Ford Puma, Kia Stonic, Peugeot 2008 και Suzuki Vitara κατέκτησαν την κορυφή των λιανικών πωλήσεων στην κατηγορία των B-SUV. Εμείς τα συγκρίνουμε στις πιο ενδιαφέρουσες εκδόσεις τους.
Πουλάνε σαν «ζεστό ψωμάκι»!
Το 2021 να ήταν μια «παράξενη» χρονιά για την αγορά, παρ’ όλα αυτά οι συνολικές ταξινομήσεις ξεπέρασαν και φέτος τις 100.000. Επίσης, μπορεί ο μεγάλος πρωταγωνιστής να ήταν η κατηγορία των μικρών, ωστόσο τις εντυπώσεις κέρδισαν τα B-SUV καθώς σημείωσαν αύξηση των πωλήσεων σχεδόν 40%, ξεπερνώντας τις 22.000 μονάδες και επιβεβαιώνοντας έτσι πως είναι η κλάση με τη μεγαλύτερη δυναμική. Σημειωτέον, για πρώτη χρονιά ξεπέρασαν και τα C-SUV (οικογενειακά SUV).
Ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο μάλιστα είναι πως από αυτές το 65% σχεδόν αποτελούν πωλήσεις λιανικής, δηλαδή αυτά που επιλέγει ο αγοραστής. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να συγκρίνουμε τα 4 πρώτα μοντέλα σε πωλήσεις, επιλέγοντας τις πιο εμπορικές εκδόσεις κινητήρων και εξοπλισμού. Ο λόγος για το ήπια υβριδικό Puma των 125 ίππων στην έκδοση ST-Line, το επίσης mild hybrid Kia Stonic με 100 ίππους στο μεσαίο εξοπλιστικό επίπεδο Optimum, το ίδιας ιπποδύναμης βασικό (Active) Peugeot 2008 και το 48βολτο Suzuki Vitara των 139 ίππων στη μεσαία έκδοση GL+.
Ανάμεσα στα τέσσερα μοντέλα, το Stonic είναι αυτό που ακόμα και στη μεσαία του έκδοση είναι αρκετά πιο προσιτό ξεκινώντας από τα 19.190 ευρώ.
Ανάμεσα στα τέσσερα μοντέλα, το Stonic είναι αυτό που ακόμα και στη μεσαία του έκδοση είναι αρκετά πιο προσιτό ξεκινώντας από τα 19.190 ευρώ, με έναν εξοπλισμό που έχει όλα τα απαραίτητα και συγκριτικά με τα άλλα μοντέλα υστερεί μόνο στη μη ύπαρξη στάνταρ συστήματος αυτόνομου φρεναρίσματος και ζαντών αλουμινίου. Βέβαια έχει και μια εξαιρετική εγγύηση 7 ετών.
Ακόμα πιο καλή είναι η εγγύηση του Puma που φτάνει τα 8 έτη, με το μοντέλο της Ford να είναι με διαφορά το πιο πλούσιο σε εξοπλισμό, καθώς προσφέρεται από την έκδοση ST-Line. Μπορεί να είναι το πιο ακριβό, ωστόσο έρχεται εκτός των άλλων με ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3ΆΆ, διακοσμητικά, προβολείς LED, αναδιπλούμενους καθρέπτες, 17άρες ζάντες αλουμινίου και σπορ ανάρτηση. Στη μέση θα συναντήσουμε το Peugeot 2008, το οποίο από τη βασική έκδοση περιλαμβάνει πλούσιο εξοπλισμό, με LED φώτα ημέρας, ζάντες αλουμινίου και πολύ καλή οθόνη αφής 7``, καθώς και το Suzuki Vitara, που επίσης περιλαμβάνει πλήρες εξοπλιστικό πακέτο.
Το Ford Puma είναι εντυπωσιακό αισθητικά, με έντονες καμπύλες, φαρδιούς ώμους και μπροστά φανάρια τοποθετημένα ψηλά θυμίζοντας μέχρι και… Porsche.
Στο κομμάτι της σχεδίασης, το Ford Puma είναι εντυπωσιακό αισθητικά, ιδιαίτερα στις ST-Line εκδόσεις που προσθέτουν ακόμα περισσότερα στοιχεία δυναμικής. Έχει έντονες καμπύλες, φαρδιούς ώμους και μπροστά φανάρια τοποθετημένα ψηλά θυμίζοντας μέχει και… Porsche. Εντυπωσιακό βέβαια είναι και το 2008, που στηρίζει το δυναμισμό του στις έντονες γωνίες και ακμές του αμαξώματός του, την μεγάλη και δυναμική εμπρόσθια μάσκα και τα όμορφα φώτα με τα LED μέρας σε μορφή «νυχιών» να το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο.
