ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πώς οι επιδοτήσεις & το σκάνδαλο έβαλαν τους αγρότες στα Porsche Cayenne

 Σχολιάστε 
2.085 Επισκέψεις στο άρθρο (30/6/2025)
Οι λεγόμενες «αγροτικές Cayenne» έγιναν κάτι σαν σύγχρονοι μύθοι της ελληνικής περιφέρειας.
2 Φωτογραφίες »

Οι λεγόμενες «αγροτικές Cayenne» έγιναν κάτι σαν σύγχρονοι μύθοι της ελληνικής περιφέρειας.

Εκατομμύρια ευρώ φαίνεται να δόθηκαν σε «εικονικούς» αγρότες .
Από το 2000 στην ύπαιθρο η αύξηση των πολυτελών αυτοκινήτων ήταν ραγδαία.
Οι «αγροτικές Cayenne» έγιναν κάτι σαν σύγχρονοι μύθοι της ελληνικής περιφέρειας.
Από το φαινόμενο δεν έλειψαν και τα επιβλητικά αμερικάνικα pick-ups όπως τα Dodge Ram & Ford F-150.

autotriti team

Εκατομμύρια ευρώ φαίνεται να δόθηκαν σε «εικονικούς» αγρότες

Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, που αφορά πληρωμές αγροτικών επιδοτήσεων σε ανύπαρκτους ή ανειδίκευτους δικαιούχους, αποτελεί μια από τις σκοτεινότερες πτυχές της διαχείρισης της αγροτικής πολιτικής στην Ελλάδα. Εκατομμύρια ευρώ φαίνεται να διοχετεύτηκαν σε «εικονικούς» αγρότες ή μέσω κυκλωμάτων με ψευδή δηλωθέντα στρέμματα και παραποιημένα στοιχεία, ιδιαίτερα σε περιοχές με χαμηλή εποπτεία. Η άντληση κοινοτικών πόρων χωρίς επαρκή έλεγχο δημιούργησε τις συνθήκες για φαινόμενα υπερκατανάλωσης, επίδειξης και συχνά φοροδιαφυγής.

Από το 2000 στην ύπαιθρο η αύξηση των πολυτελών αυτοκινήτων ήταν ραγδαία.

Από τα μέσα της δεκαετίας του 2000 κι έπειτα, σε πολλές περιοχές στην ελληνική ύπαιθρο –από την Καρδίτσα και τη Λάρισα, μέχρι την Αιτωλοακαρνανία και τη Μεσσηνία– παρατηρήθηκε ένα φαινόμενο που έγινε σύντομα αντικείμενο συζητήσεων, σχολίων και ενίοτε ειρωνείας: η ραγδαία αύξηση των πολυτελών αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν σε... αγροτικές περιοχές. Η παρουσία πανάκριβων SUV, όπως τα Porsche Cayenne, BMW X5 και Mercedes ML, στα καφενεία και τα χωριά, έγινε -ειδικά μετά το 2005- σύμβολο μιας ιδιότυπης κοινωνικοοικονομικής ανόδου. Πολλοί αγρότες, επωφελούμενοι από την εισροή κοινοτικών ενισχύσεων μέσω της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ), αλλά και από ένα σχετικά χαλαρό φορολογικό και ελεγκτικό πλαίσιο, απέκτησαν πρόσβαση σε πλούτο που μέχρι πρότινος ήταν αδιανόητος για τη μέση ελληνική αγροτική οικογένεια.


Τoyota Hilux και Nissan Navara, βελτιωμένα με ζάντες άνω των 20 ιντσών, lift-kits, και φιμέ τζάμια είναι συνηθισμένα στην Κρήτη.
2 Φωτογραφίες »

Τoyota Hilux και Nissan Navara, βελτιωμένα με ζάντες άνω των 20 ιντσών, lift-kits, και φιμέ τζάμια είναι συνηθισμένα στην Κρήτη.

Οι «αγροτικές Cayenne» έγιναν κάτι σαν σύγχρονοι μύθοι της ελληνικής περιφέρειας.

Οι λεγόμενες «αγροτικές Cayenne» έγιναν κάτι σαν σύγχρονοι μύθοι της ελληνικής περιφέρειας. Οι εφημερίδες φιλοξενούσαν κατά καιρούς ρεπορτάζ με αγρότες που διατηρούσαν χωράφια αλλά κυκλοφορούσαν με αυτοκίνητα αξίας 80.000 ευρώ και άνω, ενώ ταυτόχρονα δήλωναν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ ετησίως. Η πρώτη γενιά της Cayenne πούλησε στην Ελλάδα 1.570 αυτοκίνητα, νούμερο υψηλό αν αναλογιστούμε το αγοραστικό κοινό της χώρας, με το θεσσαλικό κάμπο και πιο συγκεκριμένα τη Λάρισα να εικάζεται πως κατείχε την παγκόσμια πρωτιά σε κατά κεφαλή πωλήσεις Cayenne γύρω στο 2011, σύμφωνα με δηλώσεις του καθηγητή και συμβούλου του τότε Πρωθυπουργού Γεωργίου Α. Παπανδρέου, Ηρακλή Πολεμαρχάκη. Βέβαια, αυτό ήταν περισσότερο μύθος παρά αλήθεια, αλλά ως δήλωση από υψηλά ιστάμενο πρόσωπο έμεινε στην ιστορία.

Από το φαινόμενο δεν έλειψαν και τα επιβλητικά αμερικάνικα pick-ups όπως τα Dodge Ram & Ford F-150

Από το φαινόμενο δεν έλειψαν και τα επιβλητικά αμερικάνικα pick-up, με την Κρήτη να κρατά τα πρωτεία. Στο νησί -και ειδικά στο νομό Ηρακλείου και τα ορεινά του Ρεθύμνου- τα Dodge Ram, Ford F-150 (και το Ford Ranger Raptor μεταγενέστερα) έγιναν μόδα, αποκτώντας σχεδόν «λατρευτικό» status. Μεγάλου κυβισμού, επιβλητικής εμφάνισης και σχεδόν στρατιωτικού στυλ, τα οχήματα αυτά συμβόλιζαν όχι απλώς οικονομική άνεση, αλλά και έναν τρόπο ζωής όπου η δύναμη, το κύρος και η προβολή έπαιζαν καθοριστικό ρόλο. Όσοι πάλι δεν αγόραζαν τα μεγάλα αμερικάνικα αγροτικά και επέλεγαν τα πιο εμπορικά Τoyota Hilux και Nissan Navara, πολλές φορές τα βελτίωναν με ζάντες άνω των 20 ιντσών, lift-kits, και φιμέ τζάμια, προσπαθώντας να πετύχουν ένα total black look, που είναι πιο «σοβαρό» και άγριο. Σε πολλές περιπτώσεις, μάλιστα, αυτά τα αγροτικά δεν χρησιμοποιούνταν για τις καθημερινές ανάγκες του χωραφιού – αντιθέτως, εμφανίζονταν πιο συχνά έξω από καφενεία και καφετέριες, παρά σε ελαιώνες και στάνες.

Συνέχεια του άρθρου >>>
ford
ford
suv 4x4 nexen