.jpg)
Μία από τις 19 F40 LM (Le Mans), ειδικά τροποποιημένες για αγωνιστική χρήση.
Η 14η κατά σειρά παραγωγής, αποδίδει 760 ίππους χάρη σε μηχανικές βελτιώσεις.
Επίπεδο πάτωμα, αγωνιστικά φρένα Brembo και bucket καθίσματα, μερικά από τα στοιχεία που την έκαναν κατάλληλη για πίστα.
Η τιμή εκκίνησής της εκτιμάται μεταξύ 8,5-9,5 εκατ. δολαρίων.
autotriti team
Μία από τις 19 F40 LM (Le Mans), ειδικά τροποποιημένες για αγωνιστική χρήση
Στην Monterey Auto Week του 2025 στην Καλιφόρνια αναμένεται μία από τις πιο πολυσυζητημένες δημοπρασίες της χρονιάς. Στις 16 Αυγούστου, ο οίκος RM Sotheby’s θα βγάλει στο σφυρί μία από τις σπανιότερες και ισχυρότερες Ferrari F40 που κατασκευάστηκαν ποτέ, την F40 LM GT. Πρόκειται για μία από τις μόλις 19 μονάδες που μετασκευάστηκαν ποτέ από την Michelotto, ιταλική αγωνιστική ομάδα που ειδικευόταν στην τροποποίηση των αυτοκινήτων δρόμου της Ferrari για αγωνιστική χρήση. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο διαθέτει 760 ίππους και ενδέχεται να γίνει η πιο ακριβή F40 που πουλήθηκε ποτέ.
Η 14η κατά σειρά παραγωγής, αποδίδει 760 ίππους χάρη σε μηχανικές βελτιώσεις
Η F40 LM βασίζεται στην εμβληματική Ferrari F40 του 1987, με την έκδοση LM (Le Mans) να αναπτύσσεται ειδικά για αγωνιστική χρήση, με τη στήριξη της Ferrari και την τεχνική επιμέλεια της Michelotto, της εταιρείας που είχε ήδη μεταμορφώσει μοντέλα όπως η 308 GTB και η Lancia Stratos για ράλι και αγώνες πίστας. Το αυτοκίνητο με αριθμό πλαισίου 95448 είναι το 14ο κατά σειρά LM και ακολουθεί τις προδιαγραφές GTC, με στόχο το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα FIA-GT. Αυτή η έκδοση είχε ισχυρότερο κινητήρα από την αμερικανική IMSA και συνολική απόδοση 760 ίππων, χάρη σε μεγαλύτερα τούρμπο, ψυγεία Behr, αναβαθμισμένη εισαγωγή και βελτιωμένο χρονισμό κινητήρα.
Επίπεδο πάτωμα, αγωνιστικά φρένα Brembo και bucket καθίσματα, μερικά από τα στοιχεία που την έκαναν κατάλληλη για πίστα
Η ισχύς της δεν ήταν η μόνη αναβάθμιση. Η αεροδυναμική της LM GTC βελτιώθηκε με νέο εμπρός σπόιλερ, αεραγωγούς στο καπό, επίπεδο πάτωμα και ρυθμιζόμενη πίσω πτέρυγα. Η ανάρτηση χαμήλωσε, τα φρένα αντικαταστάθηκαν με αγωνιστικά της Brembo, και οι ζάντες φάρδυναν για να υποδεχθούν slick ελαστικά. Στο εσωτερικό συναντάμε καθίσματα bucket, λιτό ταμπλό, ζώνες τεσσάρων σημείων και παράθυρα από πολυανθρακικό υλικό (Lexan), όλα σχεδιασμένα για απόλυτο προσανατολισμό για πίστα.
Η τιμή εκκίνησής της εκτιμάται μεταξύ 8,5-9,5 εκατ. δολαρίων
Το αυτοκίνητο παραδόθηκε τον Δεκέμβριο του 1992 στον Ελβετό συλλέκτη Walter Hagmann, γνωστό για την αγάπη του στις κλασικές Ferrari. Μετά από διάφορες αλλαγές ιδιοκτησίας και συμμετοχές σε εκδηλώσεις, απέκτησε πιστοποίηση Ferrari Classiche το 2009, που επιβεβαιώνει τη γνησιότητα κινητήρα, κιβωτίου και αμαξώματος. Οι μοναδικές τροποποιήσεις είναι οι ζάντες OZ από μαγνήσιο και μηχανικές αναβαθμίσεις που έγιναν και πάλι από τη Michelotto. Το 2014 έγινε πλήρης ανακατασκευή, ενώ τον Ιούνιο του 2025 πέρασε από μεγάλη συντήρηση στη Rosso Corsa Inc. στη Φλόριντα, αξίας άνω των 67.000 δολαρίων.
Η τιμή εκκίνησης στην επερχόμενη δημοπρασία εκτιμάται μεταξύ 8,5 και 9,5 εκατ. δολαρίων, ποσό υπερδιπλάσιο σε σύγκριση με την τελευταία F40 LM που πουλήθηκε το 2019 για €4,84 εκατ. Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση για σπάνιες, αγωνιστικές Ferrari της «αναλογικής εποχής» δικαιολογεί τη δραματική άνοδο στην αξία αυτού του μοναδικού συλλεκτικού μοντέλου.