Εντυπωσιακό το 2008, που στηρίζει το δυναμισμό του στις έντονες γωνίες και ακμές του αμαξώματός του, την μεγάλη και δυναμική εμπρόσθια μάσκα και τα όμορφα LED μέρας σε μορφή «νυχιών».
Το Kia Stonic από την πλευρά του προβάλλει ένα μοντέρνο και νεανικό προφίλ, χάρη στην μυώδη αισθητική του και το trendy μπροστινό μέρος χάρη στα LED φώτα και τη μάσκα του. Τέλος, το Vitara «πατάει» πάνω σε πιο παραδοσιακά για την κατηγορία σχεδιαστικά μονοπάτια, εκφράζει όμως σύγχρονο χαρακτήρα λόγω της μεγάλης εμπρόσθιας μάσκας που ενώνεται με τα φώτα.
Το 2008 διαθέτει εντυπωσιακό και στα όρια του premium εσωτερικό, ορίζοντας την κατηγορία.
Το 2008 διαθέτει εντυπωσιακό και στα όρια του premium εσωτερικό, ορίζοντας την κατηγορία, με στοιχεία όπως ο σύγχρονος διάκοσμος, τα άψογα φινιρισμένα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, ο (έξτρα) 3D ψηφιακός πίνακας οργάνων, οι τύπου πιάνο διακόπτες και φυσικά η έγχρωμη οθόνη αφής (στάνταρ 7 ιντσών) του συστήματος infotainment.
Στο ταμπλό του Puma είναι εμφανής ο hi-tech προσανατολισμός με μεγάλη οθόνη αφής και έναν εντυπωσιακό πίνακα ορφανών 12,3ΆΆ.
Όπως και στην εξωτερική εμφάνιση, έτσι και εσωτερικά το Puma αρέσει πολύ, καθώς προβάλλει έναν όμορφο σχεδιαστικά και σύγχρονο διάκοσμο με στάνταρ hi-tech στοιχεία, όπως ο διαμορφώσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3ΆΆ και η 8άρα οθόνη αφής, τα οποία συνδυάζει με καλή ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος.
H καμπίνα του Kia Stonic χαρακτηρίζεται φρέσκια σε αισθητική και είναι κατασκευασμένη από ποιοτικά υλικά που δίνουν μια στιβαρότητα στην κατασκευή. Η αρχιτεκτονική της θα βολέψει εργονομικά τους επιβάτες, ενώ η στάνταρ οθόνη αφής των 8 ιντσών «γεμίζει» όμορφα το πάνω μέρος της κονσόλας.
Το εσωτερικό του Suzuki Vitara τέλος είναι ευχάριστό μεν στο μάτι χωρίς όμως τίποτα παραπάνω. Τα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ικανοποιούν, αν και τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά εξακολουθούν να μετριάζουν αρκετά την εικόνα, όπως και η εργονομία του συστήματος infotainment.
Το 2008 εκμεταλλευόμενο το μακρύ toy μεταξόνιο, διαμορφώνει μια φιλόξενη καμπίνα μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς παραχωρήσεις ακόμα και 5 ενήλικους.
Το 2008 εκμεταλλευόμενο τις μεγαλύτερες διαστάσεις και το πιο μακρύ μεταξόνιο, διαμορφώνει μια φιλόξενη καμπίνα που σύμφωνα με τις μετρήσεις μας μπορεί να φιλοξενήσει, χάρη στο φαρδύ πίσω κάθισμα ακόμα και τρεις ενήλικους, οι οποίοι θα έχουν και τον περισσότερο αέρα για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Αρκετά καλοί είναι οι χώροι και στο Vitara, το οποίο οριακά θα χωρέσει 3 ενήλικους, όπως και το Stonic, έχοντας συγχρόνως μπόλικο αέρα για τα γόνατα, 11,2 εκ., όσα ακριβώς και το Puma.
Το Puma δεν παίζεται σε πορτ-μπαγκάζ, το οποίο είναι το μεγαλύτερο με 456 λτ. και επιπλέον διαθέτει και τον έξτρα χώρο 80 λτ. του MegaBox.
