Επιστρέφουν οι γιγάντιες διαφημιστικές πινακίδες

1.857 Επισκέψεις στο άρθρο (28/7/2020)

Με νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση επιτρέπονται οι γιγάντιες διαφημιστικές πινακίδες ύψους έως και 5,5 μέτρων σε πλατείες και πεζόδρομους. Δείτε που απαγορεύονται, αλλά και τι ορίζει η νέα ΚΥΑ.

Η απόφαση για τη «Ρύθμιση όρων και προϋποθέσεων για την προβολή υπαίθριας διαφήμισης» δημοσιεύθηκε στο φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως με αριθμό 3049 στις 22 Ιουλίου και ορίζει μεταξύ άλλων τους χώρους στους οποίους επιτρέπεται η προβολή υπαίθριας διαφήμισης, μεταξύ των οποίων σε πλατείες και πεζοδρόμους.

Στο πλαίσιο αυτό, επιστρέφουν τα διαφημιστικά τύπου «ΠΙΖΑ», ύψους 5,5 μέτρων, με πινακίδες 3×4 μέτρων σε απόσταση 2,5 μέτρων από το έδαφος. Η απόφαση ορίζει και τις προδιαγραφές για άλλου είδους διαφημιστικά πλαίσια, όπως τα φωτιζόμενα, τα τύπου «ΡΑΚΕΤΑΣ» και τα τύπου «ΠΥΡΓΟΣ» με ανώτατο ύψος 5,00 μέτρα. 

Από το υφυπουργείο Εσωτερικών τονίζεται ότι οι κανόνες που διέπουν την υπαίθρια διαφήμιση «όχι μόνο δεν γίνονται πιο ελαστικοί αλλά αντιθέτως αυστηροποιούνται. Εναρμονίζονται με τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, καθώς και με τη Σύμβαση της Βιέννης για την Οδική Σήμανση και τη Σηματοδότηση». Αναφέρεται επίσης πως με τη νέα ΚΥΑ εισάγονται για πρώτη φορά ρητές απαγορεύσεις τοποθέτησης διαφημιστικών πινακίδων.

Συγκεκριμένα, απαγορεύονται:
  • Η τοποθέτηση διαφημίσεων σε επαρχιακές και εθνικές οδούς, σε ανισόπεδους κόμβους, σε σταθμούς διοδίων
  • Η τοποθέτηση διαφημιστικών πλαισίων σε πεζοδρόμια, στην ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών, στον οδηγό τυφλών και στα κεκλιμένα επίπεδα (ράμπες και σκάφες), ακόμη και όταν αυτά δεν έχουν διαμορφωθεί
  • Η διαφήμιση οπουδήποτε, εφόσον μπορεί να επηρεάσει τους χρήστες της οδού και την κυκλοφορία
  • Η διαφήμιση οπουδήποτε, εφόσον παρεμποδίζεται η θέα των πινακίδων σήμανσης
  • Η τοποθέτηση διαφημίσεων σε οδούς με εγκατεστημένους σηματοδότες

Επίσης απαγορεύεται η τοποθέτηση διαφημίσεων σε δασικές εκτάσεις, σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία, χωρίς την έγκριση του υπουργείου Πολιτισμού, και οριζοντίως η διαφήμιση σε κοιμητήρια και τεχνικά έργα και εργοτάξια.

Ωστόσο η ΚΥΑ, έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, καθώς η υπαίθρια διαφήμιση που απευθύνεται στον οδηγό είναι παγκόσμια από τα κύρια αίτια απόσπασης της προσοχής, εκτροπής των οχημάτων και πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων, με την Ελλάδα να έχει πληρώσει βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο, στο παρελθόν. Μάλιστα ο Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα ζητά την άμεση απόσυρση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που ουσιαστικά επαναφέρει την υπαίθρια διαφήμιση με τις αντίστοιχες ταμπέλες στους δρόμους, τόσο εντός πόλεων όσο και στις εθνικές οδούς.

Mercedes
skoda