείωσαν.
 
Εσύ τι λες; Δεν πρέπει να τελειώνουμε με την αισθητική και εργονομία του τάμπλετ στη μέση του ταμπλό; Αφού υπάρχουν καλύτερες λύσεις, μήπως να τις δούμε και σε άλλες μάρκες;