Το τελευταίο βέβαια δεν παίζεται σε πορτ-μπαγκάζ, το οποίο είναι το μεγαλύτερο με 456 λτ. (434 το 2008, 375 το Vitara και 352 το Stonic) και επιπλέον διαθέτει και τον έξτρα χώρο 80 λτ. του MegaBox, το οποίο επιτρέπει τη μεταφορά ψηλών αντικειμένων εκτοξεύοντας την πρακτικότητά του. Το Puma απλά δεν παίζεται σε αυτό τη σύγκριση…
Εξαιρετική λειτουργία από χαμηλές στροφές και δυνατό τράβηγμα σε μεγάλο φάσμα περιστροφής προσφέρει ο 1,0 λτ. EcoBoost του Puma με τα 125 άλογα.
Κοινό χαρακτηριστικό τριών εκ των τεσσάρων μοντέλων είναι πως εφοδιάζονται με ήπια υβριδικά σύνολα 48V. Μόνο το 2008 δεν παρέχει κάποια ηλεκτρική βοήθεια στον 1.200άρη PureTech κινητήρα των 100 ίππων, ο οποίος ωστόσο καταφέρνει να κρατήσει τους ρύπους κάτω από τα 122 γρ./χλμ. και έτσι δεν πληρώνει τέλη (όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα). Μάλιστα όπως έχουμε δει και από την εφαρμογή του σε υπόλοιπα μοντέλα του ομίλου, πρόκειται για ένα ελαστικό σύνολο με καλό τράβηγμα από χαμηλά και οικονομικό σε κατανάλωση. Αντίστοιχα εξαιρετική λειτουργία από χαμηλές στροφές και δυνατό τράβηγμα σε μεγάλο φάσμα περιστροφής, προσφέρει και ο 1,0 λτ. EcoBoost του Puma με τα 125 άλογα, ο οποίος αποδεικνύεται πολύ οικονομικός και έχει πολύ καλές επιδόσεις.
Ο 1,0 T-GDi του Stonic με τα 100 άλογα είναι ο πιο οικονομικός βενζινοκινητήρας της κατηγορίας με 6,1 λτ/100 χλμ. και παράλληλα λόγω χαμηλών ρύπων μπαίνει και δακτύλιο.
Λογικό βέβαια καθώς έχει και μεγαλύτερη ισχύ από τα υπόλοιπα μοντέλα, κάτι που ισχύει και για το Vitara με τα 129 άλογα από τον 1.400άρη BoosterJet, ο οποίος σε κερδίζει με τον τρόπο που απλώνει τη δύναμη του άμεσα και χωρίς ξεσπάσματα. Αφήσαμε για το τέλος τον 1,0 T-GDi του Stonic, ο οποίος έχει ραφιναρισμένα χαρακτηριστικά στο σύνολο, με γραμμική και γεμάτη λειτουργία, ενώ το σημαντικότερο, είναι ο πιο οικονομικός βενζινοκινητήρας της κατηγορίας με μέση πραγματική κατανάλωση τα 6,1 λτ/100 χλμ. και 119 γρ. CO2/100 χλμ., κάτι που σημαίνει πως μπαίνει και δακτύλιο.
Το Ford Puma είναι αναμφίβολα το πιο fun to drive μικρό SUV που κυκλοφορεί εκεί έξω.
Περνώντας τώρα στο οδηγικό κομμάτι αναμφίβολα το πιο απολαυστικό είναι το Ford Puma, ειδικά στην ST-Line έκδοση που χάρη στο σφιχτό σετάρισμα της ανάρτησης, καταφέρνει να έχει εξαιρετική πρόσφυση και υποδειγματικό έλεγχο του αμαξώματος. Οι αντιδράσεις του στο όριο είναι εξαιρετικές και σε κάθε περίπτωση σε εμπνέει να κινηθείς γρήγορα με το σύστημα διεύθυνσης να προσφέρει εξαιρετική αίσθηση και αμεσότητα. Μάλιστα είναι και το μοναδικό που προσφέρει διαφορετικά οδηγικά προφίλ (eco, σπορ, εκτός δρόμου).
Το Peugeot 2008 προσφέρει άνεση στην καθημερινότητα, χάρη στην καλή του ανάρτηση και την ευκολία στο χειρισμό του.
Οδηγοκεντρικό είναι και το προφίλ του Stonic, που εκφράζεται μέσω της άμεσης και ακριβής πληροφόρησης από το τιμόνι, καθώς επίσης και από τη σχετικά σφιχτή ανάρτηση, η οποία περιορίζει τις κλίσεις, χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις στον τομέα της άνεσης. Δεν είναι Puma, είναι όμως και αυτό ευχάριστο.
