
Έρευνα στις ΗΠΑ αναφέρει πως τα τυφλά σημεία των οχημάτων μεγαλώνουν κάθε χρόνο.
Μέσα σε 25 χρόνια η ορατότητα προς τα εμπρός έχει μειωθεί έως και 58%.
Το μέγεθος των καπό και των καθρεπτών έχει μειώσει την ορατότητα.
Στο ίδιο διάστημα υπάρχει αύξηση και στους θανάτους πεζών και ποδηλατών.
autotriti team
Έρευνα στις ΗΠΑ, αλλά με ευρύτερο ενδιαφέρον
Τα αυτοκίνητα σήμερα είναι μεγαλύτερα από ό,τι ήταν στις αρχές του 2000. Αυτό ωστόσο, σύμφωνα με μία έρευνα, έχει ένα κόστος. Όχι στην τιμή της αγοράς, αλλά στα τυφλά σημεία του αυτοκινήτου. Μεγαλύτερα αυτοκίνητα σημαίνουν και μεγαλύτερα τυφλά σημεία και μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πόσο λιγότερο από το δρόμο βλέπουμε σήμερα σε σύγκριση με πριν από 25 χρόνια.
Έξι αυτοκίνητα βοήθησαν στην εξαγωγή συμπερασμάτων
Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Ασφαλίσεων για την ασφάλεια στους αυτοκινητόδρομους (IIHS), στις ΗΠΑ και διαπίστωσε ότι η ορατότητα προς τα εμπρός σε ακτίνα 10 μέτρων μειώθηκε έως και 58% σε τρία SUV που δοκιμάστηκαν. Οι ερευνητές μέτρησαν τις αλλαγές στα τυφλά σημεία κάποιων οχημάτων από το 1997 έως το 2023, εξετάζοντας κάθε γενιά των Chevrolet Suburban, Ford F-150, Honda Accord, Honda CR-V, Jeep Grand Cherokee και Toyota Camry. Ωστόσο, σημειώνεται πως η έρευνα αφορά το σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας και όχι απαραίτητα των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.
Μείωση έως και 58% της ορατότητας στα 10 μέτρα μπροστά από το ΙΧ
Μιλώντας πιο συγκεκριμένα, το Honda CR-V είδε σημαντική μείωση στην ορατότητα σε διάστημα 25 ετών. Το 1997, οι οδηγοί μπορούσαν να δουν το 68% της περιοχής 10 μέτρων μπροστά από το όχημα. Οι οδηγοί του μοντέλου του 2022 μπορούν τώρα να δουν μόνο το 28% αυτής. Το Suburban παρουσίασε επίσης μεγάλη μείωση, με την ορατότητα να μειώνεται από 56% το 2000, το πρώτο έτος παραγωγής του μοντέλου, σε μόλις 28% το 2023. Τα Accord και Camry τα πήγαν πολύ καλύτερα. Η ορατότητα στο Honda μειώθηκε μόλις κατά 5,0% από 65% σε 60%. Το Camry έχει χάσει ελάχιστα την ορατότητά του προς τα εμπρός όλα αυτά τα χρόνια, με το 57% της περιοχής των 10 μέτρων να είναι ορατή στους οδηγούς σήμερα σε σύγκριση με 61% το 2007. Το F-150 είδε επίσης μείωση, αλλά όχι τόσο μεγάλη καθώς από το 43% το 1997 μειώθηκε στο 36% το 2015.
Το μέγεθος των καπό και των καθρεπτών έχει μειώσει την ορατότητα
Το Ινστιτούτο απέδωσε τη μείωση της ορατότητας στα πιο ψηλά καπό και τους μεγαλύτερους καθρέφτες, που μπορούν να «κρύψουν» από το μάτι του οδηγού τα παιδιά, τους πεζούς και τους ποδηλάτες, οι οποίοι κινούνται στο πλάι ή και μπροστά από το αυτοκίνητο. Τα στοιχεία αυτά του IIHS συνοδεύονται και από τους αριθμούς των τροχαίων δυστυχημάτων στις ΗΠΑ, υπογραμμίζοντας πως οι θάνατοι πεζών και ποδηλατών αυξήθηκαν κατά 37% και 42% αντίστοιχα, μεταξύ 1997 και 2023.
Θυμίζουμε πως στα μεγαλύτερα οχήματα, όπως για παράδειγμα στα φορτηγά γίνεται χρήση ειδικών αυτοκόλλητων που προειδοποιούν τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου σχετικά.