Ευχάριστα ισορροπημένο μεταξύ της δυναμικής συμπεριφοράς και της άνεσης είναι από την πλευρά του το Peugeot 2008. Πρόκειται για ένα all around μοντέλο με συγκρατημένες κλίσεις και άνεση στην καθημερινότητα, τόσο όσον αφορά στην απορροφητικότητα της ανάρτησης, όσο και στην ευκολία χειρισμού λόγω του ανάλαφρου πατήματός του.
Το Suzuki Vitara τέλος έχει ως επίκεντρο την άνεση και την ευκολία στην χρήση. Η μαλακή ανάρτηση κάνει αρκετά καλά τη δουλειά της απέναντι στις ανωμαλίες του δρόμου, ωστόσο σε πιο πιεστικούς ρυθμούς οι κλίσεις είναι υπαρκτές, χωρίς ωστόσο αυτό να χαλάει την ουδέτερη οδική του συμπεριφορά αν και το τιμόνι δεν προσφέρει την απαιτούμενη αίσθηση που χρειάζεται ο οδηγός.
FordPuma 1,0 EcoBoost 125 PSmHEV + Σχεδίαση, λειτουργία κινητήρα, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, χώρος αποσκευών και MegaΒox, προγράμματα λειτουργίας, στάνταρ εξοπλισμός, 8 χρόνια εγγύηση - Μικροί καθρέπτες, απουσία βασικής έκδοσης (για όσους δεν θέλουν εξοπλισμό)
Kia Stonic 1,0 T-GDi 100 PS iMT 48V Hybrid + Αισθητική αμαξώματος, σπορτίφ αίσθηση στο δρόμο και ευκολία οδήγησης, φρένα, κατανάλωση, τιμή, 7ετής εγγύηση, 5 χρόνια δωρεάν service, μπαίνει δακτύλιο - Αντιδράσεις πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ
Peugeot 2008 1,2 PureTech 130 PS + Σχεδίαση, premium αίσθηση ποιότητας, τεχνολογία, χώροι επιβατών, λειτουργία κινητήρα, οδική συμπεριφορά και αίσθηση. - Κατανάλωση, όχι στάνταρ σύστημα παραμετροποίησης
SuzukiVitara 1,4 129 PSmildhybrid + Επιδόσεις, κατανάλωση, κινητήρας, εκτός δρόμου ικανότητες - Aίσθηση τιμονιού, χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ, πλαστικά στις πόρτες, σύστημα πολυμέσων
Το αγοραστικό κοινό έχει τους λόγους του να εμπιστεύεται τα συγκεκριμένα μοντέλα καθώς το καθένα έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που προσελκύει τους υποψήφιους.
Το Ford Puma ξεχωρίζει για την οδηγική του συμπεριφορά και το ταπεραμέντο του στο δρόμο. Είναι αναμφίβολα το πιο fun to drive μικρό SUV που κυκλοφορεί εκεί έξω και παράλληλα ένα από τα πιο όμορφα, στοιχείο που παίζει ο ρόλο του στην κλάση. Φυσικά στην SΤ-Line έκδοση έρχεται και με πληρέστατο εξοπλισμό, ο οποίος αντιστοιχεί σε κορυφαίες εκδόσεις άλλων μοντέλων.
Το Kia Stonic διαθέτει ένα νεανικό προφίλ και αρέσει για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα, στοιχείο που λαμβάνουν υπΆ όψιν –κυρίως- οι νέοι, όπως και τις compact διαστάσεις του. Ωστόσο εκεί που μάλλον ξεχωρίζει είναι στο Value For Money, καθώς έχει πολύ προσιτή τιμή, πολύ καλή εγγύηση και είναι το πιο οικονομικό μοντέλο βενζίνης της κατηγορίας.
Το Peugeot 2008 είναι το μοντέλο που χάρη στις premium περγαμηνές του φέρει περισσότερα στοιχεία πολυτέλειας στον αγοραστή, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε κατασκευή. Εξαιρετική επιλογή για κάποιον που θέλει ποιοτικό upgrade σε μια κατηγορία που οι παραδοσιακές premium φίρμες δεν έχουν πολλούς εκπροσώπους. Παράλληλα λόγω μεγέθους και χώρων είναι από τα B-SUV που εξυπηρετούν άνετα τον ρόλο του οικογενειακού.
Το Suzuki Vitara, η αλήθεια είναι πως δεν θα αποτελούσε πρώτη μας επιλογή. Ως όνομα βρίσκεται πολλά χρόνια στην αγορά, στοιχείο που παίζει το ρόλο του, και παράλληλα αποτελεί ένα B-SUV που δεν το «λυπάσαι» να το πας σε κακοτράχαλα σημεία και εκτός δρόμου μέρη.